آینده‌ای برای «اسرائیل» نازی مسلک در منطقه وجود ندارد

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: روزنامه چپ
 ۲۹ مه ۲۰۲۴

 

 

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله با تاکید گفت حمله به رفح آشکار می کند که متمدنانه بودن اشغالگری اسرائیل فریبی بیش نیست.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، روز سه‌شنبه، کشتار رفح را محکوم کرد و گفت که این قتل عام رفح، نمای دروغینی که اشغالگری اسرائیل را یک نهاد «متمدن» نشان می‌داد، افشا کرد.

نصرالله پس از دریافت پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت مادرش، گفت: کشتار رفح تأیید کننده «وحشیگری، خیانت و خدعه دشمن» است و تاکید کرد: «ما با دشمنی که نه ارزش میشناسد و نه اخلاق، روبرو هستیم که دست نازی ها را از پشت بسته.»

نصرالله بر اهمیت محکوم کردن این کشتارهای هولناک که باید جهان را به حرکت درآورد تا برای پایان دادن این تجاوز به غزه تلاش کند، تاکید کرد.  وی خاطرنشان کرد: کشتار وحشتناک رفح باید همه مردم فراموشکار و ساکت جهان را تکان دهد.

 رهبر حزب الله در خصوص ایالات متحده توضیح داد که دورویی و تزویر این کشور در رابطه با رفح «در هفته های اخیر نقش مهمی ایفا کرده است» و خاطرنشان کرد که «اسرائیل» از خواست جامعه بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری که دستور توقف عملیات حمله به رفح را صادر کرده است سرپیچی میکند.
سید نصرالله خطاب به کشورهایی که در حال عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل هستند، پرسید: آیا می خواهید روابط خود را با این خائنان خائن که وحشیگری آنها حد و مرزی نمیشناسد، عادی کنید؟

رهبر مقاومت تاکید کرد: قتل‌عام‌های رژیم اشغالگر اسرائیل باید برای ما و کسانی که برای حفاظت از لبنان به جامعه بین‌المللی و قوانین بین‌المللی اتکاء می‌ کنند درسی باشد.

وی در ادامه گفت: «کسانی که از واقعیت غافل هستند، کسانی که نادان هستند و از واقعیت روی برمیتابند، باید به فریادِ زنان و کودکان رفح که تقاضای  کمک می‌کنند گوش فرادهند. سید نصرالله گفت: به جامعه بین المللی نگاه کنید که ناتوان و ضعیف تنها با صدور بیانیه ابراز نگرانی کرده و به محکوم کردن جریانات قناعت می‌کند. علاوه براین دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه کشتار رفح و اقدامات بی‌ملاحظه‌ی اشغالگران اسرائیلی «شکست، فروپاشی و محو این نهاد را تسریع می‌کند»، تأکید کرد: «هیچ آینده‌ای برای این نهاد نازی‌مسلک در منطقه ما وجود ندارد».

کشتار رفح
شامگاه یکشنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی با بمباران چادرهای ده هانفر از  آوارگان که در رفح در جنوب نوار غزه، در انبارهای آنروا unrwa که یک منطقه امنیتی فرضی اعلام شده بود، به سر می بردند، قتل عام جدیدی را انجام دادند.

دفتر رسانه های دولتی گزارش داد که اشغالگران اسرائیل از طریق بمباران متمرکز و هدفمند مرکز آوارگان مستقر در پادگان آنروا در شمال غربی استان رفح، قتل عام وحشتناکی را مرتکب شدند. این مرکز با بیش از هفت موشک و بمب های بزرگ مورد هدف قرار داده شد که هر کدام بیش از ۲۰۰۰ پوند مواد منفجره وزن داشت.

به گفته دفتر رسانه های دولتی، این بمب گذاری خشن ده ها کشته و مجروحان متعددی برجای گذاشت که جراحت های برخی از آنها بسیار جدی است که نشان می دهد تعداد قربانیان این قتل عام افزایش یافته.

وزارت بهداشت فلسطین نیز به نوبه خود از حمله هوایی اشغالگران به اردوگاه آوارگان در رفح خبر داد، که قربانیان و مجروحین متعددی بر جای گذاشته و خاطرنشان کرد: جستجو برای یافتن مفقودان در محل ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که «تعداد زیادی از شهدا و مجروحان در اردوگاه باقی مانده‌اند و آمبولانس‌ها و تیم‌های پدافند غیرنظامی برای رسیدن به آنها با مشکل روبه رو هستند» و افزودند: «آتش‌‌سوزی‌های در این اردوگاه به دلیل بمباران همچنان ادامه دارد.»

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که حداقل ۵۰ نفر از جمله شهدا و مجروحان را در پی بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط اشغالگران، تخلیه کرده و اعلام کرد که منطقه مورد هدف ۱۰۰ هزار آواره را دربرمی گیرد.