اراده مردم پرو برای تغییرات پیروز شد!

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: ردگلوب
۹ژوئن ۲۰۲۱
 

بیانیه حزب کمونیست پرو – میهن سرخ ((PCP – Patria Roj در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

با شمارش نزدیک به ۱۰۰ درصد کل آرای انتخاباتی (ستاد برگزاری انتخابات)ONPE ، مشخص است که برنده آشکار انتخابات ریاست جمهوری پدرو کاستیلو، نامزد Perú Libre است. وی توانست در دور دوم پشتیبانی کل چپ، اقشار دمکراتیک و میهنی، جنبش‌های مختلف مردمی، کارگران شهر و روستا، مردم بومی، و شهروندان مناطق مختلفی را که به طور مستقل با شعارهای سیاسی خواستار تغییرات واقعی هستند و نمی‌پذیرند که کشور ما دوباره به وسیلۀ فوجی‌موریسم- این تظاهر خشن حکمرانی فاسد، ضددمکراتیک، و تداوم مدلی که اکثریت قریب به اتفاق پرویی‌ها را به حال خودشان رها کرد- اداره شود.

این یک دست‌آورد تاریخی است که با ۲۰۰-مین سالگرد تأسیس جمهوری همزمان شده و فرصتی عالی برای پایان دادن به چرخۀ سلطه طبقات حاکم و گشودن دورۀ جدیدی است که در آن مردم نقش اصلی را دارند. وحدتی حاصله باید حفظ، تقویت و تعمیق شود، زیرا تنها با گسترده‌ترین مشارکت ممکن مردمی می‌توان در برابر حمله ارتجاعی مقاومت کرد و تغییرات گسترده‌ای را که پرو خواستار آن است، تقویت کرد. دولت جدید نباید انتظارات و امیدهای توده‌های مردمی را نادیده بگیرد.

این پیروزی بر تمامی دسیسه‌های ضددمکراتیک جناح راست، علیه استفاده مغرضانه و سوءاستفاده از رسانه‌ها، علیه کمونیسم‌ستیزی و ​​تروریسم خونین، علیه میلیون‌های «Confiep» (تشکل سرمایه‌داران)، در مقابل کارزار رعب‌آور ترور ایدئولوژیک، علیه دخالت راست آمریکای لاتین که همه به صفوف کایکو فوجی‌موری پیوسته اند، غلبه کرد.

باید هوشیار و گوش به زنگ بود تا بتوان از تلاش‌های فوجی‌موریسم برای کودتا، که از پذیرش نتایج انتخابات خودداری می‌کند و به منظور نقض اراده مردم با اتهامات کلاهبرداری، یک کارزار بی‌ثبات‌سازی را آغاز کرده است، جلوگیری کرد.

یک پروی دیگر ممکن است، ما با هم می‌توانیم به آن دست یابیم!

 لیما، ۹ ژوئن ۲۰۲۱

هیأت سیاسی کمیته مرکزی