PCV

افترأهای ضدکمونیستی در مجلس شورای ملی ونزوئلا

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از:روزنامه کار ارگان حزب کمونیست اتریش
۱ اکتبر ۲۰۲۱

 

تهاجم ضدکمونیستی حزب سوسیالیست متحده ونزوئلا PSUV علیه حزب کمونیست PCV و اعضای آن روز به روز شدیدتر می‌شود.
 

در نشست مجلس ملی ونزوئلا روز ۱۴ سپتامبر ، “اسکار فیگوئرا” نماینده حزب کمونیست ونزوئلا و نماینده آلترناتیو انقلابی خلق APR در مجلس سئوالاتی در مورد پیمان اخیر بین خبرگان بورژوازی مطرح کرد. او هدف این پیمان را تحمیل سیاست نولیبرالی به کشور اعلام نمود.

افترأهای PSVU  علیه PCV
“فیگوئرا” به نام حزب کمونیست و آلترناتیو انقلابی خلق ونزوئلا  قاطعانه علیه طرح بیانیه‌ای که مدافع توافق اخیر بین دولت و دست‌راستی‌های افراطی هوادار امپریالیسم بود، سخن گفت. این بیانیه می‌بایست در مجلس به اتفاق آرأ تصویب می‌شد. بنا به گفته حزب کمونیست، سخنرانی “اسکار فیگوئرا” که دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا نیز هست از طرف  سازمان دولتی صدا و سیمای این کشور که کلیه نشست‌ها و مشاورات دیگر مجلس را زنده پخش می‌کرد، مجدداً سانسور شد. فرستنده‌های نامبرده گزارش زنده خود را کمی قبل از آن‌که نماینده  حزب کمونیست سخنرانی خود را آغاز کند، قطع کرد، به طوری که هرکس که در نشست مجلس حضور نداشت از سخنان وی مستحضر نگردید.
حزب کمونیست ونزوئلا این نقض شدید و تکراری آزادی اطلاعات را محکوم کرد. یکی از نمایندگان PSUV  به دنبال سخنان فیگوئرا رشته کلام را به دست گرفت  و او را «نفوذی سازمان سیا» نامید که «در لیست مزدوران وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد». این رویکرد در ادامه حملات شدید  PSUV است که به فرمان سرمایه تضعیف کمونیست‌ها را دنبال می‌کند، تا راحت‌تر بتواند امیال سرمایه را تحقق بخشد. حزب کمونیست این طرح ضدکمونیستی را که هدفش تشدید نفرت غیرمنطقی  علیه کمونیست‌های ونزوئلایی و به ویژه نمایندگان آن در مجلس شورای ملی است، محکوم می‌کند.
حزب کمونیست: خلق گمراه نخواهد شد
حزب کمونیست طی یک بیانیه رسمی نظر خود را به جهان اعلام کرد: «هرنوع افترأ و انکار حزب کمونیست  نخواهد توانست سایه‌ای بر راه مبارزه ضدامپریالیستی، ضدسرمایه‌داری، با آگاهی طبقاتی و انقلابی ما بیافکند. خلق ما می‌داند که کمونیست‌های ونزوئلایی با صداقت، سادگی و روح مبارزه‌جویانه از منافع مردم زحمتکش  در مقابل ساخت و پاخت‌های بزهکارانه امپریالیسم یانکی و دست‌نشانده‌هایش و همین‌طور علیه خیانت ثروتمندان و دیوان‌سالاران جدیدِ اصلاح‌طلب که امروز با دشمنان خلق به تعامل نشسته‌اند تا امتیازات خود را تضمین کنند و به خاطر آن حاضرند اکثریت مردم را قربانی نمایند، دفاع می‌کند.»
حزب کمونیست ونزوئلا اعلام می‌دارد که این افترأهای ضدکمونیستی که پیش از سانسورهای شناخته‌شده رسانه‌ای صورت گرفت، گرایشات خطرناک اقتدار گرایانه، ضد دمکراتیک و ضد خلقی که در اقدامات سیاسی قدرتمندان امروز لانه کرده را عیان می‌سازد. این رفتار زیر لوای  سخنوری شبه انقلابی بی‌پایه  و در چارچوب تعامل  با بورژوازی بزرگ، امپریالیسم و الیت‌جدید صورت می‌گیرد.
این رفتار خاطره رفتار بی‌مجازات مانده ضددمکراتیک و ضدکمونیستی  دولت‌های هوادار یانکی از قبیل “بتانکور” و “لئونی” در دهه ۱۹۶۰ را زنده می‌کند. از این رو حزب کمونیست ونزوئلا طبقه کارگر و زحمتکشان شهر و ده  را فرامی‌خواند  برای دفاع  از استقلال، برای نجات  حقوق از دست رفته و برای احیای مرتبت لکه‌دار شده خلق مبارزه کنند و نیروی خود را برای راه حل انقلابی  بحران عمیق سرمایه‌داری متمرکز سازند.
حزب کار اتریش با درنظر گرفتن تهدیدهایی که در مقابل نیروهای انقلابی وجود دارد، همبستگی خود را با کمونیست‌ها و خلق ونزوئلا تشدید می‌کند .