krieg

ایالات متحده آمریکا و آلمان هیتلری

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: نویه‌راینیشه تسایتونگ
۲ ژوئن ۲۰۲۳
 

راشیا تودی طی مقاله‌ای که روز  ۳۰ مه ۲۰۲۳ زیر عنوان  «سرمایه‌گذاری‌های ایالات متحده  به جنگ جهانی دوم ختم شد» به سخنان سخنگوی وزارت امورد خارجه روسیه، خانم ماریا  ساخارووا در باره رابطه ایالات متحده آمریکا وآلمان هیتلری استنادکرد که از قول محقق انگلیسی برادفورد سنل گفت رایش سوم می‌توانست بدون کمک سوئیس به لهستان و روسیه حمله کند ولی بدون کمک جنرال موتورز این کار غیرممکن بود. نویه‌راینیشه تسایتونگ بخش‌هایی از این مقاله را منتشر می‌کند.

خانم ماریا ساخارووا طی مصاحبه‌ای و قبل از آن در کانال تلگرامی خود توضیح داد که ایالات متحده آمریکا در گذشته از یک رژیم مهلک، یعنی آلمان هیتلری، حمایت گسترده‌ای کرده بود. او از شرکت‌های آمریکایی که در ابعاد وسیع کالاهای مورد نیاز رژیم هیتلری برای مصرف نظامی تولید کرده بودند، از جمله  فورد، جنرال موتورز، کداک، کوکاکولا، استاندارد اویل، آی‌بی‌ام و بسیاری دیگر، نام برد. همین‌طور به بانک‌های جی‌پی‌مورگان چیس و شرکا و چیس ناشنال بانک که به نازی‌ها کمک کردند و تراکنش میلیاردی انجام دادند و دلار خریداری کردند، اشاره کرد که «در این بازی شرکت داشتند.»

ساخارووا به توافقات با وزیراقتصاد نازیها، هیالمار شاخت اشاره کرد که  بعدها در قبال سکوت در مورد تامین مالی رایش سوم آزادی خود را خرید و با وجود اعتراض اتحاد شوروی با خیال راحت تا ۹۳ سالگی به زندگی خود در آزادی ادامه داد.

همین‌طور هنری فورد کارخانه دار بزرگ آمریکایی سرمشقی برای آدولف هیتلر بود وبه عنوان اولی آمریکایی نشان صلیب بزرگ عقاب آلمان را که بزرگترین مدال نازی‌ها برای شهروندان خارجی بود، دریافت کرد. کارخانه‌های او که در آن اسرای جنگی جان می‌کندند، در آلمان سالانه ۷۰ هزار کامیون تولید می‌کرد. شرکت مشهور آی‌بی‌ام، ماشین‌های حساب و کنترل که از جمله به نظارت بر جدول زمانی حرکت قطارها به اردوگاه‌های مرگ کمک می‌کرد، در اختیار نازی‌ها قرار داد.

ساخارووا در مقاله خود  به انتشارات رسانه‌های اصلی غرب مثلاً محقق انگلیسی برادفورد سنل استناد می‌کند: «جنرال موتورز یک بخش جدایی‌ناپذیر مساعی جنگی آلمان بود. رایش سوم می‌توانست به روسیه و لهستان بدون کمک سوئیس حمله کند ولی بدون کمک جنرال موتورز این کار امکان پذیر نبود.»

دیپلمات روس با ارایه یک سلسله از فاکت‌های تاریخی، رابطه مستقیمی با سیاست جاری ایالات متحده آمریکا برقرار کرد: «…یکی از سرمایه‌گذاری‌های ایالات متحده آمریکا به جنگ جهانی دوم و هولوکاست منجر شد. اکنون میلیاردها  دلار آمریکایی به حلق سیری‌ناپذیر نئونازی‌های رژیم کییف سرازیر می‌شود. در این رابطه مایلم به سناتورها و کلیه منتفعین این سیاست یادآور شوم که آن ماجراجویی با چه سرنوشتی روبه‌رو شد.»