بايدن

بایدن آمریکا را برای جنگ آماده می‌سازد

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از:روزنامه کار/اتریش
۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱

 

او می‌گوید باید به حملات سایبری (ادعایی) روسیه و چین با ابزار نظامی پاسخ داد
 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه گذشته از دفتر ریاست سازمان های اطلاعات ملی (ODNI) دیدار کرد. این اداره فعالیت‌های ۱۷ سازمان اطلاعاتی آمریکا و موسسات مشابه از جمله CIA، NSA، FBI و سازمان‌های اطلاعاتی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی را هماهنگ می‌کند. تمرکز اصلی بر روی “حملات سایبری” بود و بایدن چین و روسیه را مسئول فعالیت های مرتبط با ایالات متحده می‌داند.

ظاهراً قدرت هژمونی امپریالیستی و سازمان های جاسوسی آن از نظر فناوری به قدری ضعیف شده اند که در مقابل هرگونه “حمله هکری” این کشورها درمانده هستند زیرا در غیر این صورت به سختی می‌توان توضیح داد که چرا رئیس جمهور ایالات متحده عملا تهدید به تلافی جویی نظامی می‌کند، و می‌گوید: «من فکر می‌کنم به احتمال زیاد اگر جنگی آغاز شود – یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ – در نتیجه یک حمله سایبری بزرگ خواهد بود و این احتمال به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.»

 بهانه‌های مجازی برای جنگ‌افروزی
شما می‌توانید تصور کنید که چه معنی می‌دهد: اگر دفعه بعد بانک داده های الکترونیکی یک شرکت گوشت تگزاسی ویا نرم افزار یک شرکت فناوری اطلاعاتی IT در کالیفرنیا و یا دستگاه های  رای‌گیری در فلوریدا از کار بیافتد، بدون شک مجرمان در مسکو و پکن جستجو خواهند شد و حادثه خلیج تونکین قرن ۲۱ در صحنه گسترده اینترنت و فضای مجازی رخ  خواهد داد و جنگی که پس از آن انجام خواهد گرفت نه آنلاین، بلکه به صورت واقعی خواهد بود.

 حقیقت این است که در نهایت امپریالیسم ایالات متحده در نبرد برای جلوگیری از سقوط خود فقط کارت نظامی، یعنی یک جنگ بزرگ – یک جنگ جهانی – را در اختیار دارد. بایدن شکوه می‌کند که چینی ها  دارای عزم”جدی” برای تبدیل شدن به بزرگترین و مهمترین اقتصاد و قدرت نظامی جهان در دهه ۲۰۴۰ هستند. توسعه اقتصادی چین برتری آن را نسبت به ایالات متحده نشان می‌دهد  و علاوه بر این آنها توان دفاعی خود را هم می‌خواهند بهینه سازی کنند. چه بی شرمی بزرگی! بودجه تسلیحاتی ایالات متحده هرچند ده ها برابر بودجه نظامی چین است، اما جمهوری خلق چین در حال حاضر دارای دو ناو هواپیمابر است! و تحمل چنین چیزی برای واشنگتن (یازده ناو هواپیمابر) ممکن نیست.

 روسیه و چین در مرکز توجه امپریالیسم آمریکا
و بعد توافق خوب چین با روسیه: محور جدید شرارت سر بلند می‌کند و ایالات متحده را مورد تهدید قرار می‌دهد. این جا باید کاری انجام داد. بایدن ظاهراً پیشاپیش می‌داند که این زمان کی فرا خواهد رسید، یعنی در انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲. او تلقین می‌کند: « ببینید هم اکنون روسیه در رابطه با انتخابات ۲۰۲۲ چه می‌کند… این نقض کامل حاکمیت ما است.» اگر نتیجه انتخابات در هر کشوری مطلوب نباشد، جنگ رخ می‌دهد – این امر در سیاست خارجی ایالات متحده تازگی ندارد، اما آنچه جدید است این است که این بار این اتفاق در مورد انتخابات خود آمریکا صورت می‌گیرد.

 بایدن با نگاه به روسیه گفت: ولادیمیر پوتین «با یک مشکل واقعی روبه روست که در رأس کشوری قرار دارد که تنها دارای سلاح هسته ای است و دیگر هیچ». او حداقل با طنز و تفریح آشنا است زیرا این تعاریف  در واقع درست  مبین وضعیت ایالات متحده آمریکاست. به همین دلیل است که ایالات متحده نه تنها تهدید اصلی جهانی برای صلح باقی می‌ماند، بلکه این تهدید را حتی مدام تشدید می‌کند. این خطر افزایش می‌یابد که امپریالیسم ایالات متحده آمریکا مردم جهان را ورطه یک جنگ جهانی سوم فرو برد که از کلیه جنگ ها تا کنون مخرب تر خواهد بود.