Kuba.jpg

به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد انقلاب کوبا

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: عصرما، ارگان حزب کمونیست آلمان
 ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

 

انجمن دوستی آلمان – کوبا شصت و چهارمین سالگرد انقلاب کوبا را تبریک می‌گوید

 

خوش‌بینی در دوران سخت: یک زن کوبایی در اسکلۀ مشهور ملکون در هاوانا

 

عکس: (Endrys Correa Vaillant)

 

 

 

۱ ژانویه ۲۰۲۳ شصت و چهارمین سالگرد انقلاب کوبا است. از آن زمان، کوبا در یک پیکار دفاعی دایمی علیه امپریالیسم آمریکا برای دفاع از دست‌آوردهای انقلاب قرار دارد. این حملات در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته اند. در سایه همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین، ایالات متحده در نهایت این شانس را می‌بیند که تغییر رژیم در کوبا را که دهه‌هاست برنامه‌ریزی کرده است، به اجرا درآورد. میگوئل دیاز-کانل برمودز، رییس‌جمهور کوبا، در همین رابطه اظهار داشت: «این سناریویی است که با انگیزه مخرب امپریالیستی برای تقسیم کردن جهان و ایجاد محرومیت و ننگ همراه با تمایل ویرانگر به سوءاستفاده از قدرت نابرابر اقتصادی و مالی ایالات متحده برای استفاده از اهرم قهر اقتصادی به عنوان ابزار ترجیحی سیاست خارجی اجرا می‌شود.»

ما به مثابۀ یک جنبش همبستگی، باید قاطعانه با این تلاش در سال ۲۰۲۳ مخالفت و همبستگی خود را با کوبای سوسیالیستی تقویت کنیم. این امر امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است. و کوبا تنها نیست. در مجمع عمومی سازمان ملل، تقریباً همه کشورها بارها و بارها علیه محاصره جنایتکارانۀ ایالات متحده صحبت کرده اند. دیاز-کانل آن‌را به اختصار چنین بیان کرد: «ما به خوبی می‌دانیم که ماهیت قطبی و جنون‌آمیز سیاست ایالات متحده می‌تواند به طولانی شدن محاصره اقتصادی برای چندین سال منجر شود. از این‌رو تمرکز تلاش‌ها و خلاقیت مردم برای حل مبرم‌ترین مشکلات، غلبه بر محدودیت‌ها و هدایت مسیر توسعه در مسیر درست، از بالاترین اولویت برخوردار است.»

در شصت و چهارمین سالگرد انقلاب کوبا در ۱ ژانویه ۱۹۵۹، انجمن دوستی جمهوری آلمان و کوبا به مردم کوبا و دولت آن‌ها تبریک می‌گوید.

بیایید با هم تلاش  کنیم تا سال ۲۰۲۳ آخرین سال محاصره ایالات متحده باشد! بیایید با هم از انقلاب کوبا حمایت کنیم!

 

زنده باد همبستگی بین‌المللی!

 

انجمن دوستی آلمان – کوبا
پترا وگنر
رییس هیأت مدیره انجمن دوستی آلمان – کوبا
کلن، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲