Tag der offenen Konten

در کنار مردم!

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: عصرما، ارگان حزب کمونیست آلمان
۶ ژانویه ۲۰۲۳
 

نمایندگان حزب کمونیست اتریش از دستمزد نمایندگی خود چشم‌پوشی و از این راه به خانواده‌های فقیر کمک می‌کنند. از سال ۱۹۹۸، حزب کمونیست اتریش بیش از ۲.۹ میلیون یورو از این طریق جمع‌آوری کرده و آن‌را در مجموع به ۲۳۹۵۹ فرد و خانواده متقاضی کمک داده است.

 

 

نمایندگان منتخب حزب کمونیست اتریش (KPÖ) در ایالت اشتایرمارک (Steiermark) ۲۹۱.۱۳۸,۹۴ یورو از حقوق نمایندگی خود را در سال گذشته برای حمایت از افراد نیازمند اختصاص دادند. این‌را «اِلکه کاهر» (Elke Kahr)، شهردار گراتس و «رُبرت کروتزر» (Robert Krotzer)، عضو شورای شهر، در روز حساب‌های باز اعلام کردند. در پایان سال، حزب کمونیست اتریش به طور سنتی در مورد استفاده از درآمدی که اعضای آن از دفاتر سیاسی دریافت می‌کنند، گزارش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۱۲.۰۰۰ یورو برای خرید مواد غذایی در دسترس قرار گرفت. تقریباً ۶۰.۰۰۰ یورو به پرداخت اجاره و هزینه‌های جاری برای جلوگیری از اخراج از خانه‌ها سرازیر شد. حزب کمونیست اتریش با بیش از ۳۶.۵۰۰ یورو، مردم را از شرّ پرداخت قبوض انرژی خلاص کرد. هزینه‌های آموزش، بهداشت و مراقبت از کودکان نیز پوشش داده شد. در مجموع، بدین وسیله کمک به  بیش از ۲۲۲۰ نفر مقدور شد.

«اِلکه کاهر» توضیح داد که این کار از سر صدقه نیست، بلکه «تشویق دوباره مردم و دادن امید به آن‌ها – به ویژه در این شرایط سخت – است.» بسیاری از این افراد درآمد بسیار کمی دارند. او از دولت فدرال خواست اجاره و هزینه‌های انرژی را متوقف کند. «رُبرت کروتزر»، عضو شورای شهر گراتس، خاطرنشان کرد که از هر پنج نفر در اتریش یک نفر در خط فقر یا زیر خط فقر زندگی می‌کند، در حالی‌که افراد فوق ثروتمند حتی در شرایط بحرانی ثروتمندتر می‌شوند. او افزود: «حزب کمونیست اتریش هرگز از “اشاره به این مشکلات ساختاری و تلاش برای غلبه بر این شرایط خسته نمی‌شود.”» این تنها کافی نیست که «مردم را به دنیایی بهتر ارجاع دهیم.» با پرداخت دستمزدهای نمایندگی، امروز می‌توان به طور ملموسی کمک کرد.

از سال ۱۹۹۸، حزب کمونیست اتریش در ایالت اشتایرمارک برای مقامات منتخب سقف حقوق در نظر گرفته است. درآمد مجاز بر اساس دستمزد کارگر ماهر است. بنابراین «اِلکه کاهر» تنها ۲۰۰۰ یورو از حقوق ماهیانه شهرداری خود را که ۷۹۲۱ یورو است، نگه می‌دارد. «رُبرت کروتزر» نیز از دو سوم حقوق شورای شهر خود چشم‌پوشی می‌کند و ماهانه ۴۰۱۲ یورو دریافت می‌کند. «حقوق‌های نامتعارف سیاستمداران منجر به سیاست‌های نامتعارف می‌شود. کسی که چندین برابر درآمد اکثریت قریب به اتفاق مردم را به دست آورد، ارتباط خود را با مشکلات روزمره از دست می‌دهد.» از سال ۱۹۹۸، حزب کمونیست اتریش بیش از ۲.۹ میلیون یورو از این طریق جمع‌آوری کرده و آن‌را در مجموع به ۲۳۹۵۹ فرد و خانواده متقاضی کمک داده است.

 

حقوق یک سال در پنج روز!

 

پردرآمدهای بریتانیایی نیز ثروتمندتر می‌شوند. در زمان انتشار این شمارۀ روزنامه، «روز پرداخت بالا» (High-Pay-Day) ۲۰۲۳ دیگر برگزار شده است. این روزی است که مدیران اجرایی (مدیرعامل) ۱۰۰ شرکت بزرگ در بورس اوراق بهادار لندن میانگین درآمد سالانه در بریتانیا را به دست آورده اند. این روز در سال گذشته مصادف با صبح روز ۷ ژانویه بود. در سال ۲۰۲۳، تا ظهر روز ۵ ژانویه (طی تنها ۵ روز)، مدیران عامل به اندازه یک بریتانیایی متوسط در یک سال «درآمد» کسب کرده‌ اند.