raol_diaz

رائول و کانِل دیاز در راهپیمایی روز کارگر کوبا

 
 
 
 
تارنگاشت عدالت
 
 
 
مترجم: م. قربانی
برگرفته از: آژانس خبری کوبا
اول مه ۲۰۲۲
 
 
 

هاوانا، کوبا، اول مه (acn) – رهبر تاریخ‌ساز انقلاب کوبا، ژنرال رائول کاسترو، همراه با میگل دیاز کانل، دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس‌جمهور کوبا، به مناسبت جشن روز کارگر در میدان معروف انقلاب خوزه مارتی در هاوانا حضور یافتند و از شرکت کنندگان استقبال کردند.

درست همان‌طور که رهبران کوبا مردم را به اجتماع در میدان‌ها به تظاهرات وحدت و استمرار، به مثابه چشم‌انداز یک انقلاب در قدرت، به پاس قهرمانی‌های مقاومت و پیروزی الهام‌بخش خلاق همگانی برای واکسن‌ها و واکسیناسیون، فراخواندند، مردم از سپیده دم روز جهانی کارگر در این جشن شرکت کردند.

در این گردهم‌آیی رائول و دیاز کانِل و دیگر رهبران حزب، دولت و کشور، رهبران لیگ جوانان کمونیست، سازمان‌های توده‌ای، قهرمانان کارگر زن و مرد، و بیش از هزار نماینده از پنجاه کشور در همبستگی بین‌المللی با کوبا شرکت کردند.

به علت مبارزه با اپیدمی کووید-۱۹، جشن اول ماه مه دو سال به شکل حضوری انجام نگرفت، امسال ۵۰ هزار کارگر بخش بهداشت همگانی و بخش بیوتکنولوژی و دارویی کوبا -بیوکوبافارما- ۱۷و به همین تعداد نمایندگان اتحادیه‌ها و ۱۵ ناحیه از شهرداری هاوانا، ستون اول راهپیمایی را تشکیل دادند.

پرچم‌ها با سه رنگ پرچم ملی، بنرهای بزرگ رهبر اتحادیه، لازارو پنیا با پیام‌هایی که یادآور شعارها و سرودهای اتحاد و تعهد به حزب، انقلاب و رهبران تاریخ‌ساز آن است، به چشم می‌خورد.

دیاز کانل به تازگی در یک توئیت و هشتک ‪Cuba ViveYTrabaja‬ نوشت: «این کشور کوچک با محاصره‌های جنایتکارانه و خشن، از مرز محدودیت‌هایش، کمبودها و تردیدها عبور کرده و به چیزهایی دست یافته است که دیگران با منابع بسیار بیش‌تر نمی‌توانند.»

آن‌چه در این روز کارگر در خیابان‌ها و میدان‌های سراسر کوبا احساس می‌شد و نیز در صدای صدها تن از دوستان خارجی انقلاب کوبا مشهود بود، ستایش از انقلاب و محکومیت محاصرۀ کشور بود.

*