flüchlinge

روز به روز به تعداد آوارگان افزوده می‌ شود.

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از:دنیای جوان
۱۹ ژوئن ۲۰۲۱
 

تعداد پناهندگان در سال گذشته به بالاترین رکورد خود یعنی ۸۲،۴ میلیون نفر رسید. طبق گزارش سالانه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در روز جمعه ، این رقم دو برابر ده سال پیش است. به طور خاص ، به تعداد آوارگان داخلی افزوده شده است.

فیلیپو گراندی” ، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: در طی “همه گیری همه چیز ، از جمله اقتصاد متوقف شده بود “. “اما جنگ و درگیری و خشونت و تبعیض و آزار و اذیت – عوامل اصلی فرار مردم و ترک میهن  – پابرجا مانده است.”  

در اوایل سال ۲۰۱۹ ، تعداد افرادی که از خشونت و آزار و اذیت فرار می کردند به اوج خود رسیده بود. براساس این گزارش ، سه میلیون مورد دیگر در سال ۲۰۲۰ به آن اضافه شد. برای نهمین سال متوالی تعداد آوارگان از وطن خود افزایش یافته است. براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ، در پایان سال گذشته حدود ۲۶،۴ میلیون نفر در خارج از وطن خود آواره بودند. علاوه بر این ، ۴،۱ میلیون پناهجو وجود داشت که هنوز وضعیت آنها قطعی نشده است. در حالی که این تعداد نسبت به سال قبل نسبتاً بدون تغییر باقی مانده بود ، تعداد افراد به اصطلاح آواره داخلی ، یعنی افرادی که در کشور خود در حال فرارند ، افزایش یافت و با رشد بیش از دو میلیون نفر به ۴۸ میلیون رسید.

گراندی گفت: “در شرایطی که درگیری ها و خشونت ها افزایش یافته و  عبور از گذرگاه‌های مرزی به دلیل وجود کورونا دشوار شده است، ناگزیر تعداد آوارگان داخلی افزایش یافته است.” دست کم ۱۶۴ کشور در سال گذشته به دلیل بیماری همه گیر مرزهای خود را بستند و بیش از نیمی از آنها به پناهجویان و پناهندگان اجازه ورود به کشور را ندادند.

بیش از دو سوم پناهندگان جهان فقط از پنج کشور از جمله سوریه و افغانستان آمده اند. براساس این گزارش ، ۴۲ درصد از آوارگان زیر ۱۸ سال سن داشتند

Flüchlinge

آوارگان به سوی مرز ترکیه یونان  ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ .