ukrain_atomi

عملیات پنهان ایالات متحده آمریکا اوکراین را به درگیری با روسیه سوق داد

 

 

 

تارنگاشت اشتراک
 
 
مترجم: م. چابکی
برگرفته از: سایت حزب کمونیست بلاروس
۲۴ خرداد ۱۴۰۱
 
 
 

نشریه فرانسوی» والترنت .ارگان»  در مورد جنگ اوکراین می نویسد:  برای روسیه دیگرجای تردید باقی نمانده بود. نویسندگان این متن مکانیسم پنهان آماده سازی جنگ در اوکراین را به خوانندگان ارائه می دهند. عملیات توسط چه کسانی وچگونه صورت گرفت.

در سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت اوکراین را مسلح کند تا بتواند وارد جنگ شود. پیش از این، وزارت دفاع آمریکا برنامه تحقیقاتی تسلیحات بیولوژیکی را در این کشور راه اندازی کرد و سپس ذخایر عظیم سوخت هسته ای را به اوکراین انتقال داد. این اطلاعات تصویر جنگ افروزان را  نه از طرف مسکو، بلکه توسط واشنگتن که از قبل تدارک دیده شده بود ارائه می دهد :

در ۴ مارس ۲۰۲۲، در جریان حمله نیروهای ویژه اوکراین به« نیروگاه اتمی زاپروژه» که تحت کنترل نیروهای روسی بود گلوله های به طرف آزمایشگاه مجاور اصابت کرد. جهان از اهداف این حمله بی اطلاع بود، سپس فکر کردند تنها جنون سربازان اوکراین است که تلاش می کنند با تحریک خطر انفجار نیروگاه آتمی را به وجود آورند .

ارگان نشریه در یک ماه و نیم قبل از شروع جنگ اوکراین، با انتشار یک سری مقالات  این نظر را مطرح کرد که استراوسیست ها، (گروه کوچکی از حامیان لئو اشتراوس بنیانگذار فلسفه نومحافظه کار – از لین) در دولت آمریکا، در حال برنامه ریزی برای رویارویی با روسیه و چین هست. در یکی از متون، توضیح دادیم  چگونه هنگ آزوف به ستون اصلی استبا ندریسم اوکراین تبدیل شد و دیداری با سناتور جان مک کین از اعضای آن در سال ۲۰۱۶ داشت.

هرچند مک کین تعلق خود را به این فرقه منکرشد . اما مشاور کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸، رابرت کاگان، یکی از مهم ترین ایدئولوگ های زنده استراوسیسم بوده است.

 

تدارک جنگ علیه روسیه

اخیرا ویدئویی از سفر جان مک کین به اوکراین که در سال ۲۰۱۶منتشر شد و روی آن می‌توانید سناتور را به همراه همکارش، سناتور لیندسی گراهام و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین مشاهده نمائید.

 

 

آمریکایی ها در حال بازدید رسمی از سنا هستند. مک کین همچنین رئیس موسسه بین المللی جمهوری خواه وشاخه های آن حدود ۱۰۰ دوره آموزشی برای رهبران سازمان سیاسی اوکراینی که به عنوان راست افراطی شناخته شده اند، از جمله احزاب باندرا( سازمانی که در فدراسیون روسیه ممنوع است)  تدارک دیده اند نباید تعجب آور باشد. سناتورها در سالنی از افسران هنگ آزوف، بزرگترین گروه شبه نظامی باندرا تشکیل شده است، دراینجا سخنرانی می کنند.

 

 

سناتور جان مک کین پس از سخنرانی در آزوف

جان مک کین همیشه از دولتمردان ایالات متحده آمریکا خواسته است که با دشمن  دشمنش هر که باشد همکاری کند. به همین دلیل است  علناً اعتراف می کند که با دولت های اسلامی که بر علیه جمهوری عربی سوریه می‌جنگیده اند در تماس بوده است .در این ویدئو، سناتور گراهام و مک کین را می بینیم که اطمینان می دهند ایالات متحده تمام سلاح های مورد نیاز را برای شکست روسیه در اختیار اوکراین قرار می دهد.

 

 

 

ویدئو شش سال قبل از ورود ارتش روسیه به اوکراین تهیه شده است. سناتورها مأموریت خاصی را به طرف مقابل  داده بودند. شما سربازان مزدوری رامی بینید که آماده اند تا تا پای جان برای جهان یک قطبی آنان بجنگند.

اندکی پس از این نشست، رئیس جمهور پوروشنکو که با لباس نظامی در آن شرکت کرده بود، از تغییر نشان  اطلاعات خبر داد. از این پس، شمشیری را به تصویر می کشد که به روسیه رانده شده است،و با شعار «عاقلان برسیاره حکومت خواهند کرد» شمشیر را بر سرزمین  روسیه فرودآوردند که ( درآرم تصویری انتشار یافت)

 

 

حاکمیت دولتی اوکراین علیه روسیه آماده می شد

سه سال بعد، در ۵ سپتامبر ۲۰۱۹، شرکت رند جلسه ای در مجلس نمایندگان ایالات متحده برگزار کرد که در آن طرحی  تحریک آمیز به منظور تخریب روسیه بر اساس اعزام نیرو به قزاقستان، اوکراین و سپس ترانس نیستریا ارائه شد.

همانطور که قبلاً نوشتیم، پس از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده و بریتانیا فرماندهان نازی و باندرای اوکراینی را پذیرفتند تا از آنها علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده کنند. شعار فاشیست ها ( جنگ-جنگ تا پیروزی) یعنی تا سقوط  اتحاد شوروی. حالاهم همین شعارها علیه روسیه استفاده می شود.

 

برنامه سلاح های بیولوژیکی اوکراین

در سال ۲۰۱۴، مقامات اوکراین عملیات نظامی مخفی را، راه اندازی کرد. اولین و مشهورترین آنها ایجاد ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی با همکاری پنتاگون بود. به گفته طرف آمریکایی ها، این عملیات سری برای حذف انبارهای سلاح های بیولوژیک زمان شوروی بود که  در اوکراین تولید و ذخیره می شد.

 البته بنظرمی رسید  پس از ۳۱ سال استقلال (کشورهای اتحاد شوروی سابق ) و ۸ سال اجرای برنامه ها در اوکراین به احتمال زیاد این سلاح ها دیگر وجود نخواهد داشت. اما روسیه مدعی است پنتاگون به اوکراین دستور داده است در مورد تسلیحات ممنوع شده اتمی بر اساس کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی ۱۹۷۲ تحقیق کند. اسناد کشف شده نیزطی عملیات ویژه نظامی روسیه ثابت می کند. آزمایشگاه ها  بدون اطلاع و رضایت افراد صورت می گرفت. علاوه براین ویروس جهش یافته سل در بیمارستان های روانپزشکی خارکف در جمهوری خلق لوهانسک مورد مطالعه قرار گرفت.

در این آزمایشگاه ها، تحقیقات بسیار خطرناک بر توسعه ویروس با استفاده از بیولوژی مصنوعی از خواص بیماری زایی طاعون، سیاه زخم، تولارمی، وبا و سایر بیماری های کشنده انجام شد.  پروژه های دیگری در این آزمایشگاه ها صورت گرفت که  شامل تحقیق در مورد توانایی خفاش ها برای حمل بیماری ها مانند طاعون، لپتوسپیروز، بروسلوز، و همچنین فیلوویروس ها و  ویروس کرونا بود.

 

 

اتهامات درباره آزمایشگاه ها تکذیب نشد ولی هشدار نتیجه نداشت

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه در ۱۱ مارس ۲۰۲۲  تشکیل گردید، نتیجه نداشت. پیش از این، ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه، همسر رابرت کاگان (!) پس از انکار وجود آزمایشگاه، در جلسات استماع در سنای آمریکا، به طور خصوصی اظهار داشت :

اوکراین صاحب مراکز آزمایش تسلیحات بیولوژیکی است ما نگران هستیم که نیروهای روسی آن را بدست گیرند. بنابراین، ما به همراه اوکراینی‌ها تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم مواد مورد نظررا به دست نیروهای روسی ندهیم. با این وجود غرب با تناقض گویی در کنار واشنگتن قرار گرفت. مسکو را به دروغگویی متهم کرد. به عقیده  نولند ویروسی که در برخی کشورها تحقیق می شود طبیعی دانست وادامه داد این تحقیقات را نباید به قصد تولید سلاح های بیولوژیک تعبیر کرد. سازمان امنیت و همکاری اروپا نظارت بر آزمایشگاه های اوکراین داشت. ولی دراینجا نولند درمورد شیوع بیماری آنفولانزای خوکی  که در ژانویه ۲۰۱۶ منجر به مرگ ۲۰ سرباز اوکراینی و بستری شدن ۲۰۰ نفر دیگر شد  سخنی بمیان نیاورد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل یاد آوری نمود: مطالعاتی در مورد انتقال بیماری های خطرناک توسط حشرات و مگس های انگلی انجام شده است. آزمایش های مشابهی در دهه ۱۹۴۰ توسط گروه بدنام ارتش ژاپن ۷۳۱  که افسران آن پس از جنگ به ایالات متحده فرار کرده اند افشاء شد. (واحد ۷۳۱، یک آنالوگ کامل از گروهی بود که در آشویتس توسط دکتر جوزف منگله رهبری می شد که بعدها به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شده است). نبنزیا همچنین در مورد دلایل صادرات چند هزار نمونه آزمایش خون افراد اسلاوی الاصل از اوکراین به موسسه تحقیقاتی والتر رید ارتش آمریکا یاد آور شد. به گفته وی، این تلاش ها  برای تأثیرگذاری در قالب گروه های خاص قومی (نژاد پرستی ) بود، همانطور که در مورد «پروژه ساحلی» که توسط دکتر ووتر باسون در آفریقای جنوبی در زمان وجود رژیم آپارتاید و همچنین توسط مقامات اسرائیلی انجام شد.

دبیرخانه سازمان ملل اعتراف نمود هرچند از جزئیات اقدامات  پیش بینی شده سازمان بهداشت جهانی بی خبر بوده است اما از طرح برنامه سازمان بهداشت جهانی اطلاع داشت. دبیرخانه سازمان ملل دربیانیه ایی  «به صراحت توصیه می‌کند که وزارت بهداشت اوکراین و سایر آژانس‌های مرتبط، پاتوژن‌های خطرناک را برای کنترل و جلوگیری نابود کنند».  رسانه های چینی هم در تحقیقاتی در باره حشرات سایبورگ را گزارش کرد که قرار بود برای بارور کردن مزارع و گرده افشانی محصولات مورد استفاده قرار گیرند. این آزمایش‌های نظامی، به‌طور غیرمستقیم توسط مرکز ملی اطلاعات پزشکی از طریق آژانس تهدیدات دفاعی شرکت های آمریکایی کنترل می‌شد. دومی توسط پسر جو بایدن، هانتر بایدن، و داماد جان کری، کریستوفر هاینز تأسیس شد. نتایج تمام مطالعات انجام شده به آزمایشگاه‌های فورت دیتریک نقش کلیدی را در برنامه سلاح‌های بیولوژیک آمریکا داشت.

همانطور که نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان ساخت «هر گونه اطلاعات یا شواهد غیرمستقیم در مورد استفاده نظامی و تحقیقات بیولوژیکی باید به اطلاع جامعه بین المللی رسانده شود.» ایالات متحده می گوید شفافیت دارند . ازجائیکه آمریکایی ها ادعا کرده اند این اطلاعات نادرست است. ایالات متحده باید تمام دادها را ارائه دهد و اظهارات کامل را بیان کنند تا جامعه بین المللی بتواند ارزیابی صحیح داشته باشد.

 

 

اوکراین درموردآزمایشگاه ها گزارشی ارائه نداد

روسیه اقدامات زیادی در این زمینه انجام داد.در ابتدا انحلال ۲۶ آزمایشگاه اوکراینی انجام شد (۴ آزمایشگاه قبل از شروع ارتش روسیه تخلیه شدند)  سپس روسیه از متحدان خود در سازمان پیمان امنیت ملی خواست  تا  تمام توافقاتی که قبلا با ایالات متحده امضا ء شده بود تجدید نظر کنند.ارمنستان و قزاقستان فعالیت آزمایشگاه ها را به حالت تعلیق درآوردند. اعضای خارجی را به دستری آزمایشگاهی ممنوع اعلام کردند.

 

 

برنامه هسته ای سه جمهوری سابق اتحاد شوروی  

بیائید به مهمترین بخش تاریخی برنامه هسته ای نظری بیافکنیم

بلاروس، قزاقستان و اوکراین پس از به دست آوردن استقلال انبارهای تاسیسات تسلیحات هسته ای شوروی را به ارث بردند. این سه کشور در سال ۱۹۹۴ تفاهم نامه بوداپست را با سه کشور بزرگ آمریکا، روسیه و بریتانیا امضا کرد (سه جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی ) مسیر مصونیت مرزها را تضمین کردند و متعهد شدند زرادخانه های هسته ای را به روسیه انتقال دهند و از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای پیروی کنند. یاد آور می شویم اغلب کسانیکه روسیه را به دوگانگی امضای سند، و نقض در معاهده منع  گسترش سلاح های هسته ای متهم می کنند ما این را درست نمی دانیم .این تفاهم نامه  نشان می دهد هر یک از سه کشور بزرگ در لزوم خودداری و مداخله  «اقدام برای دفاع از خود یا هر اقدام دیگری که در منشور سازمان ملل متحد پیش بینی شده است» مستثنی هستند.

اوکراین پس از خودداری از اجرای توافقات مینسک و پس از ۸ سال گلوله باران منطقه دنباس ، روسیه تصمیم به رسمیت شناختن جمهوریها را گرفت. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، اوکراین چهار بار برای بازنگری تفاهم نامه درخواست داد. در نهایت، رئیس جمهور اوکراین  ولودیمیر زلنسکی در کنفرانس امنیتی مونیخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ اظهار داشت:

من برای اولین بار این را می گویم . برای آخرین بارعمل می کنم . من خواستار رایزنی در چارچوب تفاهم نامه بوداپست هستم. از آنها خواستم وزیر امور خارجه را ببینند. اگر آنها امنیت کشور ما را تضمین نکنند، اوکراین این حق را خواهد داشت که تشخیص دهد تفاهم نامه بوداپست معتبر نیست و تصمیمات سال ۱۹۹۴ بی اعتبار است. عقلان و ( خردمندان ) می دانند اگر این عبارت را به معنای واقعی کلمه باز کنیم، چیزی بیش از اعلام  جنگ با روسیه باقی نمی ماند.

به چالش کشیدن «شهرک های هسته ای در تصمیمات سال ۱۹۹۴» نمی تواند معنایی جز بازسازی سلاح های هسته ای باشد. بنابراین، موضع رئیس جمهور زلنسکی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

 بیائید جدایی طلبان دونباس را درهم شکنیم، در غیر این صورت برنامه هسته ای نظامی خود را روی میز باز خواهیم گذاشت. گفتنی است طی این سخنان، رهبران اصلی اتحاد آتلانتیک شمالی » ناتو» در سالن حضور داشتند و هیچ یک از آنها به نقض اعلام شده معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای اعتراض نکردند بلکه سکوت اختیارکردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در توضیح سخنرانی زلنسکی چنین ابراز نمود : اوکراین تنها چیزی که ندارند سیستم غنی سازی اورانیوم است. اما این یک مسئله فنی است  مشکلی نیست. سرویس های امنیتی روسیه مشخص کرده اند که برنامه نظامی هسته ای در اوکراین آماده شده است. اما هنوز نمی دانیم تا چه اندازه….

رافائل گروسی، رئیس آرژانتینی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در نشستی در داووس در ۲۵ مه گفت :  اوکراین ۳۰ تن پلوتونیوم و ۴۰ تن اورانیوم غنی‌شده در نیروگاه هسته‌ای جمع آوری کرده است. آزانس درتعجب بود که چه اتفاقی افتاده است . نیروگاه برق اتمی زاپروژه  یکی از اولین اهداف بود که در روز دوم عملیات ویژه روسیه، ۲۶ فوریه، کنترل آن را به دست گرفت. در ۴ مارس، نبرد بین روسیه و اوکراین رخ داد  ساختمان مجاور آزمایشگاه سوخت. سپس در باره بی مسئولیتی نیروها سخن بمیان آمد. روسیه جمع آوری مواد هسته ای را آغاز کرد که نیروهای ویژه اوکراینی سعی کردند از آن جلوگیری کنند.

یک گرم پلوتونیوم از ۵ تا ۱۱ هزار دلار قیمت دارد. به نظر می رسد که ۳۰ تن پلوتونیوم اوکراینی ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قیمت اورانیوم به میزان غنی سازی آن بستگی دارد. اگر کمتر از ۵ درصد باشد فقط می توان از آن استفاده کرد. قیمت اورانیوم به میزان غنی سازی آن بستگی دارد. اگر کمتر از ۵% باشد، فقط برای مقاصد غیرنظامی قابل استفاده است. اگر اهداف نظامی داشته باشد باید از ۸۰% تجاوز کند. اگر سطح غنی‌سازی را ندانیم، تخمین قیمت اورانیوم دشوار است.

دستیابی روسیه به مواد هسته ای احتمالاً هر گونه تحریمی را که علیه این کشور اعمال می شود، جبران می کند. و اطلاعات بدست آمده نیزسوال های را ایجاد کرده است.

 از چه زمانی اوکراین مجبور شد ذخایر دوران شوروی را کنار بگذارد واین مواد را نگهداری کند؟

  مواد اتمی از کجا آمده اند و چه کسانی هزینه آنها را پرداخت کرده است؟

– سطح غنی سازی اورانیوم با چه اندازه بود و فرآیند غنی سازی توسط چه کسانی انجام شده است؟

رسانه های روسی یک سوال دیگر هم اضافه  کرده اند:  اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی که تا هفته های گذشته این اطلاعات را فاش نکرد تا چه درجه صادقانه و باز است؟

با این چکیده و در کل این زمینه های بیان شده آیا روسیه مسئول براه اندازی جنگ است؟ آیا ارزش بازنگری این ادعا های گسترده وجود  دارد؟

 

 

 

۲۰۲۲٫۰۶٫۰۵  Voltairenet.orgنشریه فرانسوی  نویسندگان

منبع: سایت جهان و ما. حقیقت و عینیت . ترجمه فرانسه به روسی

برگرفته ازسایت حزب کمونیست بلاروس

م . چابکی : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ برابر با۲۰۲۲٫۰۶٫۱۴

 

در حاشیه :

لینک یک ویدئواز تدارک اولیه آمریکا برعملیات اوکراین بسمت جنگ با روسیه ارائه می شود !  

https://www.facebook.com/mohammadullah.hamdard.98/videos/292564052881802