wftu

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری رفتار با پناه‌جویان را محکوم می‌کند

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از:ردگلوب
۱۳ نوامبر ۲۰۲۱

 

این مرگ و نیستی یک سانحه نیست، بلکه جنایت است
 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری WFTU به مناسبت وقایع اتفاقیه در مرز بلاروس و لهستان با صدور اطلاعیه‌ای به افکار عمومی رجوع کرد. در این اطلاعیه ذکر شده که تنش در مرز بلاروس و لهستان  هر روز به قیمت جان هزاران پناهجوی گرفتار، تشدید می‌یابد. در درگیری‌های ژئوپولیتیکی  بین اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ناتو با بلاروس و روسیه با این پناهجویان  مانند توپ فوتبال رفتار می‌شود.

صدها نفر – اغلب از افریقا و خاور میانه− کوشش کردند تا از مرز لهستان عبور کنند. حداقل ۷ نفر از آنها که در منطقه مرزی گرفتار شده بوند تاکنون جان خود را ازدست داده‌اند. به بهانه این وقایع اتحادیه اروپا و ناتو  اعلام کردند که در منطقه مرزی بلاروس و لهستان دخالت خواهند کرد تا به هزاران نفر آواره و پناه‌جو، که در این تضاد ژئوپولیتیکی گرفتار شده‌اند، «کمک کنند».

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری نقش متزورانه اتحادیه اروپا را افشأ می‌کند
فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری زیر عنوان «جان پناه‌جویان ابزار دست تضادهای امپریالیستی نیست» اعلام کرد:
«در حالی که در کشورهای دیگر اروپایی مثلاً یونان، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه و غیره هزاران نفر در چارچوب قراردادهای موجود در بازداشتگاه‌ها در حسر به سرمی‌برند، علاقه و همدردی بروکسل به آوارگان و پناه‌جویان را فقط می‌توان متزورانه نامید.

در چارچوب این گفتمان کوشش می‌شود، مسبب اصلی پیدایش درام آوارگی و پناه‌جویی که ما امروز در مرز بلاروس و لهستان شاهد آنیم و سال‌هاست که در دریای اژه و یا چند ماه پیش در اسپانیا شاهد آن بودیم و هستیم را کتمان نگاه داشت.
همان کسانی که با جنگ‌ها و قراردادهای خود انسان‌ها را به آواره و پناه‌جو تبدیل می‌کنند، گهگاه به عنوان ناجی ظاهر می‌شوند و گهگاه اقدامات جنگی صورت می‌دهند و یا تحریم‌های نوینی اعمال می‌دارند که درد و رنج جدیدی  برای خلق‌ها به ارمغان می آورد. این مردم بی‌گناه به هزاران پناه‌جوی دیگری اضافه می‌شوند که در راه خشکی و یا دریا جان خود را از دست می‌دهند تا مگر از پیامدهای  جنگ‌هایی که امپریالیست‌ها برپا کرده‌اند، فرار کنند. این مرگ و نیستی یک سانحه نیست، بلکه جنایت است. مهاجرین و پناه‌جویان در اثر سیاست‌های امپریالیستی  ناتو ، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا ، در اثر دخالت‌ها و تجاوزهای آنها به این وضعیت رو به رو هستند.»

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در خاتمه از مردم جهان می‌خواهد هوشیار باشند و با مبارزه علیه عللی که این انسان‌ها را به ترک میهن خود مجبور می‌کند، یعنی با مبارزه علیه تجاوزهای امپریالیستی که اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ناتو در این زمینه دارای رتبه اولند، همبستگی خود را با مردم سرکوب‌شده ابراز دارند.