WBDJ

فدراسیون جهانی جوانان دمکرات از نیروهای دمکرات در افغانستان حمایت می‌کند

 
 
تارنگاشت عدالت
 
 
 
برگرفته از: روزنامه کار اتریش
۱۸ اوت ۲۰۲۱
 

بوداپست، فدراسیون جهانی جوانان دمکرات (WBDJ) اعلامیه ای را در مورد تصاحب مجدد قدرت توسط طالبان در افغانستان و خروج ارتش های اشغالگر غربی منتشر کرد.

 WBDJ در این بیانیه می نویسد که ما سالها و دهه ها دیده ایم که چگونه اتحادیه اروپا، ناتو و ایالات متحده تلاش می کنند خاورمیانه را به خدمت منافع خود درآورند. کراراً کشورهای منطقه توسط نیروهای امپریالیستی بی ثبات شدند ، کودتاها و مداخلات نظامی صورت گرفت.

فدراسیون جهانی جوانان دمکرات مداخلات و تجاوزهای امپریالیستی در کشورهای خاور نزدیک و میانه را محکوم می کند. بیست سال اشغال چیزی جز مرگ و بدبختی برای مردم افغانستان به ارمغان نیاورده است. در مقابل، WBDJ  از “نیروهای دموکراتیک و سکولار افغانستان که علیه امپریالیسم ، طالبان و افراط گرایان مذهبی جنگیده اند و خواهند جنگید، حمایت می کند. ” فدراسیون جهانی همبستگی خود “با جوانان بی گناه و مردم افغانستان را که قربانیان امپریالیسم و افراط گرایی هستند به نمایش می‌گذارد “. این بیانیه با فراخوان مردم افغانستان برای تشدید مبارزه خود برای “آینده آزاد و مستقل افغانستان که در آن مردم مستقلاً در مورد آینده خود تصمیم می گیرند”، خاتمه می یابد.