lula2022

لولا، جایی که مردم به او نیاز دارند!

تارنگاشت عدالت
برگرفته از: گرانما بین‌المللی
۳۱ اکتبر ۲۰۲۲
 

لولا دا سیلوا، رهبر کارگری که از فقیرترین‌ها، از صداقت و استقامت دفاع می‌کند، موانع بی‌شماری را پشت سر گذاشت تا به جایی که مردم به او نیاز دارند، برسد. پس از دور اول که در آن او رقیب خود، ژایر بولسونارو را با پنج امتیاز شکست داد، در دور دوم رأی‌گیری در ۳۰ اکتبر موقعیت خود را تثبیت کرد.

این یک رقابت تنگاتنگ بود، اما لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رهبر کارگری که از فقیرترین‌ها، از صداقت و استقامت دفاع می‌کند، موانع بی‌شماری را پشت سر گذاشت تا به جایی که مردم به او نیاز دارند، برسد.

پس از دور اول که در آن او رقیب خود، رییس‌جمهور فعلی، ژایر بولسونارو را با پنج امتیاز شکست داد، در دور دوم رأی‌گیری در ۳۰ اکتبر موقعیت خود را تثبیت کرد، که در آن رقیبش از هر وسیله‌ای که می‌توانست پیدا کند- صرف‌نظر از قانونی بودن آن یا نبودن آن- استفاده کرد.

در مراحل پایانی، بولسونارو برنامه‌ای را برای کمک به فقیرترین‌ها که «Auxilio Brasil» نامید، از کلاه بیرون کشید – ابزاری سیاسی برای به دست آوردن رأی که وجهه او را در محافظه‌کارترین بخش کلیسای انجیلی (اوانجلیست‌ها) تقویت کرد.

در جدیدترین مناظره حضوری، لولا مخالف خود را مورد سرزنش قرار داده بود و خواستار توضیح این بود که چرا از مکانیسم افزایش دستمزد در لحظه آخر استفاده می‌کند، در حالی‌که در چهار سال ریاست‌جمهوری او، حداقل دستمزد افزایش نیافته است. – چیزی بسیار متفاوت از زمان ریاست جمهوری لولا، زمانی که «رشد واقعی ۷۴٪» ثبت شد.

بولسونارو با اقدامات اخیر خود بخش قابل توجهی از رأی دهندگان جدید را به خود جذب کرده بود و این مبارزه محوری را به یک سناریوی قطبی‌تر تبدیل کرد و برخی نظرسنجی‌ها حتی او را برنده نشان می‌دادند.

پیروزی لولا، رهبر کارگری را در جایی قرار می‌دهد که مردم او را می‌خواهند و آمریکای لاتین و جهان به او نیاز دارند.

*

لولا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

ردگلوب

 ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲

*

در برزیل، لولا داسیلوا، نامزد جناح چپ، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای جنوبی پیروز شد. پس از شمارش همه آراء، نامزد حزب کارگر کمی بیش از دو میلیون از ژایر بولسونارو، رییس‌جمهور راست افراطی، با ۵۰.۹ درصد جلوتر بود. او ۴۹.۱ درصد آراء را به دست آورد و هنوز به شکست خود اعتراف نکرده است.

لوسیانا سانتوس، رهبر حزب کمونیست برزیل (PCdoB)، پس از اعلام نتیجه نهایی، از طریق پیام ویدیویی توضیح داد که این یک‌شنبه به «روز بزرگداشت دمکراسی» تبدیل شده است. «برزیل دوباره شادمان خواهد شد! مردم لولا را به عنوان رییس‌جمهور انتخاب کردند تا صلح برقرار شود، ما با عزت زندگی کنیم و غذا در سفره‌هایمان داشته باشیم. خرد، حقیقت، تعهد به مردم و پروژه‌ای یکپارچه برای کشور پیروز شده است. برزیل به پسرفت، استبداد، نفرت و خشونت نه گفته است. اکثریت مردم به صراحت گفته اند که دیگر نمی‌خواهند در یک کشور تقسیم شده و بدون چشم‌انداز زندگی کنند.»

بولسونارو باعث ایجاد تفرقه در ملت برزیل شده است، اما اکنون لولا «فقط برای کسانی که او را انتخاب کرده اند حکومت نخواهد کرد، او رییس‌جمهور همه برزیلی‌ها خواهد بود. و دست در دست هم در این کشور نظم و آرامش برقرار خواهیم کرد. باشد که این پایان حملات علیه حاکمیت دمکراتیک قانون و آغاز یک دوران خوب باشد.»

از جمله اولین کسانی که به لولا تبریک گفت، میگل دیاز کانل، رییس‌جمهور کوبا بود که در توییتر خطاب به «رفیق عزیز» نوشت: «پیروزی تو را با روش‌های نفرت‌انگیز به تأخیر انداختند، اما نتوانستند مانع از پیروز شدن تو با رأی مردم شوند. با لولا و حزب کارگر برزیل (PT)، عدالت اجتماعی بازخواهد گشت!» نیکلاس مادورو، رییس دولت ونزوئلا نیز پیروزی لولا را تبریک گفت: «زنده باد مردمی که تصمیم گرفته اند آزاد، مستقل و خودکفا باشند! امروز دمکراسی در برزیل پیروز شد.»

{“preview_thumbnail”:”/sites/default/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/766036182.jpg?itok=sxeNpb_P”,”video_url”:”https://vimeo.com/766036182″,”settings”:{“responsive”:1,”width”:”854″,”height”:”480″,”autoplay”:1},”settings_summary”:[“Embedded Video (Responsive, autoplaying).”]}