مادورو: «من هرگز در خدمت کسانی که به وطنم آسیب می رسانند عمل نخواهم کرد»

تارنگاشت عدالت

 
نویسنده: لائورا مرسدس گیلاردس
برگرفته از: گرانما
۱ اوت ۲۰۲۴

 

 

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا دیروز پس از ارائه درخواستی برای اجرای رویه آمپارو (یک راه حل حقوقی  فوقالعاده، که به طور سنتی در کشورهای آمریکای لاتین در برابر  نقض حقوق اساسی توسط مقامات سیاسی و دولتی وجود دارد) به اتاق انتخابات دادگاه عالی کشور گفت: «من تسلیم قوه قضاییه هستم.»

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی دیروز پس از ارائه درخواست برای اعمال رویه آمپارو به اتاق انتخاباتی دادگاه عالی کشور گفت: «من تسلیم عدالت هستم.»

وی با استناد به قانون اساسی «برای صلح ونزوئلا» به بالاترین دادگاه کشور مراجعه کرد تا مقامات انتخاباتی، اجرایی و اخلاقی، ده نامزد ریاست جمهوری و ۳۸ حزب سیاسی را احضار کند و به این امید که به تقابل و حمله به فرآیند انتخابات ونزوئلا پایان دهد، روند انتخابات و اقدامات بی ثبات کننده در ۲۸ ژوئیه را بررسی نماید.

او در اظهارات خود، تهاجم اپوزیسیون راست افراطی و نظام سلطه را بزه‌کارانه ترین اقداماتی که کشور تا به حال تجربه کرده است توصیف کرد. وی در عین حال اطمینان داد که «شواهد این توطئه جهانی هم اکنون آشکار شده است». او تاکید کرد: «اجازه دهید قوانین اجرا شود، اجازه دهید دولت به کار خود برسد. من به حمایت از مردم ونزوئلا ادامه خواهم داد تا بتوانند همه فعالیت های خود را از سر بگیرند و در آرامش کار کنند (…) من هرگز درخدمت کسانی که به کشورم آسیب می رسانند عمل نخواهم کرد.»

مادورو در مواجهه با انسداد دائمی کسانی که می‌خواهند با ابزار اتهام به تقلب در انتخابات قدرت را به دست بگیرند، اعلام کرد: «قطب بزرگ میهنی سیمون بولیوار و حزب سوسیالیست متحده ونزوئلا آماده ارائه ۱۰۰ درصد اسناد انتخاباتی هستند و امیدوارم که اتاق انتخابات نیز با هر نامزد و هر حزبی همین کار را خواهد کرد.»