DFLP

مرکز توجه، پایان بخشیدن به اشغال است

 
تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از: دنیای جوان
۵ ژانویه ۲۰۲۴

 

مصاحبه با فواد بکر*

 

س: جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، DFLP، و شاخه نظامی آن، بریگادهای مقاومت ملی، تا چه حد در مبارزه در نوار غزه سهیم است؟
پ: DFLP  نقش مهمی در مبارزه با پروژه اسکان مجدد اعلام شده توسط دولت اشغالگر اسرائیل ایفا می کند. ما از خود دفاع خواهیم کرد تا کشور آزاد شود و قطعنامه های سازمان ملل در مورد فلسطین در نهایت اجرا گردد.  بنابراین، ما در هر عملیات نظامی علیه اشغالگری اسرائیل شرکت می کنیم. ما تا برآورده شدن خواسته هایمان یعنی پایان جنگ، خروج ارتش اشغالگر از نوار غزه و تبادل اسرا مبارزه خواهیم کرد.

س: روند جنگ را چگونه ارزیابی می کنید؟
پ: در سطح نظامی، هماهنگی کامل بین همه جناح های فلسطینی وجود دارد. ما شاهد پیشرفت ملموس همه تیپ های نظامی در دفع حملات اسرائیل هستیم. ارتش اسرائیل از روز اول نتوانست به اهداف نظامی اعلام شده خود دست یابد.

س: آیا تیپ های مقاومت ملی در حملات ۷ اکتبر شرکت داشتند؟
پ: این تیپ ها یک ساعت پس از آغاز عملیات حماس در عملیات طوفان الاقصی شرکت کردند و چندین موشک شلیک کردند. روز اول هفت رفیق ما به شهادت رسیدند. گروهی از رزمندگان به برخی از مواضع ارتش اشغالگر اسرائیل یورش بردند. ما صریحاً ادعاهای مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کنیم. سازمان ما چنین کاری انجام نمی دهد. برعکسDFLP به ایدئولوژی مارکسیستی-لنینیستی متعهد است.

س: مبارزات چگونه هماهنگ می‌شود؟
پ: از طریق «اتاق عملیات مشترک» در نوار غزه، که در آن همه جناح های مقاومت فلسطین که اکنون در مقابل ارتش اشغالگر قرار دارند، با هدف عقب راندن اشغالگران از نوار غزه، شرکت می کنند. سازمان ما معتقد به مبارزه مسلحانه برای شکست اشغالگران است. ما هیچ حمایت مالی و نظامی از کسی دریافت نمی کنیم و بر استقلال خود مصریم.

س: رابطه شما با حماس، جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله چگونه است؟
پ: روابط ما با این گروه ها در خدمت هماهنگی و یکپارچگی مواضع برای پایان دادن پیروزمندانه به جنگ است. در مرکز توجه، یک هدف مشترک، بدون درنظرگرفتن اختلافات ایدئولوژیک قرار دارد که آن پایان بخشیدن به اشغال است.

س: واحدهای مسلح سازمان شما با حماس و جهاد اسلامی فلسطین همکاری نزدیک دارند. بسیاری از چپ‌ها در اروپا از این همکاری با جنبش‌های اسلامی انتقاد می‌کنند.
پ: هیچ اتحاد سیاسی بین DFLP و احزاب اسلامی وجود ندارد. این یک اتحاد عملگرایانه برای پایان بخشیدن به اشغال و همکاری نظامی است. DFLP همچنان به برنامه سیاسی خود پایبند است. ما وضعیت را بر اساس سوسیالیسم علمی و مارکسیسم-لنینیسم تحلیل می کنیم. ما هیچ برنامه سیاسی را که مطابق با خواسته های مردم فلسطین نباشد، نمی پذیریم. رابطه بین DFLP  و نیروهای اسلامی با اهداف مشترک خاصی گره خورده است. ما برای عقاید چپ خود مبارزه می کنیم و می خواهیم سایر احزاب اسلامی را در این مورد متقاعد کنیم.

س: آیا در اثر همکاری با حماس و جهاد اسلامی فلسطین برنامه سیاسی شما در معرض خطر می گیرد؟
پ: البته که نه.  DFLP به برنامه خود پایبند است و آن را رها نمی کند. حماس و جهاد اسلامی فلسطین این را به خوبی می دانند.

س: بسیاری از فعالان، انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ را به یاد می آورند، زمانی که نیروهای اسلامی کمونیست ها را سرکوب کردند. به نظر شما در فلسطین هم همین اتفاق خواهد افتاد؟
پ: سازمان‌های اسلامی DFLP را به عنوان یک بخش اساسی مردم فلسطین می‌شناسند. سازمان ما دارای وزن سیاسی بالایی است و نباید از آن غافل شد. علاوه بر این، حماس و جهاد اسلامی فلسطین به DFLP نیاز دارند زیرا ما به نوعی نقش میانجی بین آنها و سازمان آزادیبخش فلسطین را ایفا می کنیم.

 

* فواد بکر  سخنگوی روابط خارجی  جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین است و در لبنان اقامت دارد.

 

DFLP