zombie

نسل جدید زامبی‌ها!

تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: کارل رهاگل
برگرفته از: عصرما، ارگان حزب کمونیست آلمان
۷ ژوئیه ۲۰۲۳

 

آه، دنیای شگفت‌انگیز امکانات نامحدود! آه زیبایی سرمایه‌داری!
 

آه، دنیای شگفت‌انگیز امکانات نامحدود! آه زیبایی سرمایه‌داری:
موج وحشتناک بعدی مواد مخدر در ایالات متحده بیداد می‌کند. از آرام‌بخش اسب(!) «زایلازین» (Xylazin) برای رقیق کردن داروی مُسَکن «فنتانیل» (Fentanyl) استفاده می‌شود که در قلب بحران دارویی ایالات متحده جریان دارد.

مسؤول این امر صنعت داروسازی است و مهم‌تر از همه «پردو فارما» (Purdue Pharma) که با مواد افیونی که به بازار سرازیر می‌شود، میلیاردها دلار پارو می‌کند.

«زایلازین» به قدری قوی است که بلافاصله پس از مصرف باعث «خاموشی» یک ساعته افرادی می‌شود، که مانند زامبی‌ها بدون کنترل دست و پا، بدون عملکرد مغز و بدون محافظت، در خیابان‌ها تلو تلو می‌خورند. حتی در میان‌مدت، عواقب فیزیکی آن وحشتناک است، زیرا این ماده به معنای واقعی کلمه سوراخ‌هایی را در بدن مصرف کننده ایجاد می‌کند.

محله کنزینگتون در فیلادلفیا، در شرق ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین بازار مواد مخدر محسوب می‌شود. نرخ فقر در آنجا بسیار بالاست: بدون درآمد، بدون تأمین اجتماعی، بدون مسکن، بدون چشم‌انداز. اما حداقل چند دلار برای خاموش کردن بدن و ذهن برای چند ساعت. حتی اگر از آن بدبختی بمیری. 

در لس آنجلس و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ آمریکا، «مناطق زامبی» در محله‌های فقیرنشین که عمدتاً ساکنان رنگین‌پوست دارند، اما هم‌چنین به طور فزاینده‌ای در طبقه متوسط سفیدپوست، وجود دارد. و هم‌چنین شرکت‌های داروسازی که آگاهانه مرگ صدها هزار نفر را برای کسب درآمد میلیاردی می‌پذیرند.

 

*