pcv

همبستگی با طبقه کارگر و حزب کمونیست ونزوئلا

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از:روزنامه کار
۱۵ دسامبر ۲۰۲۱
 

دولت ونزوئلا  سیاست های خود علیه طبقه کارگر و سازمان‌های انقلابی آن را تشدید می‌کند. در انتخابات محلی در پایان ماه نوامبر سال جاری ۱۳ نامزد انتخاباتی این حزب بدون دلیل و برهان منطقی از شرکت در انتخابات محروم شدند. علاوه برآن اقدامات جدیدی صورت گرفت  تا از شرکت حزب کمونیست ونزوئلا در انتخابات  روز ۹ ژانویه جلوگیری به عمل آید.
همین‌طور طبقه کارگر  نیز به انحأ مختلف  از طرف دولت مورد حمله قرار می‌گیرد. کراراً اعتصابات و مبارزات کارگری مورد پیگرد حقوقی قرار گرفته و بزهکارانه معرفی می‌شود. حزب کمونیست ونزوئلا  از کارگران در مبارزه آنها و علیه سرکوب حمایت می‌کند و خواستار آزادی ۱۹ کارگر  زندانی است. اینها بناحق در حسر بسر می‌برند و قربانی عقب‌افتادن محاکمه، حاصل سیستم حقوقی ونزوئلا می‌باشند.

در انتخابات ملی قبلی،  حزب کمونیست ونزوئلا و پیمان «آلترناتیو انقلابی خلق» که توسط آن تشکیل شده است با موانع و اقدامات اداری بسیاری روبه رو گردیده بود. روی‌هم رفته جو حاکم ضدکمونیستی بود که از طرف دولت تبلیغ و ترویج می‌شد.

دولت سوسیال‌دمکرات PSUV حیا نکرد و مدعی شد که حزب کمونیست ونزوئلا  با ایالات متحده آمریکا دست به یکی کرده است.  تلویزیون دولتی  در آن زمان پخش سخنرانی پارلمانی نماینده حزب کمونیست ونزوئلا را که قصد داشت به اتهامات وارده پاسخ دهد، قطع کرد. در این بین دولت با نیروی اپوزیسیون دست راستی و مورد حمایت امپریالیسم در مورد تفاهم و مصالحه گفتگو می‌کند.

تعداد زیادی از احزاب کمونیستی و کارگری از جمله حزب کار اطریش  طی دو بیانیه‌ مشترک همبستگی و حمایت خود را از طبقه کارگر و حزب کمونیست ونزوئلا اعلام کردند. آنها از خواست حزب کمونیست ونزوئلا  برای آزادی ۱۹ کارگر زندانی حمایت می‌کنند و خواستار پایان بخشیدن  به بدنام کردن مبارزات کارگری و اعتصاب وهم‌چنین پایان حمله به حزب کمونیست ونزوئلا شدند.