Friedenstaube

همبستگی با مردم رنج‌دیده سودان

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: شورای جهانی صلح
جمعه ۲۸ آوریل ۲۰۲۳

 

شورای جهانی صلح همبستگی خود را با مردم رنج‌دیده سودان اعلام می‌کند
 

شورای جهانی صلح (WPC)، نگرانی عمیق خود را از درگیری‌های مسلحانه و تصادمات در سودان که بیش از یک هفته است ادامه داشته و بر اثر آن صدها غیرنظامی بی‌گناه کشته و هزاران نفر زخمی شده اند، ابراز می‌کند. جنگ قدرت شدید بین جناح‌های ژنرال‌های حاکم و شبه‌نظامیان به شدت مسلح نمی‌تواند منافع نیروهای خارجی از جمله قدرت‌های امپریالیستی و رژیم‌های مرتجع عرب را در پشت درگیری‌ها پنهان کند.

این درگیری مسلحانه ربطی به آرمان‌های مردم سودان ندارد، مردمی که ده‌ها سال تحت رژیم‌های دیکتاتوری و اکنون رقابت جناح‌های رقیب در ارتش رنج کشیده اند.

شورای جهانی صلح خواستار آتش‌بس فوری، خروج ارتش‌ و شبه‌نظامیان از شهرها و ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به غیرنظامیان تحت نظارت سازمان ملل است. وخامت بیش‌تر اوضاع، وضعیت انفجاری برای سودان و کل منطقه ایجاد خواهد کرد.

شورای جهانی صلح همبستگی خود را با مردم سودان، مردمی فقیر در کشوری بسیار غنی از منابع طبیعی، ابراز می‌کند و به نیروهای صلح‌دوست، به ویژه شورای صلح و همبستگی سودان، یکی از اعضای دبیرخانه شورای جهانی صلح، درود می‌فرستد. شورای جهانی صلح از مبارزات مردم سودان برای آزادی، صلح، عدالت اجتماعی و تغییرات عمیق حمایت می‌کند تا مردم بتوانند واقعاً بر سرنوشت خود مسلط شوند.

ما هم‌چنین از درخواست محاکمۀ مسؤولان برافروختن این جنگ و عاملان جنایات و نقض حقوق بشر علیه مردم سودان حمایت می‌کنیم.

ما از همه نیروهای صلح‌دوست در جهان می‌خواهیم که صدای خود را بلند کرده و همبستگی خود را با مردم سودان و نیروهای صلح‌دوست و ضدامپریالیستی در برابر این جنگ خونین و مبارزه قهرمانانه آن‌ها برای کسب قدرت مردمی از طریق ایجاد یک حکومت مدنی کاملاً دمکراتیک افزایش دهند.

 

*

 

شورای جهانی صلح

دبیرخانه