Nato Jets

هواپیماهای جنگی ناتو در مرز روسیه

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از:عصرما، ارگان حزب کمونیست آلمان
۷ ژانویه ۲۰۲۲
 

تنش بین بلوک نظامی و روسیه در حالی افزایش می‌یابد که مسکو نسبت به گسترش ناتو با پذیرش اوکرائین هشدار می‌دهد. روسیه در اوایل دسامبر فهرستی از پیشنهادات امنیتی را به ایالات متحده ارایه کرد که در آن از واشنگتن می‌خواست تضمین کند که اوکرائین به ناتو نخواهد پیوست و هیچ نیرویی از ناتو در این کشور مستقر نخواهد شد.

همانگونه که از سوی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده اعلام شد، جت‌های جنگنده ناتو در سال ۲۰۲۱، ۲۹۰ بار با هواپیماهای روسیه مواجه شده اند، که بیش‌تر در امتداد مرز غربی روسیه بود. این بدان معناست که تقریباً ۸۰ درصد از ۳۷۰ مأموریت پروازی ناتو در سال گذشته به مقابله با نیروی هوایی روسیه منجر شده است.

تنش بین بلوک نظامی و روسیه در حالی افزایش می‌یابد که مسکو نسبت به گسترش ناتو با پذیرش اوکرائین هشدار می‌دهد. روسیه در اوایل دسامبر فهرستی از پیشنهادات امنیتی را به ایالات متحده ارایه کرد که در آن از واشنگتن می‌خواست تضمین کند که اوکرائین به ناتو نخواهد پیوست و هیچ نیرویی از ناتو در این کشور مستقر نخواهد شد. خواسته‌های دیگر شامل خروج نیروهای ناتو از «پایگاه‌های پیشرفته» در شرق اروپا و پایان دادن به مانورهای نظامی در امتداد مرزهای روسیه است. تابستان گذشته، ۳۰۰۰۰ سرباز در رزمایش «مدافع اروپا ۲۰۲۱»، یک مانور نظامی عظیم به رهبری ایالات متحده که از بالتیک تا دریای سیاه امتداد داشت، شرکت کردند و در نوامبر، ایالات متحده بمباران شبیه‌سازی شده را در شعاع ۱۲ مایلی از حریم هوایی روسیه انجام داد.

ایالات متحده قبلاً چندین درخواست روسیه را رد کرده است، از جمله این‌که هر دو کشور متعهد می‌شوند که سلاح هسته‌ای را در خارج از قلمرو خود مستقر نکنند. آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک و ترکیه در حال حاضر میزبان تسلیحات هسته‌ای آمریکا هستند. روسیه در حال حاضر تسلیحات هسته‌ای خارج از مرزهای خود مستقر نکرده است.