KPFR

پیشنهاد می‌کنیم، مالیات ثروتمندان افزایش یابد

تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از:دنیای جوان
۲ نوامبر ۲۰۲۱

 

مصاحبه با “گئورگی کامنف” نماینده مجلس دوما و عضو هیات رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه
 

س: در سپتامبر سال جاری دومای جدید آغاز به کار کرد. شما به عنوان نماینده حزب کمونیست فدراسیون روسیه  برای اولین بار در آن شرکت دارید. برداشت شما چگونه است؟
پ: مبارزه انتخاباتی ما بسیار شدید بود ولی حمایت  مردم به ما الهام بخشید. دیدیم که چگونه برخورد مردم روسیه  به دولت  به خاطر رفرم‌هایی که در سال‌های اخیر انجام داده، تغییر کرده است. ارتقأ سن بازنشستگی، افزایش مالیات‌ها، پس‌رفت مداوم سطح زندگی اکثریت عظیم مردم و افزایش سرمایه الیگارش‌ها  نیاز مردم به عدالت اجتماعی را تشدید کرده است. تنها حزب کمونیست فدراسیون روسیه  در این انتخابات یک برنامه جامع ارایه کرده بود که براحتی ممکن بود در مورد آن سخن گفت و در هر همایش و جماعتی بازتاب یافت و مورد حمایت قرار گرفت.
س: شما به معاونت رئیس کمیسیون کنترل انتخاب شدید. وظیفه این کمیسیون جدید چیست؟
پ: دومای جدید تصمیم گرفت، کمیسیون‌ها را به شکلی ایجاد کند که به ساختارهای اجرایی و نظارتی در روسیه شباهت داشته باشد. کمیسیون ما مستقیماً با دیوان محاسبات کشوری همکاری می‌کند. این کمیسیون  کیفیت مقررات حقوقی را کنترل می‌کند. ما مجازیم گزارش‌های کارشناسی مربوطه در مورد کلیه بخش‌های حقوقی تهیه کنیم و تصمیم بگیریم که آیا مقررات حقوقی موجود  مصلحت‌آمیز و قابل اجرا است.
س: حزب کمونیست فدراسیون روسیه مقامات دولتی را متهم به تقلب در انتخابات می‌کند و به دادگاه شکایت برده. نظر شما به عنوان یک حقوقدان و رئیس بخش حقوقی حزب در مورد شانس پیروزی حزب در این بررسی حقوقی چیست؟
پ: ما شاهد هزاران دستکاری و تقلب در نتایج آرأ در طی سه روز انتخابات بودیم. هزاران شکوائیه  و اعتراض  به مقامات مسئول پیگرد جرایم ارسال شده است. ولی ما انتظار پاسخ متناسب نیستیم. آنها هیچ علاقه‌ای  به بررسی و پیگرد این خلافکاری‌ها ندارند زیرا در آن صورت خلاف‌کاران در انتخابات بعدی  از دستکاری نتایج انتخابات سرباز خواهند زد و  آن‌گاه ما شاهد نتایج واقعی انتخابات، آن‌طور که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، می بودیم و این بدان معنی خواهد بود که حزب روسیه متحد در انتخابات شکست می‌خورد و قدرت به دست حزب کمونیست فدراسیون روسیه و یا ائتلافی از نیروهای اپوزیسیون می‌افتاد.
س: به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون، حزب کمونیست فدراسیون روسیه نقش بسیار مهمی در دوما ایفأ می‌کند. فراکسیون حزب، خود را روی کدام اولویت متمرکز ساخته است؟
پ: ما بر مبنای برنامه خود پیشنهادهایی برای بودجه کشور ارایه می‌کنیم، که برپایه افزایش بودجه امور اجتماعی، فرهنگ، علم و دانش و بهداشتی و درمانی  و همین‌طور حمایت از اقشار فرودست و آسیب‌پذیر  بنا شده است. برای تامین این بودجه، پیشنهاد می‌کنیم مالیات ثروتمندان افزایش یابد و استخراج منابع طبیعی و انحصارها، دولتی شود. این‌کار به ارتقأ چشم‌گیر سطح رفاه مردم کشور ما خواهد انجامید. ولی حزب روسیه متحد  از این قانون حمایت نمی‌کند زیرا این حزب حامی منافع ۲۰۰۰ خانواده بسیار غنی ، به ضرر منافع بقیه شهروندان کشور است.
س: در رسانه‌های روسیه سخن از تضاد نسل‌ها در درون حزب کمونیست فدراسیون روسیه می رود. همین‌طور رئیس حزب “گنادی زیوگانف” نیز زیر فشار شدید انتقادات قرار دارد. نظر شما در این مورد چیست؟
پ: با اطمینان می توانم بگویم که امروز در حزب ما تضاد نسل‌ها وجود ندارد. گزارشاتی که شما به آن اشاره می‌کنید، آمار و اطلاعات مشخصی ارایه نمی‌کند. همه این‌ها تبلیغات مخالفین سیاسی ما است. برای مقامات دولتی مطلوب است که طوری وانمود کنند، که ما بین خود متشتت و متفرق بوده و از این رو ضعیفیم. ولی این حرفها واقعیت ندارد و انتخابات اخیر موید این امر بود. در حزب ما نسل‌های متفاوتی از کمونیستها وجود دارد که به هیچ وجه باعث تضاد و اصطکاک نیست. در ضمن ۷ نفر از اعضای نمایندگان حزب کمونیست فدراسیون روسیه در دوما کمتر از ۴۰ سال و ۱۵ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند. جوانترین نماینده حزب در دوما ۳۴ ساله است. یک سوم تعداد اعضای فراکسیون حزب در دوما برای اولین بار در پارلمان حضور دارند.