entekhabat krala

کمونیست‌های هند در انتخابات عمومی کرالا پیروز شدند

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: حزب کار اتریش
۴ مه ۲۰۲۱
 

در ایالت کرالای هند، واقع در جنوب غربی کشور، اتحاد حاکم «جبهه دمکراتیک چپ»  (LDF) در انتخابات مجلس قانونگذاری پیروز شد. بزرگ‌ترین حزب واحد مجدداً حزب کمونیست هند (مارکسیست)، CPIM  یا CPI (م) بود که حدود ۲۵ درصد آراء و ۶۲ کرسی (۴+) را به دست آورد. دومین نیروی قوی LDF مجدداً حزب کمونیست هند (CPI) بود، با ۷٫۶ درصد و اکنون ۱۷ نماینده پارلمان.

 

در ایالت کرالای هند، واقع در جنوب غربی کشور، اتحاد حاکم «جبهه دمکراتیک چپ»  (LDF) در انتخابات مجلس قانونگذاری پیروز شد.

 

این امر با انتشار نتایج در ۲ مه ۲۰۲۱ تأیید شد – انتخابات خود قبلاً در ۶ آوریل برگزار شده بود. LDF به ۹۹ کرسی از ۱۴۱ کرسی موجود در پارلمان دست یافت، که به معنای اکثریت مطلق و افزایش هشت کرسی در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶ است. بزرگ‌ترین حزب واحد مجدداً حزب کمونیست هند (مارکسیست)، CPIM  یا CPI (م) بود که حدود ۲۵ درصد آراء و ۶۲ کرسی (۴+) را به دست آورد. دومین نیروی قوی LDF مجدداً حزب کمونیست هند (CPI) بود، با ۷٫۶ درصد و اکنون ۱۷ نماینده پارلمان.

 

صندلی‌های باقیمانده به متحدان کوچک‌تر اختصاص داده شده است. اتحاد مخالف «جبهه متحد دمکراتیک»(UDF)  حول حزب سوسیال دمکرات کنگره(INC)  شش کرسی را از دست داد و اکنون ۴۱ کرسی دارد. INC خود ۲۱ کرسی به دست آورد که به معنی از دست دادن یک کرسی است. از آنجا که هیچ لیست یا نامزدی غیر از LDF و UDF به پارلمان راه پیدا نکرده است، اتحاد چپ تحت رهبری کمونیست‌ها اکنون حتا بیش از دو سوم ۱۴۰ کرسی منتخب در مجلس قانونگذاری ایالت را دارد [۱۴۱-مین کرسی به نماینده آنگلو-هندی (هندی‌های انگلیسی‌تبار) اختصاص داده شده است.]

 

«حزب خلق» ملی‌گرای هندو  (BJP) در کرالا نقشی ایفا نمی‌کند؛ این بار حتا تنها کرسی پارلمانی موجود خود را از دست داد.

 

نتیجه یک موفقیت بزرگ برای کمونیست‌های هند و تأیید مجدد کار بسیار خوب آن‌ها در کرالا بود، جایی که LDF در انتخابات محلی در دسامبر گذشته نیز پیروز شد و اکنون همچنان به ادارۀ ایالت ۳۵ میلیون نفری ادامه خواهد داد.

 

 

*