lenin_donbas

کمونیست‌ها در دونتسک، بر بنای یادبود لنین گل گذاشتند

 
 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: ردگلوب
۲۳ آوریل ۲۰۲۲
 
 
 

به گزارش یکی از خبرنگاران «Wperjod» در ۲۲ آوریل، کمونیست‌های جمهوری خلق دونتسک و متحدان آن‌ها – کومسومول، جنبش اجتماعی «اتحادیه زنان – نادژدا دونباسا»، اتحادیه بین‌المللی افسران شوروی و مدافعان دونباس، «فرزندان جنگ»، «برای سوسیالیسم نوین»، بر بنای یادبود «ولادیمیر ایلیچ لنین» در میدان مرکزی دونتسک گل گذاشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با صدای موسیقی جشن و آهنگ‌های شوروی درباره لنین، پرچم‌های قرمز اتحاد جماهیر شوروی، حزب کمونیست جمهوری خلق دونتسک، کومسومول جمهوری خلق دونتسک، حزب کمونیست فدراسیون روسیه (KPRF) و حزب کمونیست اتحاد شوروی (SKP-KPSS) را در میدان مرکزی دونتسک حمل کردند.

دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست بی. ا. لیتوینوف پس از مراسم، در سخنرانی خود تأکید کرد که نظر برخی از سیاستمداران و دانشمندان علوم سیاسی در مورد اشتباهات ادعایی بلشویک‌ها در حدود ۱۰۰ سال پیش در اجرای سیاست ملی اشتباه است و با سیر تاریخ میهن مشترک ما مغایرت داشته است. رهبر کمونیست‌های جمهوری خلق دونتسک تأکید کرد که لنین و بلشویک‌ها توانستند مردم چند ملیتی روسیه را متحد کنند، کشور در حال تجزیه را در اتحاد جمهوری‌های شوروی که در مسیر سوسیالیسم گام می‌گذاشت، متحد کنند. تجربه هفت دهه دوستی بین مردمان متحد در هدفی که مردم آن را درک می‌کردند و می‌خواستند، الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان شد. و وقتی کشور از عقاید و میراث لنین دور شد، از جاده اصلی بشریت و جاده جامعه کمونیستی منحرف شد، کشور بزرگی که به دست لنین، استالین و حزب کمونیست و کل مردم شوروی ایجاد شد، به کشوری بدبخت تبدیل شد که با محرومیت، ویرانی، رنج و جنگ مواجه گردید.

*

امروز، در سرزمین دونباس و در گستره وسیع اوکرائین که روزگاری مرفه بود، جنگی بین نیروهای متشکل سرمایه جهانی و امپریالیسم علیه کسانی در جریان است که نقایص انحراف از مسیری را که لنین بدان اشاره کرده است، می‌بینند. کارگران دونباس، منطقه‌ای از شرکت‌های بزرگ صنعتی، گروه‌های کارگری بزرگ، منطقه‌ای با حرفه‌های شجاع، نمونه‌ای برای تمام روسیه هستند و خواهان مبارزه برای آینده کشور ما و ملت‌های برادر ما هستند.

به خواهش و درخواست ساکنان دونباس، مردم روسیه و سایر کشورهای برادر علیه نیروی ضربتی امپریالیسم جهانی، نئوفاشیسم اوکرائینی، قیام کردند. نیروهای متحد جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و فدراسیون روسیه در مبارزات سخت علیه نیروهای اهریمنی جهانی، سرمایه جهانی و سگ‌های جنگی مزدور آن، با قهرمانی و کمک متقابل قدم به قدم به سمت اهداف تعیین شده پیش می‌روند: غیرنظامی سازی، نازی‌زدایی اوکرائین و تقویت دولت‌های جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک.

آینده دولت اوکراین، که در باتلاق بورژوایی غرق و به خاطر فساد، دزدی و خیانت به منافع مردمش تقریباً در آن خفه شده است، تنها به شرط احیای سیاست تعیین شده از سوی لنین بزرگ در ۱۰۰ سال پیش، قابل تأمین است. سیاست اتحاد و دوستی بین مردمانی که در مسیر تولد دوباره سوسیالیستی گام گذاشته اند.

نماد مبارزه برای منافع مردم ما، مانند زمان لنین، پرچم سرخ است. بوریس لیتوینوف گفت که از صبح روز ۲۲ آوریل تماس‌های متعددی از کمونیست‌ها و حامیان آن‌ها دریافت کرده است که در آن زمان از میراث لنین در میدان‌های جنگ علیه باندهای مسلح نئونازی دفاع می‌کنند. رفقا که پیام‌های تبریک خود را به مناسبت ۱۵۲ سالگی و. ا. لنین از جبهه‌ها و سنگرها ارسال کردند، تقاضا کردند تا اعتقاد سربازان به پیروزی قریب‌الوقوع را به همه ساکنان دونباس منتقل کنند. در این روز جشن، همه دیدارکنندگان تأکید کردند که پرچم‌های سرخ – پرچم پیروزی و پرچم سرخ با ستاره – سربازان را در خط مقدم به هیجان می‌آورد.

رییس کمیسیون کنترل مرکزی حزب، «اولِگ دوزنکو»، که برای سومین ماه است که با نئونازی‌ها در استپ‌های منطقه دریای سیاه می‌جنگد، در روز تولد و. ا. لنین پرچم سرخ را در بالاترین نقطه در حوزه عمل واحد خود به اهتزاز درآورد. برای آن‌که سربازان، ساکنان محلی و مخالفان ما بتوانند ببینند و بدانند که مردم دونباس، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، برای چه، و به خاطر چه آرمان‌هایی مبارزه می‌کنند. این نماد کمونیستی ماست. لنین با او پیروز شد، وطن ما، اتحاد جماهیر شوروی، با او ساخته شد، پدربزرگ‌ها و پدران ما با او فاشیسم آلمان را شکست دادند، با او – پرچم سرخ – آن‌ها نیز پیروز خواهند شد!

در پایان این مراسم، الکساندر کورچاگین، یکی از اعضای دفتر کمیته منطقۀ کیروفسکی از حزب کمونیست جمهوری خلق دونتسک، شعر «لنین» از «سرگئی یسنین» را دکلمه کرد و جشن با خواندن پرشور شعری از شاعر «سمیون کیرسانوف» از سوی دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست جمهوری خلق دونتسک «بوریس لیتوینوف» که به تازگی در روزنامه پراودا منتشر شد، به پایان رسید.

 

*