Sofia Manzano PCB

«کمونیسم سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی است که بشر تاکنون ارایه کرده است»

 
 
تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: حزب کار اتریش
۲۴ آوریل ۲۰۲۲
 

 

حزب کمونیست برزیل (PCB) امسال صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و با «سوفیا مانزانو» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امسال را از پیش معرفی می‌کند.

«مانزانو» در گفت‌وگو با روزنامه «برازیل دو فاتو» خاطرنشان می‌کند که در رویارویی با راست افراطی در قدرت، جامعه برزیل باید پروژه‌ای ارایه کند که به رهایی طبقه کارگر منجر شود. حزب کمونیست می‌تواند به تاریخ طولانی مبارزات در عرصه‌های مختلف تکیه کند، علاوه بر مبارزات پارلمانی و انتخاباتی، این مبارزه‌ای برای زمین، اتحادیه‌های کارگری، زنان و مبارزه با نژادپرستی است. برای «مانزانو»ی ۵۱ ساله به ویژه مهم است که با اهریمن‌سازیِ کمونیسم مقابله کند، «زیرا کمونیسم سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی است که بشر تاکنون برای خود ارایه کرده است.»

او می‌افزاید: «جامعه اطلاع کمی از پیشنهاد کمونیستی دارد. بنابراین در این لحظه بسیار مهم است که این تاریخ را نجات دهیم، و یک بحث صادقانه را درباره این‌که کمونیست‌ها چه فکر می‌کنند، کمونیست‌ها چه می‌خواهند، و این پیشنهاد سخاوتمندانه چیست، در دستور کار قرار دهیم. جامعه‌ای را تصور کنید که در آن مورد استثمار قرار نگیرید. جامعه‌ای را تصور کنید که در آن، زمانی که افراد بیش‌تری کار می‌کنند، روز کاری هر فرد می‌تواند بسیار کوتاه‌تر باشد، زیرا بهره‌کشی از سود سرمایه‌داری وجود ندارد. بنابراین همه این مسایل مهم هستند و بسیار خوب است که بتوانیم همه این‌ها را در این لحظه تاریخی نجات دهیم.»

 

*

 

«سوفیا مانزانو» استاد اقتصاد در دانشگاه جنوب غربی باهیا و از سال ۱۹۸۹ عضو حزب کمونیست برزیل است. او عضو کمیته مرکزی است و قبلاً رهبر اتحادیه جوانان کمونیست (UJC) بود و در سال ۲۰۱۴ برای معاونت رییس‌جمهور نامزد شد. او سرشار از غرور است که برای قدیمی‌ترین سازمان انقلابی کشور در انتخابات شرکت می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل مصادف با انتخابات کنگره ملی است. اگر هیچ نامزدی در دور اول در ۲ اکتبر اکثریت مطلق را به دست نیاورد، دور دوم انتخابات با دو کاندیدای برتر در ۳۰ اکتبر برگزار خواهد شد.