۱۱۳۵۵ کودک و نوجوان به قتل رسیده

تارنگاشت عدالت

برگرفته از دنیای جوان

نویسنده: اینا زمبدنر

۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴

سازمان بهداشت فلسطین لیست کشته شدگان را منتشر کرد

فهرست نامبرده اسامی ۶۴۹ صفحه را در بر می‌گیرد و سن ۷۱۰ طفل مقتول  صفر ذکر شده است – نوزادانی که قبل از اولین سالگرد تولد  خود از آغاز جنگ علیه غزه توسط موشک ها و بمب های اسرائیلی کشته شده اند. درمجموع، فهرستی که روز دوشنبه توسط سازمان بهداشت فلسطین در نوار غزه منتشر شد، شامل اسامی ۱۱۳۵۵ کودک و جوان زیر ۱۸ سال است. مسن ترین قربانیان در میان بیش از ۴۱۲۰۰ فلسطینی کشته شده دو مرد ۱۰۰ و ۱۰۱ ساله بودند. شمارش تعداد مقتولین تا ۳۱ اوت انجام شده است.  اطلاعات ارایه شده از غزه که سازمان ملل آن‌ها را به عنوان موثق طبقه‌بندی می‌کند در مقابل آمار اسرائیل که تعداد کشته‌شدگان را «بیش از ۱۷ هزار تروریست» اعلام کرده، در تضاد قرار دارد.

 و کشتار همچنان ادامه دارد. آژانس فلسطینی وفا روز دوشنبه از سه قتل عام توسط نظامیان اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به نقل از منابع پزشکی، دست کم ۲۰ فلسطینی کشته و ۷۶ نفر دیگر زخمی شدند. در نتیجه، خدمات اورژانس هنوز نمی تواند به بسیاری از مجروحان و کشته شدگان محبوس زیر آوار یا پراکنده در خیابان های منطقه ویران شده از جنگ دسترسی پیدا کند. ارتش اسرائیل همچنان مانع از حرکت آمبولانس ها و کار حفاظت مدنی می‌شود. از اسرائیل گزارش شده است که سه گروگان اسرائیلی که سال گذشته در نوار غزه کشته شدند، به احتمال زیاد در اثر بمباران‌های اسرائیلی به قتل رسیده‌اند. ارتش نتایج مربوط به تحقیقات را منتشر کرد و آنها را در اختیار خانواده مقتولین نیز قرار داد.

 سازمان امداد UNRWA توانست حداقل خبر مثبتی را گزارش کند. ” فیلیپ لازارینی”، مدیر این سازمان، گفت که نرخ واکسیناسیون علیه فلج اطفال به ۹۰ درصد رسیده است. گام بعدی این خواهد بود که اطمینان حاصل شود که کودکان دوز دوم را در پایان ماه دریافت خواهند کرد. سازوکار برای ۶۴۰ هزارکودک زیر ده سال در ۱ سپتامبر پس از یک مبارزه طولانی برای آتش بس انسانی مناسب آغاز شد.