VVN-bda

۸ مه – روز رهایی از فاشیسم – باید تعطیل عمومی باشد!

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: ردگلوب
۳ مه ۲۰۲۱

 

 

استر بجارانو، صدر افتخاری VVN-BdA  (Die Vereinigung der Verfolgten des Naziregimes – Bund der Antifaschistinnen und Antifaschisten)، «انجمن قربانیان رژیم نازی – انجمن ضدفاشیست‌ها» در مصاحبه‌ای درباره روز رهایی از فاشیسم آلمان می‌گوید: «ما آواز می‌خواندیم و کف می‌زدیم، این وضعیت خارق‌العاده‌ای بود. ۸ مه ۱۹۴۵ – روز تسلیم بدون قید و شرط ورماخت – پایان یک جنگ مرگبار و آغاز صلح در اروپا بود.»

«انجمن قربانیان رژیم نازی – انجمن ضدفاشیست‌ها» به همراه بازماندگان حکومت نازی مانند «استر بجرانو»، خواستار آنست که ۸ مه در آلمان یک تعطیل رسمی قانونی بشود. این می‌تواند یک نشانۀ مهم سیاسی باشد. چون «کسی که جشن نگیرد، شکست خورده است!»*

«استر بجارانو» در ۳ مه ۱۹۴۵ در لوبز (مکلن‌بورگ-فورپومِرن) رهایی یافت، پس از آن‌که از اردوگاه کار اجباری در راونزبروک به به اصطلاح «راهپیمایی مرگ» اعزام شد و با دوستانش در جنگل مخفی گردید.

*

اگر می‌خواهید از تقاضای ما حمایت کنید، می‌توانید دادخواست را در اینجا امضا کنید:
https:‎//www.change.org/p/8-mai-zum-feiertag-machen-was-75-jahre-nach-befreiung-vom-faschismus-getan-werden-muss-tagderbefreiung-bkagvat-bundesrat

——————————————-

  • توضیح عدالت:

تحت شعار « کسی که جشن نگیرد، شکست خورده است!»، از سال ۲۰۰۶ در ۹ مه در مقابل ورودی بنای یادبود اتحاد جماهیر شوروی برنامه متنوعی برگزار شده است – سازماندهی شده به وسیلۀ (BO) «سازمان مردمی۸ مه»