soros

فمینیسم و حفاظت محیط زیست

 

تارنگاشت عدالت

 

 

برگرفته از: لینکه تسایتونگ

۹نوامبر ۲۰۲۱

 

 

دیگر راز سر به مهری نیست و مصداق «تقسیم کن و حکومت کن!» به سیاستی رایج هرچند نامرئی تبدیل گشته که توسط اربابان پنهان جهان برای تامین و تضمین منافع خود همه روزه به اشکال مختلف به کار گرفته می‌شود تا از اتحاد و همبستگی بین اکثریت مطلق مردم جهان (نود ونه درصدی‌ها) جلوگیری شود تا نه تنها مقاومت علیه فقر و نابرابری ناشی از توزیع از پایین به بالا پدید نیاید، بلکه حتی اگر در جایی خطر آن رفت تاحرکتی در این سو به وجود آید فوراً در نطفه خفه گردد. یکی از چهره‌های شاخص و علنی این «قبیله» جورج سوروس نام دارد. بنیاد جامعه باز او هدف خود را «تلاش برای توجیه دمکراتیزاسیون بی‌خشونت» (بخوان انقلاب‌ مخملی) در کشورهای بازمانده شوروی در اروپای مرکزی و شرقی اعلام کرده است. هزینه او برای این کار در سال ۲۰۰۳ بنابر گزارش فرستنده رادیویی PBS بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است. (عدالت)

 رئیس جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپس اوبرادور با اظهارات خود در مورد جنبش‌های اجتماعی و نهادهای غیردولتی زمینه بحث ایجاد کرد. او در طول کنفرانس مطبوعاتی همه روزه خود «فمینیسم‌گرایی، اکولوژیسم‌گرایی، دفاع از حقوق بشر ودفاع از  حقوق حیوانات» را فرآورده‌های نولیبرالیسم نامید. او گفت این مقولات کمک می‌کند تا شرکت‌ها و نولیبرال‌ها «سرفرصت بتوانند جهان را غارت کنند». او در گذشته نیز  کراراً در مورد برخی از جنبش‌های سیاسی و اجتماعی نظری منفی ابراز کرده بود.
لوپس اوبرادور در طی یک کنفرانس مطبوعاتی  در ایالت “کامپِچه” به منتقدین دولت خود تاخت. «نولیبرالیسم و یا کسانی که آن را برای تامین منافع خود طراحی کردند، چه می‌کند؟ … وظیفه آن خلق و ترویج و تقویت حقوق به اصطلاح جدید است … این همه خواست‌ و موضوع  والا  و اصیل  خلق شد، تکامل یافت  و یا ترویج گردید تا ما متوجه نشویم که چگونه آنها جهان را به یغما می‌برند». هدف همه آنها این است «نابرابری اقتصادی و اجتماعی  را از مرکز توجه و گفتمان  دور نگاه دارد» و از این رو  دیگر سخنی از ارتشأ، استثمار، سرکوب، وضعیت طبقاتی و نژادپرستی نیست.
علاوه براین رئیس جمهور مکزیک “لوپس اوبرادور” گفت سازمان‌هاو گروه‌هایی که برای فمینیسم، حفاظت محیط زیست، حقوق بشر و یا حقوق حیوانات فعالیت می‌کنند، عموماً از خارج و یا توسط شرکت‌ها مورد حمایت مالی قرار دارند. اینها  منتفعان واقعی مدل نولیبرالی، و «غاصب ثروت ملل و خلق‌ها» هستند. و به طور هم زمان کمک‌های مالی در اختیار آژانس‌های بین‌المللی قرار می‌دهند تا این«حقوق جدید» را تبلیغ و ترویج کنند. رئیس جمهور مکزیک لوپس اوبرادور فعالین مدنی را متهم کرد که در طول مبارزات انتخاباتی علیه او جو سازی کرده بودند.

Mexico

آندرس مانوئل لوپس اوبرادور رئیس جمهور مکزیک و میگل دیاس کانل رئیس جمهور کوبا