خانه را به آتش بکشید

 

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: دنیای جوان

نویسنده: یاکوب رایمان

۱۰ ژوئیه ۲۰۲۴

 

 

افشاگران جزئیات تکان دهنده ای را گزارش کردند: در جنگ اسرائیل علیه مردم نوار غزه «تقریباً هیچ قانون و مقرراتی» وجود ندارد. سربازان می‌توانند «به میل خود تیراندازی کنند، خانه‌ها را آتش بزنند و اجساد را در خیابان‌ها رها کنند.» همه این وقایع «با اجازه فرماندهان آنان» رخ می‌دهد. این مطالب را شش عضو ارتش اسرائیل مستقر در غزه به مجله اسرائیلی +۹۷۲ و سایت شریک عبری زبان آن Local Call گزارش دادند. این تحقیقات روز دوشنبه زیر عنوان «حوصله‌ام که سر می رود، تیراندازی می کنم ‑ مجوز ارتش اسرائیل برای اعمال خشونت های غیرقانونی در غزه » منتشر شد.

 در این بیانیه آمده است: «سربازان اسرائیلی به طور معمول غیرنظامیان فلسطینی را صرفاً به این دلیل که آنها وارد منطقه‌ای شده‌اند که ارتش آن را منطقه ممنوعه تعریف کرده است، اعدام می‌کنند». خانواده هایی به طور کامل نابود شدند. از آنجایی که هیچ تمایزی بین جنگجویان و غیرنظامیان وجود ندارد، نمی توان به ارقام اسرائیلی برای جنگجویان کشته شده حماس «اعتماد» کرد. سربازی که در مرکز عملیات مشغول به انجام وظیفه بود، می گوید: «ما هر فردی را که کشتیم عضو تروریست‌ها حساب کردیم.»

“یووال گرین”، یک سرباز ذخیره ۲۶ ساله و تنها یکی از شش افشاگری که می توان نامش را نقل کرد، می گوید: نظر آنهابا ادعای دولت مبنی بر اینکه، این جنگ برای آزادی حدود ۲۵۰ گروگانی است که در ۷ اکتبر سال گذشته اسیر و به غزه برده شدند، تناقض دارد. «چیزی که بیش از هرچیز مرا آزار می دهد، این است که آنها مدام می گویند: «ما به خاطر گروگان ها اینجا هستیم. اما واضح است که جنگ به گروگان ها آسیب می رساند، به ویژه، بمباران برنامه ریزی شده تونل هایی که گمان می رود گروگان ها در آنها مخفی شده اند، جان آنها را در معرض خطر قرار می دهد». در ماه دسامبر، سربازان اسرائیلی سه گروگان را که قصد داشتند با پرچم های سفید به مکان امن فرار کنند، به قتل رساندند. چون آنها تصور می‌کردند که این افراد فلسطینی‌اند، آنها را تیرباران کردند.

 خیابان‌های بزرگ‌تر اغلب مملو از اجساد مردم فلسطین است که یا می‌پوسند و یا توسط حیوانات خورده می شوند.سربازی می گوید: وقتی کاروان‌های‌ کمکی از چنین خیابان هایی عبور می کند، اجساد را با بولدوزر در شن یا زیر آوار خانه های تخریب شده دفن می کنند تا «تصاویر افرادی که در مراحل پیشرفته پوسیدگی هستند به چشم مردم نرسد».”گرین” از شب جشن حنوکا در ماه دسامبر می‌گوید: «تمام گردان مثل این که آتش بازی کنند، تیراندازی را آغاز کردند.او ادامه داد: «این آتش‌بازیشب را به رنگ عجیبی درآورد و آسمان را روشن کرد، زیرا حنوکا «جشن نورها» است. “ویلند هوبان”، رئیس انجمن صدای یهودی برای صلح عادلانه در خاورمیانه، در مصاحبه با روزنامه دنیای جوان روز سه شنبه گفت: «این تصویر به طرز وحشتناکی نشان می دهد که چگونه ایدئولوژی استعماری صهیونیسم نه تنها خواستار اخراج، سرکوب و نسل کشی بالقوه فلسطینی ها است،  بلکه همچنین چگونه سنت ها و نمادهای یهودیت را تصاحب می کند و با خشونت از آنها هتک حرمت می نماید».

گرین می‌گوید: «سربازان فقط برای سرگرمی به اطراف تیراندازی می‌کردند. این کار حتی به دستور فرماندهان انجام می‌شد و سرباز دیگری می گفت: «صرفاً برای نشان دادن حضور خود – حتی با «مسلسل، تانک و خمپاره». این سربازان همچنان از غارت و سوزاندن سیستماتیک خانه های فلسطینی ها خبر می دادند. یکی از آنها دستور اعلام شده را نقل قول می‌کرد: «قبل از ترک محل، خانه ها را آتش بزنید». خانه مردمان غیرنظامی اغلب توسط ارتش اسرائیل به عنوان پایگاه های موقت عملیات استفاده می شود، تاکتیکی که معمولاً به حماس نسبت داده شده و به عنوان توجیهی برای تخریب سیستماتیک زیرساخت های غیرنظامی به کار گرفته می شود. به گفته یکی از سربازان حتی گرفتن مجوز برای تیراندازی به «بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، مؤسسات مذهبی و ساختمان‌های سازمان‌های بین‌المللی یک فرمالیته و یا امر رسمی محسوب می‌شود. به گفته او  تعداد مواردی که سربازان اجازه تیراندازی دریافت نکردند را ، «می‌توان با یک دست شمرد».