barchasb

تغییر برچسب در عراق

 
 
 
برگرفته از: مجلۀ هفته
۱۲ دی ۱۴۰۰
 
 
عوض کردن برچسب نیروهای نظامی آمریکا در عراق برنامه‌ای خطرناک است.
 
 
 

به نوشته روزنامه یونگه ولت، ایالات متحده آمریکا در نظر دارد با همکاری دولت دست نشانده عراق اشغال شده کلاه جدیدی بر سر مردم عراق بگذارد و نیروهای نظامی ارتش اشغالگر را ظاهرا از این کشور خارج کند و آنان را رسما با برچسب نیروهای «غیر رزمی» و مستشار نظامی در این کشور آماده عملیات نگاه دارد.

فراموش نکنیم ارتش آمریکا هم در عراق و هم دور تادور این کشور از توان نظامی لازم برای نشان دادن واکنش نظامی سریع برخوردار است تا در موارد لازم از نیروهای «غیر رزمی» خود در عراق پشتیبانی نماید.

نیروهای نظامی مسلح آمریکا ایران را محاصره کرده اند بجز پایگاه های نظامی در کشور های خلیج فارس این کشور در سوریه، شاخ آفریقا، ترکیه و دریای مدیترانه از نیروی ضربتی قابل توجهی برخوردار است که توانائی وارد آوردن ضربات جدی در چند عرض ساعت به هر هدفی در منطق را دارد.

افکار عمومی عراق نباید فریب سیاست تغییر پوسته و برچسب زنی جدید آمریکا را بخورند هرچه که باشد اینجا خاورمیانه است و زیر خاک آن منابع پر ارزش نفت و گاز خوابیده است.

در جنگ های ۱۰۰ ساله ای که انگلیسی ها و آمریکایی ها در خاور نزدیک و میانه و مناطق مجاور به راه انداختند، دروغگوئی یکی از ابزار مهم آنها در براه انداختن این جنگ ها و جنایات بوده است. تا نفت و گاز در داخل و اطراف عربستان سعودی وجود دارد، بنابراین وضعیت خاورمیانه همچنان به همین شکل باقی می ماند: سیاست غرب نیز همچنان جنگ افروزی در این منطقه خواهد بود.

همانطور که روزنامه نگار مایکل لودرز در سال ۲۰۱۸ نوشت، این یک ‹میدان کشتار تقریباً مداوم› است. به همین دلیل است که فرماندهی مرکزی ایالات متحده در آینده به این نام خوانده می شود و کار اصلی خود را دنبال می کند: تضمین تغییر رژیم و به جا نهادن میلیون ها کشته به طوری که هیچ کشوری در آنجا نتواند به قدرت منطقه ای در کنار عربستان سعودی متحد اصلی عربی آمریکا در منطقه تبدیل شود. عربستان با وجود سیستم فرکینگ پمپ بنزین استراتژیک مهم ایالات متحده در جهان خواهد ماند. همانگونه که مامان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هم عربستان سعودی این قاتلان حرفه ای را عامل ثبات منطقه میدانست، پس باید «ثبات» را در منطقه حفظ کرد.

البته عراق هم باید قبل از خروج آمریکا با «ثبات» شود، این مسئله چندان مهمی برای کشوری که دروغ سیاست و سیاستش دروغ است نیست همانگونه که عقب نشینی نیروهای آمریکا همان حمله و ترور برای آنها همان خود پاکسازی است.

فراموش نکنیم که آمریکا در جنگ ایران و عراق به هردو کشور اسلحه و مهمات میفروخت، دونالد رامسفلد همان شخصی که زمینه و شرایط اعدام صدام حسین را فراهم کرد به صدام سلاح شیمیایی فروخت تا علیه مردم خودش و ایرانی ها بکار برد و سه بار برای دیدار با صدام به عراق سفر کرد تا پس از فروش سلاح های آمریکایی وی را به بالای چوبه دار بفرستد ولی با وجود این همه درایت مانند یک احمق در عراق شکست خورد و آن را به ایران هدیه کند.

در این میانه دیگر دوران یکه تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده، ایران در عراق علیرغم تمام توطئه های آمریکا و غرب دست بالا دارد و ایالات متحده و اسرائیل که در حمله عراق به ایران این کشور را به لحاظ نظامی حمایت مستقیم می‌کردند پس از سرنگونی صدام حسین با اشتباهاتی که انجام دادند و با سیاستهای نئو لیبرالی اقتصادی خود کشور را به سرزمین سوخته ای تبدیل کردند که در آن شکنجه، نقض حقوق انسانی، فساد و افراط گرائی حرف اول را میزند، اجرای این سیاست های امپریالیستی موجب تقویت نقش ایران و نیروهای محور مقاومت در عراق گردید. از سوی دیگر به اعتراف نشریه آمریکایی «نیویورکر» توان دفاع موشکی ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است؛ به نحوی که به مرحله‌ غیرقابل کنترلی رسیده است.«نیویورکر» در ادامه مینویسد: ایران بیش از چیزی که دشمنانش، از جمله آمریکا و اسرائیل بتوانند قدرت تخریب آن را داشته باشند، میتواند موشک شلیک کند. «مک‌کنزی» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در این باره می‌ گوید که تهران در این زمینه به مرحله‌ برتری رسیده است، یعنی سطحی از توانمندی که کشوری وقتی به آن برسد، به خاطر تسلیحاتی که در اختیار دارد، غیرقابل کنترل یا شکست دادن می‌شود. به گفته او، ظرفیت راهبردی ایران در حال حاضر بسیار بزرگ است.

نباید فراموش کرد که دو سال پیش دونالد ترامپ با مشاورت اسرائیل با ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی که از محبوبیت خاصی در منطقه بخاطر مبارزاتش در میادین جنگ با داعش داشت، جهان را به مرز یک جنگ بزرگ منطقه ای کشاند که تنها با خویشتن داری ایران، خاورمیانه و جهان از یک بحران غیر قابل پیش بینی نجات یافت.

فراموش نکنیم، این ترور دولتی هم با دروغ دیگری به بهانه مبارزه با ترور صورت گرفت.