در آغوش شکست‌ناپذیر «میجاین»، پرچم امروز به وطن می‌رسد

 

تارنگاشت عدالت

 

 

برگرفته از: گرانما

نویسنده:اسکار سانچز سّرا

۱۲ اوت ۲۰۲۴

 

 

پاریس: به ندرت تفاوت بین جهان غنی و فقیر واضح تر از بازی های المپیک به چشم می‌خورد.

 اگر به جدول مدال‌های پاریس ۲۰۲۴ یا بازی‌های قبلی نگاه کنید و یا به اولین غرفه‌ها نظر بیاندازید، بیشتر شبیه نشست G20 یا شبیه نشست کشورهای ثروتمندی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه را تشکیل می‌دهند (OECD).

به همین دلیل است که اولین مدال های طلا در تاریخ سنت لوسیا، دومینیکا و گواتمالا بسیار ارزشمند است، حتی اگر ۱۲۴ سال پس از شروع این بازی ها تازه به دست آمده.

 سه مدال قهرمانی برزیل، دو مدال قهرمانی کوبا، اکوادور و شیلی، مدال‌های قهرمانی کشورهای آفریقایی، چهار مدال نقره مکزیک و مدال قهرمانی کلمبیایی ارزش زیادی دارند.

 منظور این است که نشان دادیم که ما جنوبی‌ها هم در این سالن مجلل می‌نشینیم، هرچند قدرت‌های بزرگ، توسعه اقتصادی و فناوری ورزش را از ما دریغ می‌کنند.

 و ارزش این مدال‌ها حتی خیلی بیشتر است، زیرا المپیک پاریس بسیار رقابتی بود، با ۶۳ پرچم که حداقل یک بار در راس سکو قرار گرفتند و ۹۱ کشور که وارد جدول مدال‌ها شدند.

همه  اینها دلایلی است برای جشن امروز میهن به افتخار ورزشکاران ما – با مدال و یا بی مدال – که با غیرت و عشق پرچم تک ستاره ای ما را به دوش می کشند، پرچمی که اکنون در آغوش Mijaín López Núñez  شکست ناپذیر به میهن بازگشت.