ziganov

زیوگانف: زمان آن رسیده روسیه به وظیفه خود عمل کند!

 
 
 
مترجم: یاسمین نازاروآ
برگرفته از: مجلۀ هفته
۲۶ بهمن ۱۴۰۰
 
 
 

غرب چشم های خود را بر روی تمرکز هر چه بیشتر واحدهای نظامی ارتش اوکراین و شبه نظامیان فاشیستی در مرزهای جمهوری خلق بسته است. تقریباً تمام واحدهای آماده رزم نیروهای مسلح اوکراین – ۱۲۵ هزار سرباز و افسر – در این منطقه مستقر هستند.  یگان های توپخانه سنگین و زرهی نیز در این منطقه مستقر شده اند.  پروازهای شناسایی هوایی مدام انجام می شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت‌های نظامی علیه جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال آماده سازی است.

باید اعتراف کرد، متأسفانه، ایالات متحده و دست نشاندگانش در کیف توانایی راه اندازی یک جنگ بزرگ برادرکشی را دارند.  حتی به گفته مقامات آمریکایی، تعداد نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین از صد هزار تجاوز نمی کند.  از سوی دیگر، اوکراین بیش از ۱۲۵هزار سرباز تنها در منطقه دونباس دارد. با توجه به این اطلاعات، حتی اگر ما از دانش بسیار محدود و ابتدایی از امور نظامی برخوردار باشیم می‌دانیم که یک عملیات تهاجمی موفق نیاز به برتری سه گانه دارد.  پس تهدید واقعی کجاست؟

با وجود آنکه پنتاگون می گویند که هیچ نشانه ای از تجاوز قریب الوقوع مشاهده نمی کند.  …اما این امر سیاستمداران غربی را از نادیده گرفتن حقایق آشکار باز نمی دارد.  جنگ ترکیبی آنها با دروغ سازی، دستکاری در حقایق و انتشار اطلاعات نادرست علیه روسیه به شدت ادامه دارد.

بله، روسیه منافعی در سراسر منطقه و فضای پسا شوروی دارد این منافع همچنین به اوکراین هم مربوط می شود. اما این منافع بر صلح و همجواری مسالمت آمیز استوار است.بر یک زندگی انسانی مسالمت آمیز و با عزت برای شهروندان این مناطق و بر توسعه اقتصادی و همکاری گسترده فرهنگی در تمام منطقه تکیه می زند.

اما سیات غرب بر چه چیزی تکیه میزند؟ در این میان، غرب تمایل خود را برای تکیه بر مرتجع ترین محافل نشان داده است.  پیشینیان باندهای افراطی و دست راستی فاشیستی فعلی مستقیماً مسئول نسل کشی روس ها، بلاروس ها و جمعیت های خودی بودند.  کماندوهای تنبیهی آنها وحشتناک ترین قتل عام مردم را در مناطق پارتیزانی بلاروس انجام دادند و ساکنان صدها روستا را زنده زنده سوزاندند.  امروز، این دارو دسته های پست، با روسوفوبیا و یهودستیزی تهاجمی خود، مورد استقبال سیاستمداران غربی قرار گرفته اند.

 بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان دونتسک و لوهانسک قبلا تابعیت فدراسیون روسیه را به دست آورده اند.  کشور ما مسئول مستقیم امنیت و حفظ جان آنهاست.  وقتی وکلای مدافع جنایی باندرا (باند های دست راستی و نئونازی اوکراینی) وارد آنجا می شوند، روسیه اجازه ندارد قتل‌عام مردم این منطقه را تحمل کند.  کشور ما به اندازه کافی شاهد چنین قتل آنها و رفتارهای غیر انسانی  در گذشته بوده است.  بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی در اثر گلوله باران وحشیانه شهرها و روستاها در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک کشته شدند.  ده ها هزار مرد و زن، پیر و کودک زخمی شدند.  صدها هزار نفر آواره و پناهنده شدند.

 حزب کمونیست فدراسیون روسیه و نیروهای چپ میهن پرست این کشور خط سیاسی خود را قاطعانه مشخص کرده اند.  ما این را در ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ خطاب به مردم برادر اوکراین در هجدهمین کنگره حزب کمونیست فدراسیون روسیه به وضوح بیان کردیم.  ما موضع خود را در فراخوان اخیر هیئت رئیسه کمیته مرکزی حزب خطاب به برادران اوکراینی خود با عنوان «به نام پیوندهای مقدس رفاقت!» موضع خود را بیان کردیم. ما به خوبی می‌دانیم که مردم روسیه و اوکراین این را جنگ نمی‌خواهند و جنگ برای مردم و کشورهای اروپایی نیز مضر می باشد.

 اما مقامات ایالات متحده به جنگ نیاز دارند.  واشنگتن در هر جنگی در چند دهه گذشته متحمل شکست شده است.  کره، ویتنام، عراق، افغانستان تنها تعدادی از کشورهایی هستند که ایالات متحده در آنها جنگ کرده و به طرز فجیعی شکست خورده است.  اکنون آنها مشتاق جنگ هستند و آن هم جنگ راه انداختن به دست دیگران و در منطقه دیگران.  این بار شاهین های واشنگتن می خواهند اوکراینی ها را به گوشت دم توپ خود تبدیل کنند.  پوشش سیاسی، تحویل تسلیحات، فعالیت های مستشاران غربی – همه اینها آشکارا مقامات کیف را به یک ماجراجویی نظامی خونین سوق می دهد.

 اگر این نقشه بدبینانه عملی شود، هزینه ریختن خون روس ها با ریختن خون اوکراینی ها پرداخت می شود.  اجازه دادن به این جنون، اجازه دادن به جنایت تاریخی بی سابقه است.  ما باید هر کاری که از دستمان بر می آید با همراهی مردم کشور چند ملیتی اوکراین برای جلوگیری از موفقیت این نقشه انجام دهیم تا این بازی خطرناک گلوبالیستها و متحدین شان را متوقف کنیم.  زمان آن فرا رسیده است که با هم قیام کنیم و نقشه های شوم و بسیار خطرناک آنها را متوقف کنیم.

این یقه سفیدها با کراوات های گرانقیمت افراد شروری هستند که، نه تنها روسیه و اوکراین، بلکه اروپا را نیز مورد توجه نقشه های شوم خود قرارداده‌اند.  آمریکا با استفاده از «نقشه اوکراین» به عنوان یک معتاد به تحریم، به دنبال تحریم های سخت علیه کشورمان است.  در عین حال، آنها با این نقشه مرحله جدیدی را در مبارزه با رقیب خود، اتحادیه اروپا باز می کنند.  

تجارت ایالات متحده با روسیه از در سطح بسیار پایین  قرار دارد.  از سوی دیگر، اروپا روابط تجاری و اقتصادی گسترده و سودآوری با کشور ما دارد.  درگیری نظامی با روسیه به واشنگتن این امکان را می دهد که کشورهای اروپایی را مجبور به تحریم های جدید و ویرانگر علیه اقتصاد روسیه و خود کنند.

 گلوبالیست های آمریکایی نگران حفاظت از اوکراین نیستند، بلکه نگران عدم خروج خود از بحران حاد سرمایه داری هستند.  برای آنها بسیار مهم است که با نابود کردن نورد استریم ۲ و وابستگی اقتصاد اتحادیه اروپا به گاز گران قیمت خود، سود و مزایای جدیدی به دست آورند.  این پیشینه واقعی بحران نظامی کنونی در اوکراین است.

 روسیه بالاخره از بت سازی مهلک خود از غرب دور می شود.  اگر می خواهید بفهمید چه خبر است، باید شعر پوشکین خطاب «به بدخواهان روسیه» را بخوانید.  

حتی در آن زمان، تقریباً دو قرن پیش، اهداف قدرت های غربی در رابطه با مردم ما و برادری اسلاوها روشن بود.  این بدان معناست که امروز بسیار مهم است که اراده خود را نشان دهیم، همانطور که در سال ۲۰۰۸ از مردم آبخازیا و اوستیای جنوبی حمایت کردیم و همانطور که از دولت های قانونی سوریه، بلاروس و قزاقستان حمایت کردیم.  وقت آن است که شخصیت خود را در دونباس نیز نشان دهیم.

 ما توسط زنجیره ای از کشورهای غیردوست احاطه شده ایم.  عقب نشینی بیشتر غیر ممکن است و جایی برای عقب نشینی وجود ندارد.  غرب باید عزم روسیه برای دفاع از منافع ملی و دوستانش را احساس کند.

 البته حمایت موثر از حقوق توده های وسیع در کشور ما تنها در صورتی محقق می شود که مسیر توسعه آن به طور اساسی تغییر کند.  حزب کمونیست فدراسیون روسیه وضعیت کنونی اجتماعی-اقتصادی را نمی‌پذیرد و به زحمتکشان برنامه‌ای برای تغییر با عنوان «ده قدم تا قدرت خلق» و مسیری برای نوسازی سوسیالیستی را پیشنهاد می‌کند.  اما مشکلاتی وجود دارد که نیاز به راه حل فوری دارد.  ما اصرار داریم و آماده حمایت از اقدامات مقامات رسمی برای محافظت از امنیت روسیه و هموطنانمان در جمهوری های مردمی دونباس هستیم.  از سال ۲۰۱۴ ما به طور مداوم و پیوسته برای به رسمیت شناختن رسمی آنها کار کرده ایم.  صدای میلیون ها نفر از ساکنان جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک به وضوح در همه پرسی می ۲۰۱۴ بیان شد.  و این صدا باید شنیده شود!

 دولت های غربی و دست اندرکاران آنها در کیف توافقات مینسک را زیر پا گذاشته اند.  در این لحظه بسیار نگران کننده و سرنوشت ساز در تاریخ ما، ما از نمایندگان دومای دولتی، بدون توجه به وابستگی حزبی خود، می خواهیم که اراده خود را نشان دهند و از ابتکار ما برای به رسمیت شناختن رسمی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک توسط فدراسیون روسیه حمایت کنند.

 دیگر نمی توان تحریکات خطرناک را تحمل کرد.  

روسیه نمی تواند اجازه دهد شهرها و روستاهای دو جمهوری خلق تصرف شوند و نمی تواند تهدید قتل عام وحشیانه غیرنظامیان محاصره شده توسط باندهای فاشیست و افراطی را نادیده بگیرد.  جنگ طلبان باید حقیقت را از اعماق زمان به یاد بیاورند: «کسی که شمشیر را برافراشته است به ضربه شمشیر هم هلاک خواهد».  تا زمانی که متجاوزان آماده تهاجمند، آرمان صلح در جهان ما همیشه در خطر است. بار دیگر زمان آن رسیده تا روسیه به وظیفه خود عمل کند، و مانع ماجراجوئی های بین المللی شود!

 رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

 گنادی آندریویچ زیوگانف