mardom

درود شورانگیز به مردم قهرمان تبریز!

 

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از: مردم، ارگان مرکزی حزب تودۀ ایران، دورۀ ششم، شمارۀ ۲۰۰
۱۵ اسفند ۱۳۵۶- فوریه ۱۹۷۸

 

(اظهاریۀ هیأت اجراییه کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران)

 

روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در یک سلسله از شهرها و از جمله تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و غیره، قشرهای مختلف مردم برای نشان دادن خشم و اعتراض خویش نسبت به رژیم دست به تظاهر زدند. این تظاهرات مردم در شهر تبریز دامنه‌ای وسیع یافت. در این شهر نیروهای مسلح به دستور جبارانۀ شاه و برای حفظ رژیم استبدادی و ضدملی وی، مردم بی‌سلاح را در معرض گلوله‌باران وحشیانه و حملۀ سبعانه تانک‌ها و مسلسل‌ها قرار دادند.

روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در یک سلسله از شهرها و از جمله تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و غیره، قشرهای مختلف مردم برای نشان دادن خشم و اعتراض خویش نسبت به رژیم دست به تظاهر زدند.

این تظاهرات مردم در شهر تبریز دامنه‌ای وسیع یافت. در این شهر نیروهای مسلح به دستور جبارانۀ شاه و برای حفظ رژیم استبدادی و ضدملی وی، مردم بی‌سلاح را در معرض گلوله‌باران و حشیانه و حملۀ سبعانه تانک‌ها و مسلسل‌ها قرار دادند. عدۀ کثیری از مردم تبریز در این ایلغار ددمنشانه شهید و یا مجروح شدند. در جریان این حوادث رژیم بنا به شیوۀ همیشگی خود با دست زدن به یک سلسله خرابکاری به دست چاقوکشان و اوباشان ساواک، در تقلاست این بربریت آدمکشانۀ خود را توجیه کند و کسانی را که با استفاده از حقوق حقه قانونی خود در نهایت نظم دست به تظاهر زده بودند، مورد آزار و اهانت و تعقیب قرار دهد. سخنگویان بی‌شرم رژیم در مجلس سنا و رسانه‌های گروهی با به کار بردن صفاتی که برازندۀ خود آن‌ها و ارباب تاجدار آن‌هاست، در حق مردم شرافتمند تبریز انتسابات زشت به کار می‌برند.

ما درود پرشور خود را به مردم دلاور تبریز، این گهوارۀ ارجمند آزادی و جنبش مترقی در میهن ما، ابراز می‌داریم و به گلوله‌باران سبعانه مردم از طرف رژیم ضدملی و استبدادی شاه به حدتی هر چه تمام‌تر اعتراض می‌کنیم.

حزب تودۀ ایران در برابر شهدای این فاجعۀ بزرگ سر تعظیم فرود می‌آورد و همدردی و همبستگی خود را با بازماندگان آنان ابراز می‌دارد. حوادث تبریز زلزلۀ بزرگی است که در کاخ پلید استبداد محمدرضا شاهی روی داده و بزرگ‌ترین موج جنبش مردم در سال‌های اخیر است و نشان داد که سرب آتشین قادر نیست مردم از جان گذشته‌ای را که برای نیل به استقلال و دمکراسی به پای خاسته اند و از رژیم استبدادی به جان بیزارند، بهراساند. مبارزۀ طبقات و قشرهای متحد خلق علیه رژیم ادامه دارد و گسترش می‌یابد. حزب تودۀ ایران با تمام نیروی خود پشتیبان و شریک این مبارزات است. حزب تودۀ ایران از همۀ نیروهای مترقی و ضد رژیم دعوت می‌کند که با تمام قوا برای سوق بیش‌تر توده‌ها به مبارزه، همۀ مساعی و ابتکارات خود را به کار برند و در این مبارزه سرسختی و پیگیری نشان دهند.

پیروز باد مبارزۀ قهرمانانۀ مردم ایران علیه استبداد فاشیستی محمدرضا شاه!
متحد باد نیروهای مخالف رژیم در نبرد علیه ارتجاع سیاه!
درود شورانگیز ما به مردم قهرمان تبریز!

هیأت اجراییه کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران
اول اسفند ۱۳۵۶

 

 

*