WFTU

WFTU خواستار پایان بخشیدن فوری جنگ و انحلال ناتو است

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از:روزنامه کار
۲۷ فوریه ۲۰۲۲
 

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری WFTU در رابطه با جنگ علیه اوکرائین موضع خود را اعلام کرد. این اتحادیه در بیانیه خود زیر عنوان «دوجنگ در اروپا−یک نتیجه»توجه افکار عمومی را به این واقعیت جلب می‌کند که در سال ۱۹۹۹ ناتو، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آنها  یوگسلاوی را بمباران  کردند و امروز در سال ۲۰۲۲ روسیه یک جنگ غیرعادلانه و مخرب علیه اوکرائین آغاز کرده است.

در بیانیه آمده، آنهایی که  در سال ۱۹۹۱ می‌خواستند دنیا را متقاعد کنند که انحلال اتحاد جماهیر شوروی  و کودتا در کشورهای اروپای شرقی  در خدمت امنیت بین‌المللی و صلح‌جهانی است، اکنون کجا رفته‌اند؟

فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری  که دارای ۱۰۵ میلیون کارگر عضو از ۱۳۲ کشور است تصویر دیگری از واقعیت را افشأ می‌کند. تا زمانی که اتحاد جماهیر شوروی  وجود داشت، قدرتی وجود داشت که به عنوان «وزنه مقابل» عمل می‌کرد و واقعاً مدافع صلح و دوستی بین مردم بود. این توازن بین‌المللی پس از کودتا به شدت تغییر کرد. ناتو، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا  جنگ‌هایی را در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن، ارمنستان و غیره به راه انداختند. تنها نتیجه‌ واقعی‌ی که می‌توان گرفت این است که : «شکست سوسیالیسم در کشورهای اروپای شرقی باخود فقط رنج و عذاب به ارمغان آورد»

در رابطه با وقایع جاری  فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری خواستار فوری جنگ در اوکرائین است. در بیانیه فوق آمده که حمله روسیه باید فوراً متوقف شود، ناتو باید فوراً منحل گردد و گفتمان اساسی آغاز شود. WFTU  بیانیه خود را با پیام مهمی به مردم روسیه پایان می‌دهد: «مبارزه مشترک ما علیه تضادهای امپریالیستی می‌تواند و باید  به جنگ‌های امپریالیستی خاتمه بخشد.»