poor

پاندمی و فقر در ایالات متحده آمریکا

 
تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از: روزنامه کار
۱۵ آوریل ۲۰۲۲
 

گزارش Poor Poeple`Pandemic Report نشان میدهد که ویروس بین فقیر و غنی تفاوتی قایل نمی‌شود ولی کشورها تبعیض قایل می‌شوند و اقشار مظلوم را با خطرات مضاعفی روبه‌رو می‌سازند.

در کشور بیشترین مرگ و میر ناشی و یا در ارتباط با عفونت کورونا گزارشی منتشر شد که در آن ارتباط بین فاکتورهای جمعیت‌شناسی و پاندمی مورد بررسی قرار گرفته است. ویروس بین فقیر و غنی تفاوتی قایل نمی‌شود ولی کشورها  تبعیض قایل می‌شوند  و اقشار مظلوم را با خطرات مضاعفی روبه‌رو می‌سازند.

The Poor Poeple`s Campaign که در چارچوب سنن کشیش  و کنشگر مدافع حقوق بشر آفروآمریکای مارتین لوترکینگ عمل می‌کند داده‌های لازم  را جمع‌آوری کرده تا بتوان ایالات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد و نتیجه این پژوهش را در “Poor Poeple`Pandemic  Report” منتشر نمود.

در آنجا از جمله معلوم شد  که احتمال مرگ شهروندان  ایالات فقیرتر، دوبرابر احتمال مرگ شهروندان غنی‌تر می‌باشد. در طول فاز نوع دلتا نرخ مرگ و میر حتی ۵ برابر بود.

برعکس می‌توان ایالاتی که دارای بالاترین نرخ مرگ و میر بودند را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که نرخ فقر  در این ایالات  تقریباً دو برابر است و این ایالات نسبت به سایر نقاط دارای تعداد بیشتری از مردمان رنگین پوست می‌باشد.

به همین صورت  نسبت به ایالات غنی در فقیرترین ایالات تعداد افرادی که فاقد بیمه اجتماعی هستند دوبرابر است. در این مناطق ۳۱ میلیون نفر زندگی می‌کنند و در بین آنها بیش از نیمی زیر خط فقر به سر می‌برند.