baba-anna

بابوشکای دلیر

تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: توماس روپر
برگرفته از:آنتی-اشپیگل
 

در اوکرائین ویدیویی انتشار یافت که نشان می‌دهد چگونه سربازان در ابتدا با پیرمردی صحبت می‌کنند و در انتظار همسر او هستند. آن‌ها خود را سربازان روس معرفی می‌کنند و زن پیر دهقان سالخورده، بابوشکا را تحریک می‌کنند تا پرچم بزرگ سرخ خود را به آن‌ها نشان دهد و بعد سؤال می‌کنند که آیا در انتظار ورود آن‌ها بوده اند؟

پیرزن پاسخ می‌دهد:
«البته، و ما برای شما دعا کردیم، همین‌طور برای پوتین و برای تمام مردم!»

سرباز به او می‌گوید که به خاطر این کار می‌خواهد از او تشکر ‌کند و کیسه‌ای پر از مواد غذایی را به او می‌دهد. ولی پیرزن از پذیرفتن آن سر باز می‌زند و می‌گوید: «شما به این‌ها بیش‌تر نیاز دارید!» ولی سرباز سماجت به خرج می‌دهد و پرچم سرخ را از دست او می‌گیرد و می‌گوید «هایل اوکرائین!» و پرچم بزرگ را بر زمین می‌افکند و آن را لگد می‌کند.

وقتی بابوشکا این صحنه را می‌بیند کیسه آذوقه را جلوی پای سرباز گذاشته و می‌گوید آن‌را نمی‌خواهد و سپس مستقیماً رو به سرباز که هنوز روی پرچم سرخ ایستاده می‌کند و می‌گوید:
«برای این پرچم پدر و مادر من کشته شدند، ولی شما آن را لگد‌مال می‌کنید!»

تصویر منقلب کننده‌ایست که چگونه این بابوشکای پیر، کوچک و شکننده با قامتی خمیده، بی‌ترس و واهمه در مقابل این سرباز تا دندان مسلح که چندین سر و گردن از او بلند‌تر است، ایستادگی نشان می‌دهد.

 

{“preview_thumbnail”:”/sites/default/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/zxGBeJ_TTUY.jpg?itok=N99b9WGX”,”video_url”:”https://youtu.be/zxGBeJ_TTUY”,”settings”:{“responsive”:1,”width”:”854″,”height”:”480″,”autoplay”:1},”settings_summary”:[“Embedded Video (Responsive, autoplaying).”]}