cuba

امپریالیسم همواره دشمن خلق‌های آزاد خواهد بود

تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: خوزه یاموس کامه‌خو
برگرفته از: گرانما
۶ مه ۲۰۲۲

 

سازمان‌های اطلاعاتی کشور کارا عمل کردند و مانع از این شدند که توطئه حمله غافلگیرانه به یک تراژدی بیانجامد
 

عملیات -نگرو پریمِرو- در ماه مه ۲۰۲۰ که برای ربودن رئیس جمهور نیکولاس مادورو صورت گرفت وهم‌زمان با آن عملیات گیدئون که در دو نقطه از سواحل شمال ونزوئلا انجام شد توطئه های بزهکارانه دیگری از طرف بانیان دست راستی‌های افراطی ونزوئلایی و گرینگوهابود, که به همت سازمان اطلاعات و امنیت ونزوئلا و همکاری مردم با شکست روبه‌رو شد.

معاون رئیس حزب سوسیالیست متحده ونزوئلا  -دیوسدادو کابه‌یو- گفت “امپریالیسم همواره دشمن  خلق‌هایی که می‌خواهند آزاده باشندخواهد بود.” و منظورش عملیات -نگرو پریمِرو- بود که دو سال پیش برای ربودن رئیس جمهور نیکولاس مادورو انجام گرفت ولی با شکست روبه‌رو شد.

هم‌زمان با آن در ماه مه ۲۰۲۰ در دو نقطه از سواحل شمال ونزوئلا  به همت سازمان اطلاعات و امنیت ونزوئلا و همکاری مردم یک توطئه بزهکارانه دیگر باطل شد، که از طرف بانیان  دست راستی‌های افراطی ونزوئلایی و گرینگوها  عملیات گیدئون نامیده می‌شد.

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور  توانستند به طور موثر  مانع از آن شوند که توطئه فوق به یک تراژدی بیانجامد. بدین سان کوشش تروریست‌ها  در سواحل  -ماکوتو- و -چوآئو- با شکست روبه‌رو شد.این دو محل توسط مزدوران انتخاب شده بود تا برای جستجوی رهبر شاوستی  که به دنبال انتخاب خلق به ریاست جمهوری کشور رسیده بود وارد کشور شوند. ونزوئلا در این محل فعالیت‌های اپوزیسیون افراطی داخلی و نگهبانان خارجی یاغی آن را بی اثر کرد. تقریباً کلیه مزدوران  به قتل رسیدند و یا دستگیر شدند و مثل طوطی  به تعریف جزئیات توطئه شیطانی خود پرداختند.

دیوسدادو کابه‌یو  در این همایش با نگاه به گذشته گفت: ” نیروهای انقلابی و وحدت، بزرگترین ضامن برقرار ماندن انقلاب بولیواری است.” او پیش بینی کرد:” می‌توان اطمینان داشت که تا وقتی ما متحدیم، عمر این انقلاب  طولانی خواهد بود.”

او در مورد اپوزیسیون راست گفت که آنها ذاتاً خشونت‌گرا می باشند و وقتی در انتخابات با شکست روبه‌رو می‌شوند این راه را انتخاب می‌کنند. “اپوزیسیون همواره در کنار امپریالیسم قرار دارد.”