nekbat

بیانیه به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری
۱۵ مه ۲۰۲۲
بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت
 
 

جنبش بین‌المللی سندیکایی طبقاتی، از هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت و کشتار ۱۵.۰۰۰ فلسطینی در ۱۵ مه ۱۹۴۸ و آواره شدن ۷۵۰.۰۰۰ نفر دیگر در آن دوره به وسیلۀ دولت اسرائیل را یاد می‌کند. فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به نمایندگی از ۱۰۵ میلیون کارگر خود که در ۱۳۳ کشور در ۵ قاره جهان کار، زندگی و مبارزه می‌کنند، محکم در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده و جنایت مستمر اسرائیل اشغالگر و پی‌آمدهای وحشیانه آن‌را به شدت محکوم می کند..

ما ریاکاری و نقش کثیف ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپایی و ناتو را محکوم می‌کنیم که سیاست فاصله برابر بین قربانیان و مجرمان را اعلام می‌کنند، در حالی‌که با تمام امکانات از دولت اسرائیل پشتیبانی و برای تداوم و تشدید اشغال برنامه‌ریزی می‌کنند. ما به سندیکاهای کارگری طبقاتی به دلیل همبستگی بی‌دریغ با فلسطین و کمک آن‌ها به کمپین همبستگی فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری برای حمایت مادی از مردم فلسطین، تبریک می‌گوییم.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بر اساس اصول بنیادین خود و تصمیمات و قطع‌نامه‌های کنگره هجدهم، بر همبستگی بی قید و شرط خود با برادران و خواهرانمان در فلسطین تأکید می‌کند و مبارزه خود را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، تشدید می‌کند. ما از حق مسلم آوارگان فلسطینی برای بازگشت به فلسطین کاملاً حمایت می‌کنیم و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی فلسطینی هستیم.

دبیرخانه