Carmita

ارسال کمک‌های همبستگی ونزوئلا برای کوبا

 
 
 
تارنگاشت عدالت
 
 
نویسنده: خوزه لاموس کامِجو
برگرفته از: گرانما
۴ اکتبر ۲۰۲۲
 
 
 

قبل از عزیمت، کارمیتا هم‌چنین محموله‌ای را در پورتو لا کروز، در ایالت آنزواتگی تحویل گرفت
عکس: خوزه لاموس کامِجو

در ساعت ۱۲:۴۳ بعدازظهر در یکی از آن روزهایی که هوا سوزان است و خورشید سنگ‌ها را زیر آسمان بدون ابر می‌ترکاند، کشتی‌های «کارمیتا» (Carmita) و «کارولا اسکای» (Karola Sky) آماده حرکت شدند. مقصد آن‌ها: کوبا.

«ما می‌خواهیم در اسرع وقت تدارکات امدادی ارسال شده از سوی دولت بولیواری را به مردم جزیره آسیب‌دیده از طوفان (یان) برسانیم.» این‌را فرمانده جوان «مونتس رومرو یایمار» (Montes Romero Yaimar)، که رهبری ۹۵ مردی که این دو کشتی را هدایت می‌کردند، به عهده داشت، گفت. به گفته «لازارو آرتولا مادرازو» (Lázaro Artola Madrazo)، رییس دفتر اقتصادی و بازرگانی سفارت کوبا، کار بار زدن کشتی‌ها تنها نصف روز وقت گرفت- شاهکاری که در نیمی از زمان معمول برای چنین عملیاتی، انجام شد.

این دو کشتی ۴۰۰.۰۰۰  واحد (ماژول) مواد غذایی، ۵۰۰۰ ترانسفورماتور برق، کابل برق و بیش از ۲۲۰۰۰ مترمربع ورق روی را برای تعمیر سقف خانه‌های آسیب دیده در طوفان حمل می‌کنند.

کارولا اسکای و کارمیتا اکنون در راه کوبا هستند تا پل همبستگی را در دریای کارائیب افتتاح کنند که به وسیلۀ دولت بولیواری راه‌اندازی شده است.

خورخه «کوئلو والادارس» (orge Coello Valladares)، کاپیتان کارمیتا گفت که سفر به مقصد شش روز و نیم (از دوم اکتبر) طول خواهد کشید. اما این پایان عملیات نیست. این تازه شروع کار است.