Nakba

به مناسبت سالگرد النکبه

 
تارنگاشت عدالت
 
 
نویسنده: Lance Selfa
برگرفته از: کتابخانه عدالت
بهار ۱۳۸۷
 
 
 

«… روزی نیست که مردم نوار غزه شاهد عملیات تخریبی جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، تانگ‌ها و بولدوزرهای مسلح و گروه‌های آدم‌کش‌ اسرائیلی نباشند. ۱،۵ میلیون نفر مردم غزه به گروگان دولت تروریستی  اسرائیل درآمده‌اند. آن‌ها  نه به اندازه کافی آب دارند، نه برق، نه غذا و نه دارو. اکثر مردم این منطقه بیکارند و وابسته به کمک‌های ناچیز سازمان ملل متحد، که آن را هم اسرائیل از توزیعش جلوگیری به عمل میآورد و یا به عقب می‌افکند.

اسرائیل این عملیات را واکنشی نسبت به «عملیات تروریستی» گروه‌های فلسطینی  قلمداد می‌کند … هرچند که حمله به به نیروهای غیرنظامی از هر سو که باشد باید محکوم گردد ولی این قصاص هیچ تناسبی با آن کشتاری که اسرائیل همه روزه اعمال می‌دارد و قتل ۱۳ نفر در روز یک مسئله عادی گردیده است، ندارد.

نه، حمله به نیروهای غیرنظامی و کشتار مردم بی‌دفاع واکنش به «عملیات تروریستی» نیروهای فلسطینی نیست، بلکه بخشی از یک طرح و برنامه است که اسرائیل از بدو تاسیس خود تاکنون بلاانقطاع اجرأ کرده  و هدفش ایجاد ترس و رعب و وحشت نتیجتاً تخلیه مناطق توسط اعراب فلسطینی و بدین وسیله توسعه سرزمین‌های اشغالی است.

اسرائیل با وجود تفوق نظامی  عظیم خود چه در آب، هوا و خشکی – حال بمب‌های اتمی وی به جای خود – هنوز افسانه مظلوم بودن خود را عنوان می‌کند و از آن‌هایی که خود استقلال و حق حیاتشان را مورد سئوال قرار داده، خاستار به رسمیت شناختن اسرائیل است…»

نقل ار کتاب «صهیونیسم ، ناجی قلابی» که در بخش کتابخانه  «تارنگاشت عدالت» انتشار یافته است و گوشه‌ای از روند پیدایش صهیونیسم تا تاسیس اسرائیل و پس از آن تصرف سرزمین‌های مردم فلسطین به کمک ارعاب، خشونت، قتل ، کشتار و بسط کشور «مظلوم» اسرائیل را به نمایش می‌گذارد. مطالعه این کتاب را به خوانندگان توصیه می‌کنیم.

palästina

https://www.edalat.org/sites/default/files/1400-01/sionism_najie_qollabi.pdf