Manuel Marrero Cruz

دفاع از ونزوئلا به معنای دفاع از کوبا و آمریکای لاتین است!

تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: لورا مرسدس گیرالدز، خوزه للاموس کامجو
برگرفته از: گرانما
۷ مارس ۲۰۲۳

 

ماررو کروز نتایج ثمربخش دیدار با بالاترین مقامات دولت بولیواری را برجسته کرد
 

مانوئل ماررو کروز، نخست‌وزیر کوبا می‌گوید: «جای تعجبی ندارد، وقتی مقامات محلی کوبا از نیکلاس مادورو به عنوان «رییس‌جمهور» نام می‌برند. نخست‌وزیر از حسن تفاهمی که بیش از دو دهه بین دو ملت وجود دارد و محصول بذرهایی است که فیدل و چاوز کاشته اند، آگاه است.

کاراکاس، ونزوئلا: مانوئل ماررو کروز (Manuel Marrero Cruz)، نخست‌وزیر کوبا می‌گوید: «جای تعجبی ندارد، وقتی مقامات محلی کوبا از نیکلاس مادورو به عنوان «رییس‌جمهور» نام می‌برند. نخست‌وزیر از حسن تفاهمی که بیش از دو دهه بین دو ملت وجود دارد و محصول بذرهایی است که فیدل و چاوز کاشته اند، آگاه است.

نخست‌وزیر کوبا پس از سفر خود به کشور بولیواری گفت که تحت تأثیر تعداد متخصصان جوان کوبایی، که در آنجا دیده و موجب ارتقای نام کوبا شده اند، قرار گرفته است. در این راستا، وی بر «آمادگی، ایثار، مهربانی و توجه» تأکید کرد که با آن از سلامت مردم ونزوئلا مراقبت می‌کنند.

وی یادآور شد که این کشور آمریکای جنوبی از عواقب یک محاصره وحشیانه رنج می‌برد که بر شرایط زندگی و کار هم‌وطنان ما تأثیر می‌گذارد. و با این حال آن‌ها بر این ناملایماتی که ممکن است برای دیگران غیرقابل حل به نظر برسد، غلبه می‌کنند.

ماررو کروز مفید بودن دیدارها با بالاترین مقامات دولت بولیواری را که با آن‌ها در مورد دستور کار آمریکای لاتین و  امور بین‌المللی تبادل نظر کرد، اگرچه تمرکز این گفت‌وگوها به‌روز رسانی مداوم توافق‌نامه همکاری جامع کوبا و ونزوئلا باشد، تأکید کرد.
    
وی هم‌چنین بر تمایل دو کشور برای حفظ «همکاری بی‌سابقه جهانی برای منافع متقابل، که در آن اولویت نه با منافع اقتصادی، بلکه بر اراده برای حمایت از یکدیگر است»، تأکید کرد.

نخست‌وزیر گفت: «دفاع از ونزوئلا به معنای دفاع از کوبا و آمریکای لاتین است.»