1mai_Cuba

برای روز اول مه مختص به کارایی و بهره‌وری کار!

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: گرانما
۶ آوریل ۲۰۲۳
 
 

جشن اول ماه مه، روز جهانی کارگر، با بسیج تمام ظرفیت‌های کشور از جمله بازیگران جدید در اقتصاد برگزار می‌شود که افزایش تولید و تنوع کالاها و خدمات را تضمین می‌کنند تا تورم را کنترل و قدرت خرید دستمزدها و حقوق بازنشستگی را  افزایش دهند.

این موضوع از سوی اولیسس گیلارته د ناسیمینتو، عضو دفتر سیاسی حزب و دبیرکل کنفدراسیون سندیکاهای کارگری کوبا (CTC) در دیدار با مطبوعات در روز چهارشنبه در مورد جشن‌های اول ماه مه مورد تأکید قرار گرفت. او در آنجا گفت: که «امروز هیچ بسیج کارگری در کوبا وجود ندارد که هدفش تلاش برای عرضه بیش‌تر منابع مورد نیاز مردم کوبا نباشد.»

رهبر اتحادیه با شعار A la Patria, manos y corazón  (برای میهن، دست‌ها و قلب) تأکید کرد که جشنواره امسال پرولتاریای جهانی به قهرمانی مردم کوبا برای جشن گرفتن پیروزی بزرگ در انتخابات ملی اختصاص داده خواهد شد. انتخابات که با رأی به همه به عنوان حمایت بی قید و شرط از انقلاب و سوسیالیسم و نقش کارگران که بخش عمده‌ای از کالاها و خدمات را ایجاد می‌کنند در تحکیم الگوی توسعه اقتصادی-اجتماعی تأیید شده است.

افزون بر این، به گفته گیلارته دو ناسیمینتو، مناسبت‌های صد و هفتادمین سالگرد تولد قهرمان ملی خوزه مارتی، صد و چهل و پنجمین سالگرد اعتراض باراگوآ، هفتادمین سالگرد حمله به پادگان مونکادا و کارلوس مانوئل د سسپیدس و نود و پنجمین سالگرد تولد ارنستو چه گوارا بزرگ داشته می‌شود.

دبیرکل CTC اظهار داشت که جشن‌های روز جهانی کارگر، گروه‌های کاری را به عنوان سناریویی خواهد داشت که در آن «ما قدردانی خود را از دست‌آوردهای مولد و نوآورانه نشان خواهیم داد.»

وی هم‌چنین گفت که تظاهرات، راهپیمایی‌ها و رویدادهای مبارزه‌جویانه و گوناگونی در میادین و شهرهای سراسر کوبا برگزار خواهد شد که وحدت، میهن‌پرستی، شادی و تعهد را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: «هدف از این فعالیت‌ها دستیابی به بسیج آگاهانه و گسترده است که پیام حمایت و اتحاد اکثریت مردم و کارگران از انقلاب و رهبری آن و تعهد به تحکیم بیش‌تر مدل اقتصادی و اجتماعی توسعه سوسیالیستی ما را به جهانیان برساند.»

دبیرکل CTC با تأکید بر این‌که تظاهرات کارگران و مردم به دست‌آوردهای انقلاب تداوم خواهد بخشید، گفت: «در کوبا هیچ رویداد بسیج توده‌ای و مردمی بزرگ‌تری از اول ماه مه وجود ندارد.»