nakbe

به مناسبت سالگرد النکبه

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری
۱۵ مه ۲۰۲۳
 
 
 
بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در هفتادوپنجمین سالگرد نکبت
 
 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به همراه برادران و خواهرانمان در فلسطین، از کشتار ۱۵.۰۰۰ فلسطینی در ۱۵ مه ۱۹۴۸ و آواره شدن ۷۵۰.۰۰۰ نفر دیگر در آن دوره یاد می‌کند؛ آن روز به نام روز النکبه به معنی «فاجعه» شناخته شد.

هفتادوپنجمین سالگرد النکبه با جنایت جدید دمکراسی جنایتکار اسرائیل مصادف است، عملیاتی که به مدت ۵ روز به طول انجامید و منجر به کشته شدن ۳۳ فلسطینی در نوار محصور غزه شد.

جنبش سندیکایی طبقاتی جهانی را فراموش نه فراموش میکند، و نه میبخشد. ما همواره برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی، و هم‌چنین برای حق بازگشت آوارگان فلسطینی به فلسطین و آزادی تمامی زندانیان سیاسی فلسطینی، مبارزه می‌کنیم.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، به نمایندگی از ۱۰۵ میلیون عضو خود در ۱۳۳ کشور در ۵ قاره، همبستگی بین‌المللی کارگری خود را با کارگران و مردم فلسطین گسترش می‌دهد. ما بار دیگر وحشی‌گری اسرائیل و ریاکاری ایالات متحده آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپایی را، عاملان جنایت را با قربانیان آن برابر قرار می‌دهند، محکوم می‌کنیم.

ما از جنبش سندیکایی رزمندۀ جهانی می‌خواهیم که به هر طریق ممکن همبستگی خود را با فلسطین اعلام کند و سازمان‌های بین‌المللی را به مداخلۀ عاجل علیه توحش اسرائیل فرا می‌خوانیم.

زنده باد فلسطین آزاد!