cuba

کوبا و ونزوئلا همیشه در کنار هم

 
تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: دانیلا لایوا فرناندس
برگرفته از: گرانما
۱۴ اوت ۲۰۲۳
 

«کوبا و ونزوئلا همیشه در کنار هم» مذاکرات بین دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهور کشور کوبا میگل دیاس کانل برمودس و معاون اول  حزب سوسیالیست  متحده ونزوئلا دیوسدادو کابیو روندون، که در آغاز هفته  اخیر به کوبا سفر کرده، با این سخنان آغاز شد.

رئیس جمهور کوبا در صفحه توئیتری خود با اشاره به این دیدار  گفت: « برادری را در خانه درآغوش گرفتن  بزرگترین لذت است.» او گفت: «ماخواهیم دید که مخالفان چه حدس و گمان‌ها خواهند زد. ما تکرار خواهیم کرد که هرکس با  ونزوئلا سرشاخ شود با کوبا سرشاخ خواهد شد و بالعکس.»

رئیس جمهور کوبا در همین شبکه اجتماعی  افزود که آن دو در  مورد کار حزب، تعلیم اعضاء و مشارکت مردم و هم‌چنین  همکاری تاریخی بین دو ملت و میراث فیدل و شاوز صحبت کردند و روی تعمیق  روابط و تبادلات علمی بین دو کشور  به توافق رسیدند.

دو سیاست‌مدار  در مورد هرآن‌چه  که دو تشکیلات سیاسی می‌توانند  برای بیان  نظرات چپ زمان ما انجام دهند گفتگو کردند، که امروز  با یک جنگ رسانه‌ای و ارتباطی گسترده مبتنی بر دروغ، تهمت  و کار زار نفرت پراکنی روبه رو است.

دیاس کانل گفت که کار دیوسدادو کابیو را در حزب سوسیالیست متحده  بسیار تحسین می‌کند و هرزمان که بتواند برنامه  او را به نام con el Mazo dando تماشا می‌کند و از آن لذت می‌برد. رئیس جمهور کوبا از ونزوئلا به خاطر  همبستگی دائمیش با کوبا  و حمایت آن درسخت‌ترین لحظات و از رهبر ونزوئلا  نیکولاس مادورو  مورروس شخصاً و همین‌طور تیم دولتی‌اش تشکر کرد و گفت که او را سخت در آغوش می‌فشارد.

دیوسدادو کابایو روز ۵ شنبه در بازدید از  مرکز فیدل کاسترو میراث دوستی و پیوند رهبران تاریخی کوبا انقلاب کوبا و  انقلاب بولیواری  را یادآور شد و و گفت: « حضور  فیدل، میراث او و داستان زندگی او رفقای ونزوئلایی را به عنوان  نشانه‌ای از برادری، وحدت و یادآوری همیشگی  دوستی دو بزرگمرد  یعنی فیدل کاسترو و هوگو شاوس سرشاد می‌کند.»
 
معاون اول رئیس حزب سوسیالیست متحده ونزوئلا  طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سفر  باعث تعمیق همکاری‌ و همکاری‌های اقتصادی  خواهد شد و  هیات نمایندگی دوست « با انرژی تازه و عشق بیشتر» به این ملت کارائیبی به ونزوئلا بازخواهد گشت.

کابیو روندون گفت: هردو کشور  حتی با  یک دشمن واحد روبه رو هستند که امپریالیسم نام دارد. او در خاتمه  اطمینان خاطر داد که «هرکس با کوبا سرشاخ شود می‌داند که  خود را با ونزوئلا سرشاخ کرده است» و بالعکس.