ghaza1

حزب کمونیست بلاروس: اطلاعات جاری در رویدادهای فلسطین را منتشر می‌کنیم

 
 
تارنگاشت حزب کمونیست بلاروس، حزب کمونیست فدراسیون روسیه
 
مترجم: م. چابکی
برگرفته از: اشتراک
۲۰۲۳.۱۰.۱۴

 

گنادی زیوگانف: کشورهای همسایه ممکن است به جنگ اسرائیل کشیده شوند

 

اسرائیل جنگ همه جانبه ای را برعلیه مردم فلسطین براه انداخته است .عملیات خشونت و ترور دولتی که چندین دهه با اشغال سرزمین فلسطین آغازشد مردم فلسطین درمحاصره بی رحمانه ۱۶سال درتشدید آزار و اذیت قرار گرفته اند.

اسرائیل با نقض آشکار قوانین بین‌الملل، جنگی بی‌معنا به راه انداخته است جنگی با ایجاد تلفات جانی، رنج‌ها و ویرانی‌های عظیم، تشدید مجازات دسته جمعی گسترده به مردم غیرنظامی فلسطین درغزه که به اسارت گرفته شده اند.

وزیر دفاع اسرائیل آشکارا اعلام کرد:

ما در حال جنگ با حیوانات هستیمما در حال محاصره کامل غزه خواهیم بود» نه برق ، نه آب، نه سوخت. همه چیز بسته خواهد شد

چنین عملیات ضد انسانی‌ آشکار، وادار کردن مردم فلسطین به تسلیم، با استفاده از گرسنگی به عنوان یک روش جنگی، به هدف ریشه‌کن کردن موجودیت ملی‌ چیزی جز نسل‌ کشی نیست. این اقدامات جنایت جنگی است، حقارت آشکار به بشریت است، باید محکوم شود. اسرائیل، قدرت اشغالگر دولت نظامی سربازان و شهرک نشینان باید در قبال این جنایات تا حد گسترش قانون، از جمله حقوق کیفری بین المللی، پاسخگو باشند.

در زمان نگارش این خبر، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی (IOS) به حملات خود به مناطق غیرنظامی در سراسر نوارغزه ادامه می دهند، از هوا، زمین و دریا حملات موشکی، و توپخانه را ادامه داده اند. اسرائیل با نقض تمام هنجارهای حقوق بشری جهان، ساختمان‌های مسکونی، از جمله ساختمان‌های کمپ‌های پناهندگان ، بیمارستان‌ها و سایر امکانات پزشکی، مدارس، مساجد، آژانس امداد و کارسازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) و سایرمراکز را هدف قرار می‌دهد. اموال عمومی از زیرساخت ها از جمله جاده ها، جلوگیری از عبور خودروهای اورژانس و دسترسی پرسنل های بشردوستانه برای مداوای مجروحان مورد حملات نیروهای نظامی اسرائیل قرار می گیرند.

ارتش اسرائیل صدها فلسطینی غیرنظامی را کشته ومعلول کرده است، از جمله دیروز دریک حمله هوایی به بازاری درشمال نوارغزه، ده‌ها انسان بی‌گناه را که تلاش می‌کردند در کابوس جنگ، اساسی‌ترین نیازانسانی خود را با تهیه مواد خوراکی برای خانواده‌هایشان برای تغذیه آنها برآورد سازند، به قتل رسانده اند. غزه جای زندگی فلسطینی ها در معرض خطر قدرت اشغالگراسرائیل است.

تااین تاریخ تعداد کشته شدگان فلسطینی به ۸۴۹ از جمله خانواده ها در سراسر غزه، و بیش از ۵۳۵۰ زخمی در حملات مرگبار ارتش اسرائیل در روزهای پس از آغاز حمله اسرائیل در ۷ اکتبر۲۰۲۳، تخمین زده می شود. تعداد قربانیان هر دقیقه در حال افزایش است. تلفات اولیه شامل ۱۹ فلسطینی از جمله ۴ کودک است که در ادامه حملات اسرائیل به غیرنظامیان درکرانه باختری از جمله قدس شرقی کشته شده اند حملات اکنون شدت یافته است.( آمار پراکنده کشته وزخمی دوطرف به چند هزار نفر رسیده است –م)

آسیب های وارده به کودکان و زنان غیرقابل توصیف است. کودکان در معرض تروما (علائم روحی و جسمی ) و وحشت قرارمی‌گیرند، صدها نفرکودک یتیم می‌مانند که والدینشان در مقابل چشمانشان کشته می‌شوند، با انفجار خانه‌هایشان و تبدیل آن‌ها به ویرانی در« زندان روباز» آواره می‌شوند که در میان زخمی‌ها بسیاری نیزازکودکان هستند: داده ها، تااین تاریخ بیش از ۱۴۰ کودک جان خود را از دست دادند. در حال حاضر تخمین زده می شود که بیش از ۸۰ زن نیز در میان کشته شدگان هستند و تعداد قربانیان همچنان در حال افزایش است.

تعداد فزاینده قربانیان و مقیاس ویرانی مستلزم یک واکنش بین المللی و توقف خونریزی و نجات جان غیرنظامیان است. حملات به غیرنظامیان باید فورا متوقف شود.موازین بین الملل حقوق بشری باید توسط همه رعایت شود.

اصول و تعهدات بشردوستانه قابل لغو نیست. غیرنظامیان باید محافظت شوند و کمک های نجات دهنده باید ارائه شود، از جمله از طریق آنروا، (آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین) که تنها پناهگاه شهروندان وحشت زده فلسطینی است که اکثر آنها در حال فراراز تهاجم هستند. اسرائیل تاکنون ۲۲۶۳۹ واحد مسکونی، ۱۰ مرکز پزشکی را ویران کرده است. حداقل ۴۸ مدرسه آسیب دیده اند.

۶۴ مدرسه آنروا( برای آورگان فلسطین) که در حال حاضر بیش از ۱۳۷۰۰۰ کودک، زن و مرد و بیش از ۲۰۰۰۰۰ آواره در سراسر غزه را در خود جای داده است.

ما حملات موشکی اسرائیل به مدرسه آنروا را محکوم می کنیم .که به خانواده های آواره فلسطینی پناه داده شده است. حملات موشکی این نگرانی را که غزه هیچ جای امنی برای مردم فلسطین ندارد تشدید می کند.

ما از جامعه بین الملل، از جمله شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که برای انجام تعهدات سیاسی، حقوق انسانی و اخلاقی ناشی از بحران کنونی در این بی عدالتی های طولانی اقدام فوری انجام دهند. حقوق بین الملل باید در گفتار و عمل و بدون گزینش رعایت شود.

برگرفته از سایت حزب کمونیست بلاروس

م . چابکی : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برابر با۲۰۲۳٫۱۰٫۱۳

توضیح ومنابع:

(اونروا ) آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک[۲] یا به‌طور خلاصه اونروا (انگلیسی: UNRWA) توسط سازمان ملل در دسامبر ۱۹۴۹ ایجاد شد، یک مؤسسه امداد رسانی و تأمین تسهیلات و کمک‌های انسانی برای حمایت ازبیش ۵ میلیون پناهنده ثبت شده فلسطینی است. پناهندگانی که طی جنگ ۱۹۴۸ فلسطین و همچنین جنگ شش روزه ۱۹۶۷ همراه با فرزندان خود یا از خانه مادری خود اخراج شدند یا فرار کردند.[۳]

http://www.comparty.by/news/informaciya-o-sobytiyah-proishodyashchih-v-palestine?fbclid=IwAR0EVgWPIjzRAvCPZuaBi4EQG3dOjJF1OlIW4fbtrtin8Kiawzomf6HNuYA

***

 

گنادی زیوگانف: کشورهای همسایه ممکن است به جنگ اسرائیل کشیده شوند

 

 

حزب کمونیست فدراسیون روسیه

خط سرخ خبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه 

م . چابکی

 

گنادی زیوگانف صدرکمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، رئیس فراکسیون حزب در دومای ایالتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه، پیش بینی توسعه درگیری فلسطین و اسرائیل را ارائه می دهد.

صدرکمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه به سؤالات الکساندر گاموف خبرنگار کومسومولسکایا پراودا(روزنامه حقیقت جوانان کمونیست) پاسخ داد.

سئوالگنادی آندریویچ، اظهارات بسیار مهمی از سوی رئیس جمهورکشور روسیه در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل بیان شد. من می دانم که نگرانی شما برای مردم عادی از هر دو طرف همیشه درنقطه نظرها شنیده شده است. این درگیری را چگونه ارزیابی می کنید؟ موقعیت غرب، موضع روسیه؟

گنادی زیوگانف: روز گذشته، سرگئی لاوروف (وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ) در دیدار با رهبر اتحادیه کشورهای عربی، مستقیماً گفت که ما به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درمورد ایجاد دو کشور پایبند هستیم. این کار در چندین دهه عملی نشد. به نظر من مبنای دیگری برای راه حل مسالمت آمیز این مشکل وجود ندارد.

امروز من به سخنرانی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مورد(جنگ اسرائیل – فلسطین) در کنفرانس هفته انرژی روسیه) گوش دادم.

ارزیابیکه انجام شد بسیار دقیق است. درگیری قدیمی است، وضعیت به شدت فراگیر شده، شعله یک جنگ بزرگ دمیده می شودمی تواند همه کشورهای همسایه را درگیرکند. روسیه یک راه حل واقعی برای خروج ارائه می دهد. من در همه جای خاورمیانه بوده ام فلسطین، اردن، عراق و اسرائیل. و من می فهمم که درآنجا چه وضعیتی وجود دارد. و بنابراین، اکنون باید حداکثرخویشتنداری را از خود نشان دهیم و به آتش سوخت اضافه نکیم زیرا اگرشعله ها فرا گیرددرمقابل اروپا آلمان و فرانسه و انگلیس و آمریکا و کانادا و استرالیامستعمرات بزرگی از مردم جهان عرب وجود دارند که می توانید تصورکنید چه اتفاقی می افتد؟

خبرنگارهم اکنون این شعله وجود دارد.

گنادی زیوگانف: «بنابراین در این زمینه باید خویشتن داری نشان دهیم و تهدید به گسترش جنگ بزرگ نکنیم. راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد وهرگز نمی تواند وجود داشته باشد».

ظلمی که با تخریب شروع شد به هیچ وجه قابل توجیه نیست. راه حل این موضوع را باید در میز مذاکره جستجو کرد. به نظر من، موضع رئیس جمهور پوتین و وزارت خارجه ما دراینجا کاملاً متعادل و به نفع صلح و ثبات نه تنها درخاورمیانه، بلکه در واقع با زندگی کل کره زمین مطابقت دارد.

سئوالبه نظر شما، چرا بایدن(رئیس جمهورآمریکا) این را درک نمی کند، چرا او فقط یک چیز در ذهن خود دارد و آن این است که اسرائیل را با سلاح پمپاژ کند؟

گنادی زیوگانف: « باید اعتراف کرد وضعیت بایدن، بسیار دشوار است». او همچنین نماینده حزب دمکرات است . جناح چپ او تا حد زیادی به روابط نزدیک تر ایالات متحده با فلسطین کمک کرده است. بنابراین، بایدن در حال مانوراست. اما او یک سیاست کاملاً شیطانی و تهاجمی درقبال کشور ما (روسیه ) دنبال می کند.

اکنون داشتم به سخنان «آستین» وزیر دفاع آمریکا گوش می‌دادم که همچنان یک چیز را تکرار می‌کرد: به نازی‌ها، بندریت‌ها و فاشیست‌ها در اوکراین کمک مالی می‌کنیم واز آنها حمایت می‌کنیم، و اینجا در خاورمیانه ما نیز دخالت خواهیم کرد. ناوهای هواپیمابر می رسندخوب این ناوهای هواپیمابر کی را بمباران می کنند؟ چگونه؟

به هر حال، دیروزبا دیمیتری سیمز،(۱) که با نیکسون کار می کرد، صحبت کردم. از او این سوال را پرسیده شد نیکسون چه می کند؟ او می گوید که نیکسون از طریق کانالهای دیپلماتیک با ایران تماس خواهد گرفت، روی این موضوع با سایر کشورها کار خواهد کرد و مشترکاً به دنبال راه ها و گزینه هایی برای راه حل مسالمت آمیز این مشکل خواهیم بود.

زمانی که معاهدات تاریخی کاهش تسلیحات موشکی هسته ای و محدودیت در آزمایش آنها امضاء شد، نیکسون به مسکو پرواز کرد. این به معنای آغاز یک گفتگوی بزرگ و طولانی مدت بود که به حفظ جهان برای چندین دهه کمک کرد.

سئوالدر مورد سیاست بین الملل، شما و ولادیمیر ژیرینوفسکی (۲)در تماس نزدیک بودید و در بسیاری از مسائل با هم گفتگو داشتید. او در سال ۲۰۱۹ گفت که اگر درگیری فلسطین و اسرائیل آغاز شود، اوکراین را فراموش خواهند کرد. ما در حال حاضر این را می بینیم، درست است؟

گنادی زیوگانوف: مطمئن نیستم که ایالات متحده، اوکراین را کاملا فراموش کند. آمریکا شروع به انتقال جنگ در اوکراین پا به روی شانه های اروپایی ها گذاشت و آنها هم بی تفاوت بودند. آلمانی زمانی قدرتمند بود، اکنون نقش یک رعیت رقت انگیز را بازی می کند که اگرباز شود شرم آور است. آنها حتی قادر به انجام تحقیقات مناسب در مورد انفجارهای نورد استریم نیستند که اکنون بدون گاز ارزان باقی مانده اند. آمریکایی ها خط خودشان را دنبال می کنند ، آنها نیازی به تمدن روسیه ندارند. پوتین در انجمن والدای در مورد جهان باز، نیاز به گفتگوی مداوم، تصمیمات جمعی و عدالت جهانی صحبت کرد. که یک سیاست کاملا امیدوارکننده است

خبرنگارآیا می توانیم آن را اجراء کنیم؟

گنادی زیوگانف: «ما باید تلاش کنیم! نکته اصلی این است که به افزایش توان خود ادامه دهید. و الیگارشی را وادار به عقب نشینی کنیم .پرداخت مالیات های معمولی بر اساس منابع ، خدمت به همه شهروندان کشور است، نه برای یک مشت غول سرمایه…. سیاست توسعه را اجراء کنید، آنگاه همه چیز خوب خواهد شد

خبرنگاربسیار از شما دراین گفتگومتشکرم.***

برگرفته از خط سرخ خبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت مسکو

م . چابکی : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۲۰۲۳٫۱۰٫۱۴

توضیح و منابع:

(۱)دیمیتری سیمز دانشمند سیاسی مشهور آمریکایی مشاور پرزیدنت نیکسون، که به دلیل اصالت روسی خود قابل توجه است. https://sputnik.af/20230616/%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-spief-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-15048190.html

(۲) ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکراسی روسیه و فراکسیون آن در دومای روسیه بود که بعد از بیماری شدید و طولانی در سن ۷۶ سالگی درگذشت .