کوبا

اکثریت قاطع بر ضد جنگ اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه کوبا

 
تارنگاشت عدالت

 

نویسنده: فولکر هرمزدورف
برگرفته از: یونگه ولت
۳ نوامبر ۲۰۲۳
 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به یک دادگاه تبدیل شد. در این دادگاه ایالات متحده آمریکا در جایگاه متهم قرار گرفته بود و قضات این دادگاه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل بودند. در این مجمع عمومی بار دیگر مشخص شد که دولت ایالات متحده منزوی ترین رژیم در جهان است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به یک دادگاه تبدیل شد. در این دادگاه ایالات متحده آمریکا در جایگاه متهم قرار گرفته بود و قضات این دادگاه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل بودند. پس از بحث دو روزه در مجمع عمومی سازمان ملل رأی تقریباً متفق القول آنها برای ایالات متحده ویرانگر بود. ۱۸۷ کشور خواستار پایان فوری و بدون قید و شرط محاصره اقتصادی، تجاری و مالی این کشور علیه کوبا شدند که اکنون بیش از ۶۰ سال است که ادامه دارد.

 طبق معمول تنها ایالات متحده آمریکا و اسرائیل به این قطعنامه رای مخالف دادند. رای اوکراین ممتنع بود. سه کشور اجازه شرکت در رای گیری را نداشتند.

 

دولت ایالات متحده منزوی ترین رژیم در جهان
 در این مجمع عمومی بار دیگر مشخص شد که دولت ایالات متحده منزوی ترین رژیم در جهان است. سخنرانان متعددی همچنین دولت‌های واشنگتن را به دلیل نقض مداوم قوانین بین‌المللی و بی‌احترامی به جامعه جهانی محکوم کردند. نماینده کنیا گفت: امروز برای سی و یکمین بار با موضوعی روبرو هستیم که با اصول و ارزش‌های سازمان ملل مغایرت دارد و باید مدت‌ها پیش حل می‌شد. خواکین پرز، نماینده ونزوئلا گفت: «جامعه بین‌المللی از این محاصره منحرف و بی‌معنی خسته شده است.»