octoberrevolution

به مناسبت صد و ششمین سالگرد انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر

 
تارنگاشت عدالت
 
 
برگرفته از: فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری
۷ نوامبر ۲۰۲۳
 
 
 
فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری (WFTU)، صد و ششمین سالگرد انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر را گرامی می‌دارد.

 

صد و شش سال پیش، جهان شاهد دگرگونی بسیار بزرگی بود که مسیر پیشرفت بشر را برای همیشه تغییر داد. انقلاب اکتبر با هدایت رهبران شجاع و با بصیرت طبقه کارگر، طلوع جدیدی را برای فرودستان و ستمدیدگان رقم زد. این فراخوانی پرطنین برای برابری، پایان دادن به استثمار و توانمندسازی کارگران بود. هم‌چنین سنگ بنای نخستین دولت کارگری جهان گذارده شد.

اصول انقلاب اکتبر با وضعیت امروز در سراسر جهان مرتبط است. در این برهه حساس، که بحران‌های سرمایه‌داری یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند، آن‌هایی که همه چیز را تولید می‌کنند، هر روز برای بقاء در تکاپو هستند، در حالی‌که کسانی که سودها را به دست می‌آورند، بی‌ملاحظه به انباشت ثروت مشغولند. در طول سال‌ها و همین‌طور امروزه، تعرض به دستمزدها و سایر حقوق کارگری و اجتماعی کارگران با تشدید سرکوب همراه است.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مبارزه روزانه برای رهایی طبقه کارگر ادامه می‌دهد. ما برای ساختن جهانی تلاش می‌کنیم که در آن مردم از استثمار رها باشند؛ کارگران مجبور به بردگی نشوند و به سختی از مشکلات روزانه جان سالم به در ببرند، در حالی‌که سرمایه‌داران همه ثمرۀ کار آن‌ها را تصاحب کنند. ما برای جهانی عاری از جنگ‌ها و خصومت‌های امپریالیستی مبارزه می‌کنیم که باعث هرج‌ومرج، ویرانی و مرگ در سراسر جهان می‌شود.

جنبش بین‌المللی سندیکا‌های کارگری طبقاتی به پیکار برای جهانی که در آن کارگران نیازهای معاصر خود را برآورده کرده و در آن از حقوق کامل در کار، عدالت اجتماعی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی برخوردار خواهند بود، ادامه خواهد داد. این یکی از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر است: این‌که حتی پس از گذشت ۱۰۶ سال، هنوز میلیون‌ها کارگر رزمجو وجود دارند که برای همان اصول مبارزه می‌کنند!