Shapira

خلبان پیشین اسرائیل: «ارتش ما یک سازمان تروریستی است.»

 
 
مجله دانش و امید
 
 
 
مترجم: دانش و امید
برگرفته از: میدل ایست مانیتور، ۱۷ مه ۲۰۲۱ (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰)
۸ خرداد ۱۴۰۰
 
 
یوناتان شاپیرا: «ارتش ما یک سازمان تروریستی است که توسط جانیان اداره می‌شود.»
 
 
 

کاپیتان شاپیرا که در سال ۲۰۰۳، هنگام اوج‌گیری دومین انتفاضه فلسطینی‌ها از ارتش اسرائیل استعفا داد در گفتگوی اختصاصی با آژانس خبری آنادیلی توضیح داد که چرا پس از پیوستن به ارتش متوجه شد که او هم «بخشی از یک سازمان تروریستی» است. من در جریان انتفاضه دوم فهمیدم که نیروی هوایی اسرائیل و ارتش اسرائیل در حال جنایت و ترور جمعیت میلیونی فلسطینی‌ها هستند. وقتی متوجه آن شدم، تصمیم گرفتم نه تنها ارتش را ترک کنم، بلکه خلبانان دیگر را نیز برای اجتناب از شرکت در این جنایات بسیج نمایم.

«شما به عنوان یک کودک در اسرائیل، در یک مدرسه قدرتمند صهیونیستی نظامی بزرگ می‌شوید. شما تقریباً درباره فلسطین هیچ نمی‌دانید؛ شما درباره نکبت ۱۹۴۸ هیچ نمی‌دانید؛ شما درباره سرکوبی که در جریان است هیچ چیز نمی‌دانید.»

شاپیرا از زمان ترک ارتش اسرائیل، کارزاری را سازمان داده است تا دیگر نظامیان را به نافرمانی در حمله به فلسطینیان تشویق نماید. این کارزار از سال ۲۰۰۳ تا کنون منجر به استعفای ۲۷ خلبان دیگر از کار خود در نیروی هوایی اسرائیل شده است.

هفته پیش، هواپیماهای جنگی اسرائیل صدها حمله هوایی علیه شهروندان فلسطینی در کرانه غزه در محاصره انجام دادند که حداقل ۱۸۸ فلسطینی شامل ۵۵ کودک و ۳۳ زن کشته و بیش از ۱۲۳۰ نفر نیز مجروح شدند.