griechenland

اعتراضات توده‌ای در سراسر یونان

تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از:روزنامه کار اتریش
۱۱ ژوئن ۲۰۲۱
 

در بسیاری از شهرهای یونان  دیروز  ده‌هاهزار نفر در واقع کشور را فلج کردند. این بزرگترین اعتصاب  در سال‌های اخیر بود و این پیام را به همراه داشت، که کارگران مرد و زن در یونان قوانین ضدکارگری  دولت را تحمل نمی‌کنند. زیر شعار «دست‌ها از قانون ۸ ساعت کار کوتاه. در این مورد جای  بحث و تعاملی نیست!» آنها نشان دادند که منظور لغو فوری این طرح بیشرمانه قانونی است و تا این درخواست عملی نشود، از فشار  کارگران کاسته نخواهد شد. در ماه مه جبهه مبارزه کارگری یونان PAME  کارگران را در آتن بسیج کرده بود که این اعتراضات اکنون در سطح کشور گسترده شد.

دیروز سندیکاهای کارگری اعتصاب سراسری ۲۴ ساعته اعلام کردند. در طول اعتصاب سیستم حمل و نقل شهری کاملاً از کار افتاد. نه مترو و نه قطاری دیگر در حرکت بود، کشتی‌ها لنگرانداخته، صنایع و بخش خدمات اجتماعی از کار افتادند.

حزب کمونیست یونان از اعتصابات حمایت می‌کند

طبیعتاً حزب کمونیست یونان  در این اعتصابات شرکت داشت و از مبارزه کارگران علیه این قانون ضدکارگری حمایت کرد. دبیرکل حزب کمونیست، “دیمیتریس کوتسومباس” در مقابل خبرنگاران گفت:

«فارغ از این که دولت چه می‌کند، این طرح قانونی در ضمیر مردم زحمتکش محکوم است. کارگران حرف آخر را خواهند زد. کارگران جوان زن و مرد که از قدرت خود آگاهند، می‌توانند آن را (لایحه قانونی) نابودسازند و به جایی ارسال کنند که لایقش است، یعنی به سطل زباله تا مجبور نباشند که در قرن ۲۱ مانند بردگان زندگی کنند. »

Griechenland DemoGriechen demogriechenland demo 2