castillo

پرویایی‌ها برای دفاع از پیروزی پدرو کاستیو به خیابان آمدند

 

 

تارنگاشت عدالت
 
 
مترجم: م. قربانی
برگرفته از: تله‌سور
۲۱ ژوئن ۲۰۲۱
 
 

هزاران تن از مردم پرو در روز پدر با شرکت در گردهم‌آیی‌ها از مسؤولان خواستند بیش از این اعلام ریاست جمهوری آموزگار چپ‌گرای پرو را به تعویق نیاندازند.

اگرچه پانزده روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۶ ژوئن گذشته است، مسؤولین هنوز از اعلام رسمی کاندیدای جریان پروی آزاد، به عنوان رییس‌جمهور منتخب پرو، سر باز می‌زنند.

روز یک‌شنبه هزاران پرویایی به خیابان آمدند تا از هیأت داوری انتخابات بخواهند مطابق روال لازم روند کار انتخاباتی را به انجام برساند. کاستیو، آموزگار چپ‌گرا، در پاسخ به حمایت‌ها و بسیج عظیم توده‌ای گفت به تعهداتش به دگرگونی اجتماعی پایبند است. او با استقبال از کسانی که روز پدر گرد هم آمدند تا از دمکراسی دفاع کنند، گفت: «ما با اتحاد به پروی واقعاً آزاد و فارغ از بی‌عدالتی و نابرابری دست خواهیم یافت.»

وی در ادامه با تشکر از همه شرکت کنندگان گفت: «در این روز خاص به همه پدران درود می‌فرستم، پدرانی که برای کشور و خانواده‌هایشان سخت مبارزه و کار می‌کنند و به دفاع از رأی مردم می‌پردازند. اکنون ۱۴ روز از مبارزات در خیابان می‌گذرد.»

روز شنبه کاندیدای راست‌گرا، کیکو فوجی‌موری، از مقامات انتخابات خواست یک به یک آرای باطله را ارایه کند. او یک بار دیگر کوشید در اعلام ریاست جمهوری کاستیو به عنوان رییس‌جمهور مانع ایجاد کند.

روز بعد چندین نماینده از ناظران بین‌المللی بر شفافیت و بی‌طرفی مقامات پرویایی انتخابات تأکید کردند. در مجموع ۱۶۰ ناظر مورد پذیرش هیأت نظارت بر انتخابات از کشورهای مختلف روند انتخابات را قبل، هنگام و پس از روز انتخابات، بازبینی کردند.

حتی سازمان کشورهای آمریکا که ۴۰ ناظر از ۱۶ کشور در آنجا داشت، از مقامات برگزار کننده در دوران همه‌گیری و قطب‌بندی سیاسی قدردانی کرد.