china corona

۱۰۰ سال حزب کمونیست چین

 
تارنگاشت عدالت

 

 
برگرفته از: دنیای جوان
۱۹.۶.۲۰۲۱

 

“ما پیروزی بر کرونا را مدیون حزب هستیم»
 
 

۱۰۰ سال  پیش حزب کمونیست چین تأسیس شد. گفتگو با “وو کن” سفیر جمهوری خلق چین در آلمان، مصاحبه‌گر: استفان هوث

 

 

س: اول ژوئیه ، صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین در جمهوری خلق است. این جشن ها در شرایط پاندمی و در نتیجه با مشارکت بسیار محدود هیئت های خارجی برگزار می شود. چه برنامه هایی در پکن و استانها برنامه ریزی شده است؟

پ: حزب کمونیست چین صد سال است که به دنبال پیشرفت است. این حزب از ۵۰ عضو اولیه به تقریبا ۹۲ میلیون نفر رسیده است و از نظر تعداد به یکی از بزرگترین احزاب در جهان تبدیل شده است. صدمین سالگرد تاسیس حزب امسال البته یک رویداد سیاسی مهم برای چین است. به همین ترتیب میتینگ های فراوانی ، از جمله یک مراسم بزرگ در پکن به افتخار اعضای برجسته حزب  برگزار خواهد شد، اما یک رژه نظامی بزرگ در نظر گرفته نشده است. در عین حال ، این سالگرد در سطوح منطقه ای و در میان گروه های مختلف اجتماعی به طرق مختلف نیز برگزار خواهد شد. البته رعایت دقیق مقررات بهداشتی در برابر بیماری های همه گیر در همه جشن ها الزامی خواهد بود. اگرچه مدت زمان طولانی است که وضعیت کورونا در چین تحت کنترل قرار گرفته است ، اما هر از چندی موارد جدیدی از عفونت ظاهر می شود. به عنوان مثال ، اخیراً،  برخی از عفونت های جدید در استان گواندونگ پیدا شده، و همچنین مواردی از عفونت نیز وجود دارد که هر روز از خارج از کشور وارد می شود. البته باید این شرایط هنگام برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد. شعار ما برای سازماندهی و ترتیب مراسم صدمین سالگرد، با عظمت اما در عین حال عملی ، معتدل ، ایمن و منظماست.

 س: انترناسیونالیسم به طور سنتی در جنبش کارگری از اولویت بالایی برخوردار بوده است. همکاری سیاسی CPC که عضو آن هستید امروز چه نقشی با احزاب کمونیست سایر کشورها دارد؟

پ: تبادل نظر و همکاری با احزاب کمونیست و سوسیالیست برای CPC بسیار مهم است. در حال حاضر، ما با بیش از ۵۶۰ حزب سیاسی در بیش از ۱۶۰ کشور ، از جمله کشورهای سوسیالیستی مانند ویتنام و لائوس ، روابط دوستانه داریم. ایده اصلی این است که شرکا لزوماً نباید همفکر باشند. تفاوت میتواند وجود داشته باشد مشروط براین که نکات اشتراک برجسته شود.  بشریت در حال حاضر با شدیدترین همه گیری در صد سال گذشته روبرو است. چین اقدامات بشردوستانه گسترده ای را در سراسر جهان انجام داده است ، از جمله: کمک های مالی و مادی ارائه شده ، پرسنل پزشکی اعزامی و لغو بدهی های کشورهای بسیار بدهکار. ما اولین کشوری بودیم که از واکسن به عنوان یک کالای عمومی جهانی حمایت کردیم. ما با وجود ظرفیت های محدود و تقاضای داخلی زیاد همچنین کمک کرده ایم که واکسن ها از طریق کمک های مالی ، صادرات ، انتقال فناوری و تولید همزمان در کشورهای در حال توسعه ، در دسترس و مقرون به صرفه تر شوند. اخیراً در اجلاس جهانی بهداشت ، رئیس جمهور شی جین پینگ اقدامات و ابتکارات مهمی را اعلام کرد ، از جمله: متعهد شد طی سه سال آینده برای غلبه بر همه گیری و بازسازی اقتصاد ۳ میلیارد دلار اضافی در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهد. به نظر من ، همه اینها بیان روشنی از انترناسیونالیسم است.

 

س:حزب کمونیست حدود ۹۲ میلیون عضو دارد – با کل ۱،۴ میلیارد نفر جمعیت ، یعنی تقریباً از هر ۱۵ نفر چینی یک نفر در حزب سازمان یافته است. شرایط پذیرش چیست؟ و آیا رهبری حزب می خواهد تعداد اعضای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؟

پ: CPC  پیشتاز طبقه کارگر ، مردم و ملت است. هر شهروند بزرگسال چینی می تواند – پس از یک بررسی دقیق و فرآیند انتخاب – به حزب بپیوندد ، مشروط بر اینکه متقاضی شرایط مندرج در اساسنامه حزب را دارا باشد. انتخاب مقامات مردمی باید مطابق با مقررات مربوط انجام شود. این روش معمولاً شامل آگهی برای جای خالی ، توصیه های دموکراتیک ، بررسی صلاحیت ، آزمون کتبی یا شفاهی ، انتخابات با حداقل یک کاندید مخالف و اعلامیه عمومی قبل از انتصاب است. هدف ما فقط افزایش کورکورانه عضویت نیست. بلکه آنچه برای ما مهم است کیفیت و توسعه کامل نقش هر فرد است. در واقع ، ۹۲ میلیون عضو حزب کمونیست در چین به عنوان الگو در تمام زمینه های زندگی عمل می کنند. برای مثال ، مبارزه با فقر را در نظر بگیرید: هدف و مأموریت شما کاملاً در نظر گرفته شده است ، حدود سه میلیون عضو حزب در خط مقدم بودند. آنها با افراد آسیب دیده فکر کردند ، زندگی کردند و کار کردند. تقریباً ۸۰۰ نفر از آنها حتی جان خود را در این راه فدا کردند. با در نظر داشتن این موضوع ، جای تعجب نیست که چرا تعدادی از نظرسنجی های به رسمیت شناخته شده بین المللی نشان دادند که بیش از ۹۵ درصد چینی ها از حزب کمونیست حمایت می کنند.

س: سیاست و رسانه ها در غرب به طور منظم از نحوه برخورد با اقلیت های قومی و ملی در جمهوری خلق شکایت دارند. بارها و بارها گفته می شود که آنها از هیچ نفوذ و صدای سیاسی برخوردار نیستند.  CP  در مناطق مورد نظر دارای چه موقعیتی است ، آیا جمعیت محلی به اندازه کافی در کمیته های حزب ، از جمله در سطح ملی ، نمایندگی دارد؟

پ: همه گروه های قومی در چین از حقوق برابر برخوردارند و مورد حمایت قانون اساسی هستند. قومیت نه در شغل اعضای حزب و نه در زندگی سیاسی درون حزب به عنوان معیار مورد استفاده قرار نمی گیرد. از آنجا که شما به طور خاص در این مورد سئوال می کنید ، بگذارید چند رقم ذکر کنم: در سطح مرکزی ، آخرین مجمع ملی حزب ، نوزدهمین کنگره حزب ، دارای ۱۵۷۶ نماینده بود. ۵/۱۴ درصد آنها به اقلیتهای قومی تعلق داشتند. این درصد حتی از درصد اقلیت در کل جمعیت ۸.۸۹ درصدی نیز بیشتر است. در سطح محلی ، منطقه خودمختار شین یانگ اویغور نمونه خوبی است: در آنجا ، تمام روسای کمیته دائمی کنگره خلق منطقه ای و همه روسای منطقه خودمختار به اقلیت های قومی تعلق دارند. همین امر برای بیشتر شهرداران شین یانگ صدق می کند. اقلیت های قومی نیز ۶۲.۱ درصد نمایندگان کنگره کنونی خلق را در منطقه خودمختار تشکیل می دهند.

 

س: حزب چگونه با تحولات مشکل ساز و تصمیمات اشتباه در تاریخ خود برخورد می کند؟ به ویژه “جهش بزرگ به جلو” و “انقلاب فرهنگی” قربانیان زیادی گرفت و توسعه کشور را به طور موقت مسدود یا حتی عقب انداخت. آیا CP با این وجود تاریخچه خود را به عنوان یک تسلسل و پیوستار در نظر می گیرد یا مراحل ذکر شده “مستثنی” هستند؟

پ: یکی از درسهایی که از ۱۰۰ سال تاریخ حزب گرفته شده این است که ما جرات داریم با اشتباهات خود روبرو شویم و آنها را اصلاح کنیم. واقعیت ها نشان می دهد که اشتباهات و عقب گردها فقط موقتی هستند. ثابت شده است که سیستم سوسیالیستی چین بسیار مقاوم است

 س: سوسیالیسم در اروپا نه تنها توسط مخالفانش خرد شد ، بلکه توسط تضادهای داخلی ضعیف شد و در نهایت دیگر قادر به دفع حملات از خارج نبود. CPC از این گذشته چه درسهایی می گیرد؟

پ: همانطور که هیچ برگی از درخت کاملاً شبیه به هم نیست ، فرهنگ های تاریخی یا سیستم های اجتماعی کاملاً مشابهی در جهان پیدا نمی شود. تاریخچه CPC تاریخچه چینی سازی مترقی مارکسیسم است. مطابق با شرایط ملی خود ، ما سرانجام راه را به سوسیالیسم با ویژگی های چینی باز کرده و به طور مداوم در حال بهبود و توسعه آن هستیم. در عین حال ، ما بر اساس احترام متقابل و جستجوی نقاط مشترک ضمن در نظر گرفتن اختلافات ، از همزیستی مسالمت آمیز همه کشورها حمایت می کنیم. هدف ترویج تبادل و قدردانی متقابل بین تمدن ها است.

س: ثروت عظیمی در مناطق مرفه چین پدید می‌آید.  ولی کشور هنوز یک کشور کشاورزی است. آیا حزب شما طرحی را در سطح جامعه دنبال می کند که براساس آن ارزش افزوده توزیع شود؟

پ: تولید اقتصادی چین به بیش از صد تریلیون یوان (بیش از حدود ۱۳،۰۱ تریلیون یورو ) رسیده است. این امر ما را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می کند. با این حال ، تولید ناخالص داخلی سرانه ما کمتر از یک چهارم آلمان است. بنابراین چین همچنان بزرگترین کشور در حال توسعه است. علاوه بر این ، توسعه هنوز بسیار نامتوازن و ناکافی است. گزارش نوزدهمین کنگره حزب کاملاً واضح است که باید بر اساس بودجه توسعه بیشتر به شدت این مشکل را حل کنیم. هسته اصلی توزیع با توجه به عملکرد کار است که به موجب آن چندین نوع توزیع در کنار هم وجود دارد. ابزارهایی مانند مالیات ، تأمین اجتماعی و پرداخت های انتقالی، توزیع مجدد بین مناطق شهری و روستایی ، مناطق و گروه های مختلف را دقیقتر و ظریف تر می‌کند. ما می خواهیم نیازهای رو به رشد مردم را برای زندگی بهتر تا حد ممکن برآورده کنیم.

س: برنامه پنج ساله فعلی دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ را شامل می شود. محتوای اصلی آن چیست؟

پ: ما در تلاشیم تا با برنامه پنج ساله چهاردهم ، یک سیستم جدید توسعه ، چرخه دوگانه باز ، ایجاد کنیم. به طور خلاصه ، هدف این برنامه ایجاد پویایی متقابل در بازارهای داخلی و خارجی است و بازار داخلی به عنوان پایه اصلی عمل می کند. عرضه و تقاضا ، تولید ، توزیع ، چرخه مصرف به طور جامع بهبود می یابد. ما همچنین می خواهیم نوآوری فنی ، به ویژه توسعه دیجیتال را ارتقا دهیم. با توجه به اهداف حفاظت از آب و هوا ، حداکثر مقدار CO2 باید در سال ۲۰۳۰ و خنثی بودن CO2 در سال ۲۰۶۰ حاصل شود و مفهوم توسعه سبز باید مشخص تر شود. رئیس جمهور کشورمان شی جین پینگ بارها تأیید کرده است که چین مصمم است تا راه گشایش را مصممانه ادامه دهد. مفاهیم توسعه چین و آلمان میزان همپوشانی زیادی را نشان می دهد و چشم انداز همکاری به همین ترتیب گسترده است. اخیراً ، نخست وزیر لی کی کیانگ و صدراعظم آنگلا مرکل ششمین رایزنی دولت را با هم برگزار کردند. هر دو طرف توافق دارند که در زمینه هایی مانند تجارت ، سرمایه گذاری ، ساخت خودرو ، فناوری پیشرفته ، انرژی جدید ، اقتصاد دیجیتال ، بهداشت و آموزش تعمیق همکاری کنند.

س: از نظر بسیاری از افراد پذیرفتن میلیاردرها صفوف خود توسط یک حزب کارگری یک تناقض به نظر می رسد. این گروه از مردم چه نقشی در حزب کمونیست ایفأ می‌کنند و آیا خطری آن نمی رود که آنها بر روند سیاسی حزب تأثیر قاطع بگذارند؟ به بیان دیگر: آیا اینگونه نیست که مبارزه طبقاتی به حزب منتقل می شود؟

پ: از آغاز اصلاحات و گشایش ، چین موفقیت های چشمگیری در توسعه کسب کرده است و آنهم نه تنها با از بین بردن تقریبا ۸۰۰ میلیون چینی از فقر شدید ، بلکه همچنین با امکان دادن به بخشی از مردم برای ثروتمند شدن و کمک به رونق مشترک. در چین امروز پیشرفت و عقب ماندگی سیاسی به هیچ وجه از روی مالکیت و میزان مالکیت فرد ارزیابی نمی شود. برای ما بسیار مهم است که فرد تئوری ها ، خطوط و برنامه های حزب را در اندیشه و عمل اجرا کند و این که شخص چگونه مال خود را به دست آورد ، چگونه از آن استفاده  میکند و چه سودی در امر سوسیالیست دارد. پذیرش چینی های مترقی از همه اقشار در حزب ، صفوف خود ما را تقویت می کند و به سعادت شهروندان و تجدید حیات ملی کمک می کند. با این حال ، کارگران ، دهقانان ، سربازان و روشنفکران همیشه بنیان و ستون فقرات حزب ما بودند و خواهند بود.

 

wu ken

وو کن ، سفیر جمهوری خلق چین در آلمان ، طی مصاحبه مجازی

 

س: در مبارزه با بیماری همه گیر کورونا ، برتری برنامه ریزی دولتی و کنترل اجتماعی بر اقتصاد در چین ثابت شده است. حزب کمونیست چه نقشی در اقدامات کنترل اپیدمی – در یک نقطه مرکزی در پکن و در سطح پایه ، در شهرها و استانها بازی کرد؟

پ: از نظر سرعت ، دامنه و شدت ، همه گیری کرونا بزرگترین اورژانس بهداشت عمومی از زمان تاسیس جمهوری خلق است حزب کمونیست چین امنیت زندگی و سلامتی شهروندان خود را در درجه اول قرار داده است. با تعهد و شجاعت سیاسی زیاد ، بلافاصله تحت مدیریت متمرکز و یکنواخت سختگیرانه ترین اقدامات مهار و پیشگیرانه را انجام دادیم. کمیته های حزب و دولت در تمام سطوح با کمیته مرکزی و شورای ایالتی هماهنگ عمل می کنند. اعضای حزب ما در مبارزه با همه گیری نقش اساسی دارند. شما باید بدانید: ۸۰ درصد پرسنل پزشکی و پرستاری که از سراسر کشور ووهان را حمایت می کردند از اعضای حزبی بودند. من می گویم این واقعیت که چین اولین کشوری بود که به طور موثر با همه گیری مبارزه کرد و به بهبود اقتصادی دست یافت ، به لطف رهبری حزب و حمایت آن از کل ملت بود.

س:  کار در محل چگونه بود؟

پ: حزب ما توسط اعضای آن پشتیبانی می شود. در هر منطقه مسکونی و همچنین در کارخانه ها و مشاغل دیگر سازمان ها و گروه های مردمی وجود دارد. هر عضو به یک گروه اساسی تعلق دارد ، آنها در شکل گیری کار حزب در سراسر کشور نقش اصلی را دارند. آنها مرتباً با مردم در تماسند تا در مورد شرایط زندگی و کار آنان گفتگو کنند هر یک از اعضا می تواند نقش سازنده ای در منطقه خود داشته باشد. علاوه بر کار در بیمارستان ها ، تأمین روزانه مردم با غذا و سایر مایحتاج روزمره ، و همچنین کنترل بهداشت و نیازهای قرنطینه ، وظیفه مهم همرزمان بود.

س: در مدت زمان بسیار کوتاهی ، یک مجتمع بیمارستانی در ووهان خلق شد. این کار چگونه ممکن شد؟

 پ: برای شما اینجا در اروپا حتی غیرقابل تصور است. دولت مرکزی ما در مدت کوتاهی ۴۰ هزار  کارگر ساختمانی را بسیج کرد و هزاران ماشین ساختمانی به آنجا رساند. در ووهان ، دو بیمارستان بزرگ – Huoshenshan و Leishenshan – با مجموع ۲۶۰۰ تخت به ترتیب در طی ده و دوازده روز ساخته شدند. علاوه بر این در ووهان  ۱۶ کلینیک متحرک موقت با بیش از ۱۴۰۰۰  تخت ساخته و به بهره برداری رسید. در مدت زمان بسیار کوتاهی ، تقریباً ۱۷۰۰۰ مکان درمانی برای بیماران ایجاد شد که البته وضعیت را بسیار بهبود بخشید. هزینه ساخت بیمارستان ها نه تنها توسط دولت مرکزی در پکن ، بلکه توسط دولت استانی و دولت شهر در ووهان تأمین می شد. کمک های مالی نیز نقش بزرگی داشته است ، مردم در سراسر کشور برای حمایت از این اقدامات کمک های مالی بی دریغی کردند.

س: اگر به تاریخ صد ساله نگاهی بیندازید ، بزرگترین موفقیت CP چین را در کجا می بینید؟

پ: با نگاهی به گذشته ، CPC طی صد سال گذشته مردم چین را به سمت آزادی ملی و استقلال و استقرار چین جدید سوق داده است. دولت چین سیاست رفرم و گشایش را ادامه داد و به اجرا درآورد و در مسیر توسعه سوسیالیستی متناسب با شرایط چین گام برمی دارد. کشور ما همچنین تحت رهبری حزب کمونیست برای اولین بار در تاریخ ۵۰۰۰ ساله خود توانسته فقر مطلق را از بین ببرد. هدف از بین بردن فقر در جهان  که سازمان ملل اعلام کرده بود، ده سال قبل از موعد مقرر در چین محقق شد. چین یک جهش تاریخی در توسعه داشته است. ما قیام کرده ایم ، سعادتمند هستیم و اکنون در مسیر قدرت هستیم. در این روند مراحل مختلف تاریخی توسعه را طی کردیم. اما حزب ما همیشه به مارکسیسم به عنوان راهنما و عمل به عنوان تنها معیار حقیقت پایبند بوده است. سایر ثابت ها ، آزادی اندیشه و جستجوی حقیقت در واقعیت ها بود. مردم همیشه مورد توجه بودند. هدف ما کماکان بهبود زندگی مردم است. ما می خواهیم قدرت همه ۱،۴ میلیارد چینی را برای احیای ملت چین جمع کنیم. پیشنهاد رئیس جمهور شی جین پینگ برای ایجاد جامعه بشر با سرنوشت مشترک نیز منافع همه مردم در سراسر جهان را برجسته می کند.

س:  چین در دراز مدت به سوسیالیسم فکر می‌کند. مرحله فعلی توسعه رسماً به عنوان “آغاز ساخت پایه های سوسیالیسم” تعریف می شود. حزب چگونه می‌تواند مردم را از یک هدف اجتماعی که بیشتر آنها فرارسیدن آن را به چشم نخواهند دید، تهیج و بسیج کند؟

پ: با بررسی دقیق تر ، این در واقع مزیت سیستم سیاسی ماست: نسلی با خواست خود برای هدف سوسیالیستی کار می کند ، بدون توجه به اینکه آیا نتیجه نهایی تلاش خود را خواهد دید. کار حزب ما کاملاً معطوف به این هدف است. این نیز مطابق با سنت فرهنگی ما است ، ما بسیار طولانی مدت فکر می کنیم. این تفاوتی بزرگ بین سیستم چینی و اروپایی است. در اروپا شما در درجه اول در اینجا و اکنون زندگی می کنید ، که در مورد تک تک سیاستمداران و همچنین احزاب نیز صادق است. این که در پنج سال بعد در یک دوره دیگر پارلمانی وضع چگونه خواهد بود، چندان مورد توجه نیست.

س: به طور خلاصه: مسیر چین به سوسیالیسم چگونه است و گام های بعدی برای رسیدن به آن چیست؟

پ: چین با ویژگی های چینی مسیر سوسیالیستی را دنبال می کند ، مسیری که مردم چین پس از کاوش های طولانی و دشوار تحت رهبری حزب کمونیست آن را هموار کردند. این نتیجه تلفیق حقیقت جهانی مارکسیسم با واقعیتهای خاص چین است. و این راه، تنها راه مناسب برای توسعه چین است. در عمل آزمایش شده است و ما با قاطعیت آن را دنبال خواهیم کرد. سوسیالیسم با ویژگی های چینی به رهبری کمیته مرکزی حزب به رهبری شی جین پینگ وارد دوره جدیدی شده است. وظایف اصلی اکنون تحقق نوسازی سوسیالیستی و رویای چینی ها در مورد احیای کشور می‌باشد. برای این منظور ما دو هدف قرن را برای خود تعیین کرده ایم: از یک سو ، تا صدمین سالگرد تولد حزب کمونیست ، به طور جامع ساخت جامعه ای با رفاه متوسط ​​را به اتمام برسانیم ، از سوی دیگر تا صدمین سالگی جمهوری خلق ، به طور کامل ساخت یک کشوری بزرگ ، مدرن ، سوسیالیستی را به پایان رسانیم. ما در حال حاضر با توجه به این دو هدف در یک مرحله تاریخی قرار گرفته‌ایم و با شجاعت در حال راهپیمایی جدید هستیم. در دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۵ ، چین اساساً باید نوسازی سوسیالیستی را تحقق بخشد و تولید ناخالص داخلی سرانه خود را به سطح یک کشور صنعتی متوسط ​​برساند. از سال ۲۰۳۵ تا اواسط قرن انتظار می رود چین به یک کشور مدرن و قدرتمند سوسیالیستی تبدیل شود که ثروتمند ، قوی ، دموکراتیک ، از نظر فرهنگی مترقی ، هماهنگ و زیبا باشد. بیایید با هم شاهد تحقق رویای چینی ها باشیم!

س: حزب کمونیست چین کدام تهدید را  بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می داند ، و استراتژی آن برای حفظ صلح جهانی و محافظت از چین در برابر حمله چیست؟

پ: این سئوال که ما می خواهیم چه نوع جهانی را بسازیم و چگونه می خواهیم آن را بسازیم ، یک مسئله ابدی برای جامعه بشری است. در حال حاضر ، تغییر قرن و همه گیری جهانی در هم آمیخته است. فضای بین المللی پیچیده و واقعاً بسیار دشوار است. سیاست قدرت و یک جانبه گرایی معمول است. بی ثباتی و عدم اطمینان افزایش می یابد. با این وجود ، صلح و توسعه همچنان موضوع زمان و آرزوی مشترک بشریت است. چین به منظور محافظت بهتر از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل و نظم مبتنی بر قانون بین الملل ، متعهد به ایجاد جهانی با صلح پایدار از طریق گفتگو و مشاوره است. ما می خواهیم با نقش‌آفرینی مشترک  و با منفعت مشترک ، جهانی کاملاً امن ایجاد کنیم. ما از توسعه مشترک ، اقتصاد جهانی باز از طریق همکاری برد-برد طرفداری می کنیم و می خواهیم جهانی باز و فراگیر داشته باشیم که مشخصه آن تبادل و احترام متقابل باشد. طی سالهای گذشته ، چین با اقدامات عملی به طور فعال توسعه روابط بین المللی جدید و جامعه سرنوشت بشری را ارتقا داده است. ما به جای تقابل به همکاری متکی هستیم و بیش از صد مشارکت با کشورها در سراسر جهان منعقد کرده ایم و همچنین طرح جاده ابریشم را به شدت تقویت می کنیم. ما در حل مسائل مهم بین المللی و منطقه ای شرکت می کنیم و بیشترین تعداد کلاه خود آبی‌ها را در بین ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد داریم. ما با تعهد فراوان تبادل فرهنگی و گفتگو را ترویج می کنیم و دائماً از توسعه و تکامل “سبز” حمایت می کنیم. با همه اینها ، کشور ما به طور مداوم کمک های جدیدی به صلح و توسعه جهانی می کند.