kuba Street

بیانیه شورای جهانی صلح در مورد اعتراضات اخیر در کوبا

تارنگاشت عدالت

 

برگرفته از:شورای جهانی صلح
دوشنبه، ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۲
 

شورای جهانی صلح، ضمن شناسایی درد و رنج مردم کوبا، به شدت بر مخالفت خود با هرگونه اقدامات مداخله‌جویانه و براندازانه با هدف «تغییر رژیم» از طریق عناصر اجیر شده و مزدوران، همان‌طور که در سایر مناطق جهان با «انقلاب‌های رنگی» شاهد بوده ایم، تأکید می‌کند.

شورای جهانی صلح (WPC) نگرانی شدید خود را از برنامه جدید امپریالیستی برای ایجاد هرج‌و‌مرج و بی‌ثباتی در کوبا ابراز می‌دارد. برنامه‌ای که به بهانۀ کمبود شدید محصولات وارداتی و سایر مایحتاج اساسی و قطعی برق، واقعیت‌هایی که تا حد زیادی ریشه در محاصره جنایتکارانۀ تقریباً ۶۰ ساله اعمال شده از سوی ایالات متحده بر کوبا دارد، خوب هماهنگ و از نظر مالی حمایت شده است. راه کوبا، به ویژه در دورۀ اخیر و در شرایط همه‌گیری جهانی، از طریق اقدامات جدید و تحریم‌ها برای خرید و واردات داروها و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن‌ها و هم‌چنین سایر تجهیزات مهم بیمارستانی، سد می‌شود.

شورای جهانی صلح، ضمن شناسایی درد و رنج مردم کوبا، به شدت بر مخالفت خود با هرگونه اقدامات مداخله‌جویانه و براندازانه با هدف «تغییر رژیم» از طریق عناصر اجیر شده و مزدوران، همان‌طور که در سایر مناطق جهان با «انقلاب‌های رنگی» شاهد بوده ایم، تأکید می‌کند. مردم کوبا خیلی خوب می‌دانند که امپریالیست‌ها هرگز جنگ علیه کشورشان را، مستقل از تغییر روش‌ها یا ساکنان کاخ سفید، متوقف نکرده اند. این سیاست‌های جنایتکارانه و غیرانسانی از سوی متحدان امپریالیستی آن‌ها در اتحادیه اروپایی و عوامل آن‌ها در کوبا و فلوریدا پشتیبانی می‌شود، که امروز حتی به بهانۀ «بشردوستانه» خواستار مداخله علنی هستند، همان‌طور که در موارد دیگر کشورها نیز قبلاً مشاهده شده بود.

ما تلاش‌های بدخواهانۀ نیروهایی را که از راه تحریم‌های سیاسی و اقتصادی و محاصرۀ خود بانی درد و رنج‌ها هستند و سپس با ریاکاری می‌خواهند به «مردم فقیر کوبا» درس «دمکراسی و حقوق بشر» بدهند، تقبیح می‌کنیم. کوبا به ویژه از زمان پیروزی انقلاب در سال ۱۹۵۹ بارها سرمشق‌ همبستگی و افتخار بوده است. اما در این آخرین دوره در طی همه‌گیری کووید -۱۹، جزیره انقلابی بار دیگر کمک‌های فداکارانه انترناسیونالیستی خود را متعهدانه، در حالی‌که خود تحت شرایط بسیار دشوار واکسن‌های داخلی را به سرعت تولید کرد، در خدمت مردم فقیر و مظلوم جهان نیز قرار کرد.

ما خشم و انزجار خود را برضد برنامه‌های امپریالیستی برای ایجاد نارضایتی اجتماعی و هدایت آن علیه دولت مستقل کوبا ابراز می‌کنیم. دست‌آوردهای کوبای سوسیالیستی نمونه و منبعی الهام‌بخش برای مردم آمریکای لاتین و جهان است.

 

 

شورای جهانی صلح همبستگی خود را با مردم قهرمان کوبا و انقلاب آن‌ها اعلام می‌دارد!

ما خواستار رفع سریع محاصره و کلیه تحریم‌ها علیه کوبا هستیم!

به تحریکات امپریالیستی پایان دهید!

دست‌ها از کوبا کوتاه!

 

دبیرخانه شورای جهانی صلح – آتن،

۱۲ ژوئیه ۲۰۲۱